ENAM BELAS

45 8 0
                                    

Pertama kali ku bertemu
Dengan mu,
Sakitnya hatiku melihat senyumanmu.

Okay melalut pulak. Hekk.

Okay guys, dekat sini sis F nak minta maaf sebab dah lama tak update. Busy lah you lately ni 👉👈. Jangan marah sis F okay🙈. Di sebabkan ada yg minta sis update. Soooo

Here you gooo.
HashtagteamAliyamar💙
Hashtagteambellairfan💋




💕💕💕💕💕💕💕💕💕


Tengku Alieya, Miza, Intan dan Qira berada di rumah milik Tengku Izzuddin, membuat kerja kumpulan yang di berikan.


Miza dan Intan mencari isi-isi penting mengenai tamadun cina dalam buku teks sejarah. Qira pula cuba memahami lebih lanjut bab tamadun cina, kerana Qira yang akan membentangkan hasil kerja kumpulan mereka dan berbanding dengan Tengku Alieya yang di tugaskan untuk menghasilkan, menyiapkan dan menghias kerja kumpulan mereka seperti kebiasaan.

Ringtone mesej berbunyi di iphone6+ milik Tengku Alieya di abaikan sahaja kerana tidak suka kerja mahupun latihan yang dibuat berkaitan dengan sekolah di kacau.

"yaa—— ada orang chat kau ni" Miza menghulurkan iphone6+ milik sahabat nya itu tapi tidak pula di sambutan huluran nya.

"Biar, aku tak suka orang kacau aku kan. Biar lah iphone6+ tu nak memekik ke apa, kesah apa aku. Janji kerja aku habis" tangan nya pula masih lincah untuk menyiapkan tugasan nya.

"Ambiklah, mana tahu ada perkara penting ke" kata Miza, geram melihat sikap sambil lewa sahabat nya itu.

"Tak nak, kau letak je iphone6+ tu balik, jangan kacau aku"

"Betul ni, tak nak baca?"

"Tak nak" anak mata nya masih tidak di larikan dari kertas kerja mereka.

Miza mesti akan baca chat tu, biar lah aku peduli apa. Bukan nya ada perkara penting ke apa! Budak tu, bukan nya nak letak balik pun iphone6+, makin di baca adalah. Gumam Tengku Alieya.

"Guys, nak tahu tak apa isi chat ni?" Miza berbunyi lagi dengan senyuman memerli.

"Apa? Penting sangat ke?" soal Intan dan Qira serentak. Tengku Alieya masih mengabai aje apa yang Miza katakan.

"Dengar betul-betul okay, aku baca sekali je" Intan dan Qira hanya mengangguk kecil.

Dah kenapa dengan si Miza ni, lain macam je aku tengok. Bisik nya perlahan.

"From: biy
Sayang, sayang buat apa tu? Biy rindu sayang ni. Sayang tak rindu biy ke? Encik tunang rindu cik tunang kita yang comel ni." Miza sengaja membaca dengan suara yang tinggi dan mendalam.

"Like seriously? Aku nak baca" kata Qira dan Intan serentak. Berebut mereka meninggal kerja dan berlari mendapatkan Miza yang tersenggih bak kerang busuk.

Wait! Tadi Miza baca chat aku kan?

Kepala yang menekur di lantai Tengku Alieya angkat lalu memandang ke mereka bertiga yang tersenyum sumbing memandang muka ke arah nya.


"Biy, sayang, encik tunang? Cik tunang! Oh my, kawan kita dah fall in love with encik tunang lah!" jerit mereka lalu tergelak besar.

Tanpa banyak bunyi, Tengku Alieya terus merampas iphone6+ milik nya yang ada di tangan Miza, terus di baca chat yang masuk.

Cinta Si Gadis DinginWhere stories live. Discover now