30

1.1K 57 16
                                    

SHAWN

"Alles komt goed." Ik streel mijn handen door de vette haren van Diana, terwijl ik naar haar blijf kijken met een kleine glimlach op mijn gezicht. "We gaan samen naar New York toe, je wens uit laten komen. Ik doe alles voor je." mompel ik zachtjes en druk dan een kus op haar wang.

"Ik ga even wat te drinken halen, ben zo terug."

Ik praat tegen haar, ook al hoort ze mij niet. Ik loop naar de kantine en pak wat cola met een lekker broodje en reken het af en ga even zitten en kijk wat in het rond.

Een ziekenhuis geeft meestal een naar gevoel, maar hier voelt het soms alsof je thuis bent. Een thuis, ook al is het niet je thuis. 

Sommige mensen geven je het gevoel dat je hier thuis bent, en daar draait alles om.

"Hee Shawn." Patricia komt voor mij zitten en ik begroet haar.

"Hoe gaat het?" vraag ik zachtjes en ze mompelt wat.

"Het kan beter, ik hecht me steeds meer aan Diana, maar ze is een patiënt." zegt ze glimlachend en ik lach even.

"Meid, je bent een jaartje ouder. Het is volkomen logisch. Iedereen is gehecht aan Diana." zeg ik. "Dan mag jij al helemaal gehecht zijn aan Diana." vervolg ik mijn verhaal en we wachten rustig in stilte af, totdat de pieper van Patricia keihard begint te piepen en gelijk staat ze op en begint ze te rennen.

Ik volg haar en we belanden snel in de kamer van Diana waar allemaal dokters staan.

"H-Hi." hoor ik zachtjes en ik kijk naar Diana en ik zie dat ze haar ogen heeft geopend.

"DIANA!" Ik ren op haar af en druk allemaal kusjes op haar gezicht.

"Shawn, please." zegt ze schor en alle dokters lachen en Patricia kijkt lief naar ons.

"We laten jullie wel even alleen, we komen zo terug voor wat onderzoeken." Patricia geeft ons nog een glimlach en loopt dan met de dokters weg.

"Ik mis spikkel." zucht ze en ik lach even. Ze mist spikkel na al die tijd. Een hond.

"Ik heb jou gemist." mompel ik.

"Shawn, ik moet je wat vertellen." zegt ze en ik kijk haar aan.

"Ik overleef dit niet. Zorg ervoor dat mijn wens uitkomt." Ze geeft mij een glimlach en praat dan nog wat.

+++

Diana had gelijk,  2 maanden nadat ze wakker was geworden heeft ze aanval gehad en is ze overleden.

"Zorg dat mijn wens uitkomt."

De zin blijft door mijn hoofd spoken.

Maar ik ga ervoor zorgen dat haar wens uitkomt.

Voor Diana.

Her Last Wish • Shawn MendesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu