SHAWN
"Diana, wil je me alsjeblieft vertellen wat er aan de hand is?" Ik kijk haar in de ogen aan en haar hoofd kijkt ergens anders naartoe.
"Het is toch niet zo moeilijk om de waarheid te vertellen?" vraag ik zachtjes en ze kijkt mij aan.
"Ik zal je eens vertellen wat moeilijk is. Het niet weten wat er aan de hand is." Ze kijkt mij aan en ik kijk haar vol ongeloof aan.
"Je weet heus wel iets toch?" Ik kijk haar aan en ze zucht.
"Dat ik dood ga." mompelt ze zachtjes en er komt een spottend lachje vanaf.
"Jij en dood gaan? Laat mij niet lachen."
"Iedereen gaat een keer dood Shawn. De onderzoeken hier zijn niks waard, waarom zou leven dan nog waard zijn?"
"Kom we gaan naar binnen en praten daar verder." Ik beweeg mijzelf omhoog en duw haar dan richting de ingang van het ziekenhuis waar we allebei onze handen wassen en we een of ander luchtje op krijgen, zodat we ontsmet kunnen worden van de bacteriën van buiten af.
"Zie je die dokter voor ons, dat is meneer Petit. Hij komt uit Frankrijk, maar we noemen hem altijd stokbrood, omdat hij zo lang is." lacht Diana zachtjes en ik lach mee en duw haar dan verder.
"Diana, we hebben nieuws van je onderzoeken." Gelijk stop ik met duwen en zie ik meneer Petit staan en de verpleger van Diana met een serieuze blik op hun gezicht.
"Vertel het maar, ik ga dood." zucht Diana en ik leg mijn handen op haar schouders.
"Het is niet goed, je hebt gelijk." zegt de verpleegster.
"Wat heb ik?" mompelt ze zachtjes en ze kijkt naar de verpleegster en ik kijk naar haar naambordje, Patricia.
"Botkanker met uitzaaiingen naar je lever."
JE LEEST
Her Last Wish • Shawn Mendes
FanfictionShe wants one thing, from him. One last thing. Alle rechten voorbehouden 2017.