24

1K 68 2
                                    

DIANA

"We gaan nu." sis ik en ik kijk naar Patricia die mij verbaasd naar mij kijkt. "Wat dan ik geniet wel van het zonnetje." zegt ze lachend en ze kijkt om zich heen naar andere mensen, iets wat ik vroeger ook altijd deed.

"Dan rol ik mijzelf wel weg." mompel ik en ik pak met mijn handen de wielen van de rolstoel vast en begin mijzelf weg te duwen, weg van Patricia.

"Diana, waarom wil je ineens zo snel weg?" Ik begin sneller te duwen en voordat ik het weet is Patricia alweer naast mij en stopt ze mij.

"Omdat mijn gevoel zegt dat ik hier weg moet gaan." sis ik en ik kijk haar aan.

"Waarom? Waarom wil je ineens weg hier?" vraagt ze zachtjes. "Je vindt dit altijd zo geweldig." Patricia kijkt mij aan en en ik schud mijn hoofd.

"Niet meer. Ik ging hier altijd met Maja naartoe, hoe denk je dat dat voor mij is? Stel je voor dat ik opeens dood ga!" Ik kijk haar boos aan en ze mompelt wat.

"Diana, je bent een sterke meid, waarom zou jij opeens dood gaan?" Ze kijkt mij streng aan.

"OMDAT IK ZIEK BEN PATRICIA!" schreeuw ik en ik schrik van mijn felle uitbarsting.

"Diana?" Ik zie Patricia omhoog kijken en ik kijk stug voor mij uit.

"Ik laat jullie wel even alleen." zegt ze zachtjes en ze geeft mij een glimlach.

"Laat. Mij. Alleen." sis ik en ik draai mij om en kijk recht tegen het gezicht van Shawn aan.

"Nu." schreeuw ik en ik draai mij weer om en begin mijzelf te duwen.

"Didi, wat is er aan de hand?" vraagt Shawn zachtjes en ik hoor zijn voetstappen achter mij.

"Helemaal niks." zeg ik en ik rol mij verder.

"LIEG NIET TEGEN MIJ!" Ik stop en kijk hem aan.

"Schreeuw niet tegen mij, sukkel."

Her Last Wish • Shawn MendesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu