DIANA
Ik duw mijn boventanden even in mijn onderlip om de tranen in mijn ogen tegen te houden.
Ik mag niet huilen nu, en al helemaal niet om Dennis.
Wacht, wie riep er der straks nog zo hard dat ze geen spijt van zou krijgen?
Ik.
Heb ik er nu spijt van? Had ik nog één laatste woordje tegen Dennis willen zeggen? Ja.
Ik voel de eerste traan over mijn wang glijden. Shit, nee Diana, stop. Stop met janken. Dennis is je tranen niet waard.
Jawel, dat is hij wel. Hij is mijn fucking tweelingbroer en misschien was vanmorgen wel de laatste keer dat we elkaar in levende lijven zouden zien. Tijdens zijn missie kan er van alles met hem gebeuren. Fack, ik haat mezelf.
Wat als ik Dennis nooit meer terug zie? Wat als ik – het andere deel van de tweeling – door moet in mijn eentje? Nope, dat kan ik niet aan.
Ik veeg de tranen ruw van mijn wangen af en gooi het papier op mijn bed.
Er is niks met me aan de hand, ik ben alleen een beetje grieperig. Voor zo iets hoef ik echt niet naar het ziekenhuis. Ik voel me kiplekker, en weetje, er hangen ook virussen in de lucht en eentje kan ik zomaar opgelopen hebben. Het zal vanzelf wel weer weg gaan.
Maar god, ik moet wel naar het ziekenhuis. Zo te zien heeft Dennis het zo goed als al geregeld. Hoe heeft hij dat nou weer kunnen doen? Hij weet dat ik ziekenhuizen haat. Hij weet he–
Dennis heeft het beste voor je voor Diana, om zo iets kun je niet boos op hem zijn.
Wacht, maar ik was toch nog boos op hem? Omdat hij gewoon weer letterlijk op zelfmoordmissie is gegaan?
Argh. Het is een zooitje.
Met trillende handen grits ik mijn telefoon uit mijn broekzak en begin naar Shawn zijn nummer te zoeken. Ik heb hem nodig en wel nú. Hij is op dit moment waarschijnlijk de enige die me zal begrijpen.
"Hiya! Met Shawn!"
"S-Shawn.." stotter ik en kom amper uit mijn woorden.
"DiDi? Gurl, wat is er aan de hand?"
Ik slik.
"Fack Shawn. Ik haat mezelf zo zo zo erg. Waarom laat je me nog mee spelen met die video clip van je?" Voordat ik het zelf door heb is het mijn mond uit.
"Diana? Moet ik naar je toe komen?" Shawn zijn stem klinkt bezorgd en zo te horen heeft hij net ook mijn vraag genegeerd.
Ik schud mijn hoofd wat hij natuurlijk niet kan zien.
"N-nee.. nee blijf vooral waar je nu bent."
"Te laat."
En met die woorden verbreekt hij de verbinding.
JE LEEST
Her Last Wish • Shawn Mendes
FanfictionShe wants one thing, from him. One last thing. Alle rechten voorbehouden 2017.