045

1 0 0
                                    

'Emma?' Zayn's stem klinkt achter mij en ik draai me om. In zijn handen heeft een grote, kartonnen doos en ik trek mijn wenkbrauwen op.
'Wat zit daar in?' vraag ik. 'Een cadeautje, zodat je je niet eenzaam voelt,' Zayn glimlacht, alsof dit het beste cadeau is dat je iemand kan geven. Ik kijk hem nog verbaasder aan maar volg hem naar de woonkamer toe. Niall en Liam zitten ook in de woonkamer en kijken glimlachend naar de doos. Ik ga op de bank zitten en krijg de doos op mijn schoot. Hij beweegt een beetje, besef ik angstig. Ik trek het tape los en open de doos. Ik word begroet door een vrolijk hondje. Hij likt mijn gezicht af en ik duw hem lachend weg.
'Wat een schatje! Hoe oud is hij?' vraag ik. 'Het is een zij,' verbetert Liam. 'Hoe oud is zij?' ik leg de nadruk expres op zij. 'Ze is een jaar oud,' vertelt Zayn.
'Wat een schatje!' ik grijns breed. 'Heeft ze al een naam?' vraag ik.
'Nee, nog niet. Ik zocht er expres eentje uit zonder naam zodat je die zelf uit kon zoeken,' Zayn glimlacht en komt naast mij zitten. Het hondje kijkt Zayn met een scheef hoofdje aan en gaat daarna uitgestrekt liggen.
'Diva,' zeg ik vastbesloten. Niall, Zayn en Liam schieten in de lach en ik grijns ook. Diva kijkt de jongens vragend aan, vooral Niall omdat hij bijna op de grond ligt van het lachen. Zo grappig was het nou ook weer niet... Ik glimlach en aai Diva over haar hoofdje. Ze is bijna helemaal wit, behalve een plek aan het einde van haar rug en haar hoofdje. Rond haar neusje is het weer wit, maar het neusje zelf is weer zwart. Haar oogjes zijn half gesloten en ze ligt nog steeds uitgerekt over Zayn en mij heen.
'Die naam past echt perfect bij haar,' zegt Zayn lachend. Er valt een stilte, waarin alleen de ademhaling van Diva en af en toe Niall die zijn lach onderdrukt hoorbaar is.
'Dank je,' zeg ik plotseling. Zayn draait zijn hoofd naar mij toe en glimlacht. 'Voor jou doe ik alles,' hij buigt voorover en drukt een klein kusje op het puntje van mijn neus. Ik zet Diva op de grond en sta op. Ik loop naar de slaapkamer van Zayn en mij en word op de voet gevolgd door Diva. Als we met z'n tweeën in de kamer zijn doe ik de deur dicht en ga op het bed liggen. Diva snuffelt wat rond, en komt naast mij liggen als ze klaar is. Ze ligt dicht naast mijn hoofd, zodat ik haar ademhaling kan horen. Ik ben blij dat ik Diva heb gekregen van Zayn. Ook al gaf ik het niet toe: ik was bang om de hele week alleen te blijven. Alleen zijn, dat is de enige reden waarom ik hier blijf, en niet mijn spullen pak en een appartement koop. Want qua geld kan ik dat makkelijk redden. Ik voel een ruw tongetje tegen mijn wang en krimp lachend in elkaar.
'Diva, niet doen,' hik ik. Diva kijkt mij met een scheef hoofdje aan en ik glimlach. Ik trek Diva dicht tegen mij aan en sluit mijn ogen. Nu pas besef ik hoe moe ik ben. Al snel val ik daarom in een diepe slaap.

I'm just myself but different ~ Zayn Malik (16+)Where stories live. Discover now