DIANA
Ik slik en laat me langzaam tegen de wc pot aanzakken.
"Hey," hoor ik Shawn zacht fluisteren en vervolgens voel ik zijn hand opnieuw op mijn schouder. "Ben je okay?" Ik voel hoe ik heen en weer word geschud en langzaam open ik mijn ogen.
Ik pers mijn lippen op elkaar en trek mijn schouders omhoog, waardoor Shawn één van zijn wenkbrauwen optrekt.
"Het gaat niet goed hé?" Mompelt hij zacht en gaat naast me zitten.
"Het is vast niets." Fluister ik en wil opstaan, maar direct voel ik weer een laag maagzuur omhoog komen, waardoor ik even kort kokhals.
Ik buig me weer over de wc pot heen, maar er komt niets mee uit.
"Misschien is het beter als je wat gaat slapen DiDi." Shawn veegt wat haar voor mijn gezicht weg.
"Alsof dat iets gaat helpen," Grom ik en klap de wc-bril dicht. "Iedereen zegt altijd dat je moet slapen als je net alles ondergekotst hebt, maar dat is een van de domste dingen redenen ooit. En trouwens, ik ben helemaal niet ziek er is waarschijnlijk gewoon iets wat ik gegeten heb vandaag verkeerd gevallen."
Shawn zucht. "Diana, ik wil dat je even gaat slapen. Ik maak me gewoon zorgen om je en–"
"Je hoeft je echt geen zorgen om me te maken hoor. Kijk, ik ben springlekker!" Ik ga opnieuw opstaan maar dit keer gaat het gelukkig wat makkelijker.
Shawn wilt zijn mond openen, maar daar krijgt hij de kans niet voor.
"Diana? Liefje ben je oké?" Het is mijn moeder. Ze klinkt nogal bezorgd. Ik wil niet dat ze zich zorgen maakt om mij. Er is niks aan de hand. Denk ik.
"Ja ik ben oké!" Roep ik terug en stuur Shawn even een korte blik.
"Je bent niet 'oké' Di." Sist hij, waardoor ik even met mijn ogen rol.
De deur van de wc gaat iets verder open en vervolgens zie ik mijn moeder in de opening verschijnen.
"Wat is er gebeurt?" Fluistert ze zacht.
"Nou Diana-" begint Shawn, maar ik kap hem af.
"Ik voelde me even niet zo lekker. Er is waarschijnlijk gewoon vandaag iets verkeerds gevallen weet je wel? Ik heb tijdens het dansen een broodje gezond gegeten, wie weet wat daar allemaal in zat?" Begin ik te ratelen, maar ook mijn moeder lijkt me niet te geloven.
"Diana Lister, kan ik jou even spreken?"
+++
"MAM!" Roep ik half uit en sla een hand voor mijn mond. "Nee, nee! Nee natuurlijk ben ik niet zwanger! What the fuck.. neen."
Mijn moeder zet even kort haar handen in haar zij. "Lieverd, je kunt het me gewoon vertellen ik–"
Ik begin te lachen, gewoon omdat mijn moeder zo fucking dom is. Ik heb niet eens relatie. Hoe komt ze er überhaupt bij dat er een mogelijkheid zou zijn dat ik zwanger zou zijn? Alsjeblieft niet.
"Hoe moet ik in vredesnaam zwanger zijn als ik nog nooit seks gehad heb? Mam, doe alsjeblieft niet zo achterlijk."
Mijn moeder zucht. "Goed Diana, ik geloof je. Maar als er echt iets is, vertel het me alsjeblieft."
JE LEEST
Her Last Wish • Shawn Mendes
FanfictionShe wants one thing, from him. One last thing. Alle rechten voorbehouden 2017.