8

1.2K 81 3
                                    

DIANA

"Doei Shawn!" Ik zwaai hem uit en hij stapt de auto binnen die gelijk weg rijdt. "Wat een lieverd is dat die Shawn."

Mijn moeder kijkt zwijmelend voor zich uit met een blik dat boekdelen spreekt. "Mam, ik ga naar bed." mompel ik en ik loop de trap op en als ik boven ben is al mijn energie op.

"Welterusten DiDi." Dennis komt het hoekje om en drukt een kus op mijn wang.

"Night, maak mij wakker om 8 uur please. Ik wil niet weer te laat komen." zeg ik en ik kijk Dennis dwingend aan.

"Jaja, hup naar bed jij."

+++

"DiDi, wakker worden." Dennis staat in mijn kamer met een ontbijt in zijn handen, wel op een dienblad natuurlijk.

"Broodje met ei en een glas water met je dagelijkse medicijnen." grinnikt hij en hij komt naast mij zitten en hij zet het dienblad op mijn schoot en gelijk pak ik de medicijnen en mijn glas met water en gauw slik ik het door.

"Trouwens, ik moet je wat vertellen." Ik kijk hem aan met grote ogen. "Ooh, wat dan?" vraag ik nonchalant mijn schouders op alsof ik niet weet wat er komen gaat.

"Ik word naar een conflict gebied gestuurd, vanavond." mompelt Dennis en ik kijk hem aan met grote ogen. "WAT?!"

Ik kijk hem aan en hij ontwijkt mijn blik.

"Je laat mij weer in de steek." Ik gooi het dienblad van mijn schoot af op de grond en het broodje met de ei beland ver van mijn dienblad en boos gooi ik een boek erachter aan die heel toevallig naast mij lag.

"Alsof ik er zelf voor kies!" schreeuwt hij en hij heeft een woedende blik in zijn ogen.

"Je hebt zelf voor deze baan gekozen, dus ja! Je kiest er zelf voor dikke gore-" Gelijk houd ik mijn mond, ruzie met je tweelingbroer is nooit fijn, dat weet iedereen wel denk ik.

"Ga. Weg." Ik wijs naar mijn deur en stap het bed uit.

"Nu." sis ik en Dennis gaat gauw weg.

Langzaam ga ik op mijn bed zitten als de duizeligheid weer terug komt.

"Schat, gaat alles goed." De deur van mijn kamer gaat open en mijn vader komt tevoorschijn.

"Ja prima," mompel ik en ik voel wat druppen op mijn hand.

"Je hebt opeens bloed uit je neus." Ik zucht even.

"Dat heet een bloedneus." Gauw krijg ik een papierzakdoekje aangereikt en die druk ik tegen mijn neus aan.

"Wil je me brengen naar Shawn. Ik ga vanavond niet mee Dennis wegbrengen." Mijn ouders kijken mij raar aan, aangezien ik altijd mee ga.

"En nee, ik krijg er geen spijt van."

Her Last Wish • Shawn MendesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu