18

1K 74 7
                                    

DIANA

"Nee?" mompel ik vragen en ik kijk naar de zuster die wat opschrijft op een kladblok dat aan mij bed hangt. "Helemaal niks meer?" Ik schud mijn hoofd en ze kijkt mij aan.

"Ik ben zo terug. Blijf waar je bent." Ze loopt snel de kamer uit en ik kijk een beetje om mij heen. Alsof ik hier weg kan gaan, ik weet niet eens waar ik naar toe moet...

"Hallo Diana." Een dokter komt de kamer binnen lopen en kijkt mij met een glimlach aan en ik kijk hem boos aan.

"Kijk niet zo boos jij, we hebben een paar dingen onderzocht. En het is niet zo best, meid." Ik kijk hem raar aan en rol mijn ogen.

"Je wordt vanavond nog naar Noorwegen gebracht." Ik kijk hem met grote ogen. "No Way, dat ik naar Noorwegen ga!"

Hij lacht even. "Diana, je moet een keuze maken. In Noorwegen heb je een betere overlevingskans dan hier." mompelt de dokter.

"Wat heb ik dan?!" zeg ik gefrustreerd en ze kijken mij aan. "Dat vertellen ze als je in Noorwegen bent in het ziekenhuis." Ik knik en zucht.

"Vervoer me maar naar Noorwegen, ga je gang." mompel ik en ik draai mij om en val in slaap.

***

"HI!" Ik schrik wakker en open mijn ogen en voor mij hangt een meisje met pretlichtjes in haar ogen.

"Ik ben Maja, en jij?" Ze kijkt mij vrolijk aan en ik zucht even. "Diana."

"Mooie naam. Mijn naam betekent voortreffelijk, die van jou?" Ik zucht even, omdat ik een kwebbelkous voor mijn hoofd zie hangen. "Kan je please normaal staan. Dank u." Ze gaat naar haar bed toe, die blijkbaar ook in de kamer stond.

"Mijn naam heeft niet echt een betekenis. Ik ben de godin van de jacht." zeg ik lachend. "Zie je mij al met een speer lopen jagend op een beer." grinnik ik en Maja lacht.

"Leuk. Ik ben 11 en jij?" mompelt ze en ze draait zich naar mij toe. "17." mompel ik en ze lacht even.

"Ben jij bijna 18? Dan krijg je een super groot feest met een mooie jurk en taart!" schreeuwt ze en ik lach om haar enthousiast uitdrukkingen.

"Over een maandje." zeg ik glimlachend.

"Diana, ik mag je nu al. Welkom in het ziekenhuis in Noorwegen." En ze sluit haar ogen.


Her Last Wish • Shawn MendesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu