Tamat sahaja waktu sekolah, terus kereta di pandu ke mall yang berdekatan kerana plan yang di plan oleh diri nya dengan sepupu nya, Tengku Aizat.
Apa yang bermain di fikiran Tengku Amar selama ini sangat logik, diri nya dan Tengku Aizat jauh berbeza dari segi bicara mahupun pergaulan.
Jika nak di banding kan diri nya dan Tengku Aizat sangat lah berbeza dari segi pertuturan sahaja, sudah memadai bagi nya.
Tengku Aizat dengan keramahan nya tidak kesah dalam memilih kawan sama ada kawan nya itu sama taraf dengan dia or kawan nya itu dari keluarga susah. Dia tetap kawan. Tidak seperti diri nya, lebih memilih dalam berkawan.
Sementara mereka menunggu makanan di makan mereka tadi telah di hadam dengan betul, Tengku Aizat menyoal sepupu nya yang telah hanyut dengan Iphone6+ nya itu.
"Mar, macam mana dengan papa kau?" soalan di ajukan oleh Tengku Aizat mengejutkan nya dari hanyut dengan Iphone6+ nya itu.
"Macam mana apa? Macam yang aku bagitau kau dulu lah. Apa lagi" jawab Tengku Amar malas.
"Habis tu, tak kan kau tak nak berubah? Kau nak ke kahwin dengan orang biasa-biasa je? Bukan apa aku cakap macam tu. Kau kan jenis memilih" ejek Tengku Aizat pasa sepupu nya yang cerewet itu.
"Aku nak kahwin dengan orang biasa-biasa je? Budak kampung entah mana-mana tu? Memang tak ah!" balas Tengku Amar sinis memandang sepupu nya yang senyum mengejek ke arah nya.
"Dah tu, ubah kan perangai kau! Aku tak faham lah dengan kau. Nak kata kau suka dekat girlfriends kau tu tak jugak. Apa yang kau nak dari diorang sebenarnya?" kepala di geleng beberapa kali.
Hairan dengan sepupunya itu, couple tapi tak suka. Habis tu couple buat apa?
"Main kan perasaan diorang! Kau pun tahu kan, girlfriends aku bukan nya nak aku pun. Diorang cuma nak kan duit aku je! Kejar kan kemewahan orang and guna taktik kotor untuk dapatkan perhatian orang. Nak glamour konon" kata Tengku Amar dengan senyum mengejek.
"Ya, kau memang betul! Cakap dengan kau sampai esok pun tak habis. Sekarang aku nak kau teman aku pergi kedai buku dekat tingkat atas jom. Kau jangan nak membantah! Aku dah teman kan kau. Sekarang kau pulak teman kan aku! Cepat, aku nak beli buku rujukan!" Tengku Aizat terus ke kaunter bayaran untuk membayar makanan mereka tadi.
Skinny jeans di hadapan nya di belek, Tengku Irfan pula membayar baju yang di pilih nya tadi.
Selesai membuat pembayaran, Tengku Irfan terus melangkah ke arah adik sepupu nya itu.
"Abang, kita ke kedai buku nak? Adik nak beli buku rujukan kejap" belum sempat abang sepupu nya berbicara, muka comel di beri. Mata di kedip beberapa kali.
"Buku rujukan? Ke novel?" perli Tengku Irfan.
Eleh macam lah kita ni kenal dia sehari dua, ada hati nak guna 'buku rujukan' nak ke kedai buku.
"Dua-dua sekali" tersengih Tengku Alieya menjawab dengan barisan gigi nya itu di tayang.
Anguk kan Tengku Irfan beri, langkah di atur menuju ke kedai buku tingkat atas.
Sibuk Tengku Irfan memilih jenis pen untuk di beli nya, Tengku Alieya datang ke arah nya dengan dua buah novel di tangan kiri dan kanan.
"Abang cuba tengok novel-novel ni, mesti best dia punya jalan cerita, kan" novel yang Tengku Alieya cari selama ini di sua pada abang sepupu nya itu.
"Suri Hati Mr. Pilot and Awak Sangat Nakal?" berkerut dahi nya menyebut nama novel yang di pilih oleh adik sepupu nya itu.
"Best kan" ujar Tengku Alieya dengan senyuman di lebar kan.
YOU ARE READING
Cinta Si Gadis Dingin
RomanceNi merupakan first story yang saya buat. Saya harap sangat korang baca. Tolong support saya punya story. Kalau korang baik hati sangat-sangat dekat 'F' (saya). Tolong vote and comment okay. Tengku Alieya Nafiesha seorang yang periang, seorang yang p...