009

38 0 0
                                    

'Voel je je al wat beter?' vraagt Zayn. Ik haal mijn schouders op en trek vervolgens de dekens op tot mijn kin.

'Je moet echt stoppen met jezelf bewusteloos drinken, een keer zal het mis gaan,' adviseert Zayn. 'Bla, bla, bla,' mompel ik en rol met mijn ogen. Zayn zucht geërgerd en staat dan op.

'Heb je iets nodig?' vraagt hij. 'Drank, mijn eigen bed, om maar eens twee voorbeelden te noemen,' zeg ik bot.

'Zeg, als je mijn hulp niet waardeert kun je vertrekken!' snauwt Zayn. Ik hou abrupt mijn mond en Zayn gaat zitten. 'Zal ik je vanavond naar huis brengen?' vraagt hij zacht. Ik knik kort en Zayn glimlacht flauwtjes.

'Wil je thee?' stelt Zayn voor. Ik knik dankbaar en Zayn loopt de kamer uit. Ik bekijk de kamer waar ik in zit. Het is een doodnormale jongenskamer, zoals je die zou verwachten. Poster van sporters, kleren op de grond...

Zayn komt de kamer weer inlopen met een kopje thee in zijn handen. 'Dat is snel,' merk ik op. Zayn knikt en geeft het kopje aan mij. Ik neem voorzichtig een slokje en concludeer dat hij nog heel warm is.

'Waarom doe je dit eigenlijk?' vraagt Zayn. 'Wat?' 'Jezelf zo kapot maken door drank en seks,' ik haal mijn schouders op en neem nog een klein slokje van mijn thee. 'Beloof je mij dat je er mee zult stoppen?' vraagt Zayn. 'Waarom zou ik?' is mijn antwoord. Zayn bijt op zijn lip en denkt na. 'Ik heb geen idee waarom je het voor een vreemde als ik zou doen, maar ik hoop dat je er mee stopt,' meent hij. Ik negeer zijn smeekgebeden en nip nog wat van mijn thee.

'Ik ga Max uit laten, beloof je dat je geen rare dingen zult doen? Ik zal wel tegen de jongens zeggen dat ze op je moeten letten,' zegt Zayn als hij opstaat.

'Ik kan heus wel voor mezelf zorgen,' snauw ik. 'Gisteren liet je zien dat je dat niet kunt,' zegt Zayn. Ik wil protesteren maar Zayn loopt al de kamer uit. Mijn besluit staat vast: ik ga niet toegeven aan Zayn.

I'm just myself but different ~ Zayn Malik (16+)Where stories live. Discover now