031

13 0 0
                                    

Mijn adem stokt in mijn keel. Ik blijf maar rennen zonder om te kijken. Mijn natte haren plakken aan mijn gezicht vast en ik veeg ze verwoed weg.
Ik schiet overeind en ben helemaal nat van het zweet. Ik werp een blik op de klok, 8 uur 's ochtends. Ik klim uit bed en loop naar de badkamer toe. Ik gooi mijn pyjamashirt in de wasmand en zet de douche aan. Ik doe mijn string uit en stap onder de ijskoude douche. De harde stralen spatten uiteen op mijn rug en ik maak mijn haren nat.
Na lekker gedoucht te hebben stap ik er weer onder uit en droog mezelf af. Mijn haren bind ik in een knotje en ik loop naar mijn slaapkamer toe. Ik pak een oude versleten Donnay-broek en trek een simpel t-shirt aan. Ik werp een blik op mijn mobiel en zie dat ik een sms'je hebt.
Hé, ik scrolde door mijn contactenlijst en kwam mijn oude maatje tegen! Weer eens in de sportschool afspreken? x Dylan
Dylan was altijd mijn sportschool-maatje totdat mijn moeder dood ging. Ik ging steeds minder vaak naar de sportschool tot ik één keertje voor altijd weg bleef. Meteen begin ik te typen:
Ja! Lijkt me leuk? Hoe laat? x Emma
Ik wil mijn mobiel weg leggen maar hij begint meteen al te trillen.
Ik ben zo trots om dit te zeggen: ik ben eigenaar van de sportschool! Ik ben er dus haast altijd, en dus ook nu. Kom maar langs wanneer je zin hebt. x
Geef me tien minuten. x
Ik bel een taxi en stop daarna mijn mobiel in mijn bh. Ik loop de badkamer in en doe zorgvuldig mijn make-up. Vervolgens loop ik de woonkamer in en pak een cracker uit een van de vele kastjes.
'Ik ga naar de sportschool toe, doei!' roep ik door het huis. Als Milou niet antwoordt loop ik het appartement uit en race de twee trappen af. De taxi staat al geparkeerd en ik spring erin. Ik noem het adres van de sportschool en de taxi begint te rijden.
Als we er zijn betaal ik de chauffeur en spring ik uit de taxi. Ik loop de sportschool in en wordt meteen hartelijk begroet door de altijd vrolijke Dylan.
'Hey, ik heb m'n gay'tje wel gemist hoor,' grap ik. Dylan drukt zijn hand op mijn mond en werpt mij een dreigende blik toe.
'Niet zo hard, dan gaan die lekkere jongens rare dingen denken als ik staar,' lacht Dylan. 'Doen ze toch al,' ik lik over zijn hand en Dylan trekt zijn hand terug. Ik steek mijn tong uit en loop vervolgens verder de sportschool in.

I'm just myself but different ~ Zayn Malik (16+)Where stories live. Discover now