Tengku Alieya keluar dari bilik nya dengan langkah yang teramat malas.
Malas bukan sebab apa! Cuma malas nak jumpa tunang tersayang yang di sayang dan teramat di sayang! Bentak nya perlahan.
Entah buat keberapa kali Tengku Hanan memanggil anak bongsu nya itu supaya pantas turun ke tingkat bawah.
"Sayang, cepat lah. Amar dah sampai ni" jerit Tengku Hanan buat kesekian kali nya.
Ergh! Lelaki ni kan! Aku siat-siat jugak badan kau nanti! Ya allah Alieya! Apa kau cakap ni! Beristigfar banyak-banyak! Cepat diri nya beristigfar.
Tengku Alieya menguntum senyum bila terlihat figura mama nya.
"Sabar lah ma, bukan adik lari mana pun. Betul tak, encik tunang?" kata Tengku Alieya dengan senyuman paling manis campur ubat sikit!
eh? Kalau campur ubat, kan ke pahit senyuman aku? Ah! Lantak lah.
"Betul tu aunty, tak lari mana pun cik tunang Amar ni" balas Tengku Amar dengan mengenyitkan mata nya.
Eh mamat ni! Aku cucuk jugak mata kau dengan garfu dekat dapur tu! Biar jadi kassim selamat!
"Apa pulak aunty ni, Amar. Panggil mama aje. Nanti kan, Amar akan kahwin dengan Alieya jugak. Korang pergi lah sana. Jangan lewat hantar anak mama ni, Amar" balas Tengku Hanan senang hati dengan keakraban Tengku Amar.
"Baiklah mama, kalau macam tu, kita orang pergi dulu. Assalamualaikum" pamit Tengku Amar menyalami tangan Tengku Hanan di ikuti oleh Tengku Alieya.
Sempat mama berbisik kepada ku supaya jangan buat hal. Sudah!
Tengku Amar dengan gentleman nya, membuka pintu kereta untuk tunang nya itu. Tengku Hanan masih berdiri di hadapan pintu, memerhati kemesraan mereka berdua.
Tengku Alieya masuk ke dalam kereta selepas mengucapkan takziah. Eh, takziah pulak. Selepas mengucapkan terima kasih kepada Tengku Amar.
"Sayang, sayang dah makan ke belum? Biy belum makan lagi ni. Kita pergi makan dulu ya?" Tengku Amar mula bersuara tapi tangan dia pun turut merayap ke tangan tunang nya itu.
"Biy, kalau nak cakap pun. Jangan lah sampai tangan biy tu, merayap dekat tangan. Sayang!" pantas Tengku Alieya menarik tangan nya kasar dari di pegang oleh Tengku Amar.
"Amboi sayang, marah nampak. Biy minta maaf eh?"
"Baiklah biy, sayang maaf kan. And for your informatian, sayang akan putus kan pertunangan kita ni" balas Tengku Alieya sinis.
Tengku Amar menekan break secara mengejut. Anak mata Tengku Alieya, di pandang tajam!
Nak gaduh ke apa lelaki ni! Dah lah aku belum makan lagi ni, tenaga pun tak ada. Desis Tengku Alieya perlahan.
"Cakap sekarang yang you, takkan putus kan pertunangan kita! Cakap" kata Tengku Amar dengan nada tegas.
"Aku akan putus kan pertunangan kita, okay? Kalau kau tak nak jalan sekarang, aku keluar" Tengku Alieya yang baru sahaja buka seatbelt nya tapi Tengku Amar lebih pantas dengan menekan lock kereta.
"Keluar lah, kalau berani. Tapi, you mesti kalah kan I dulu" cabar Tengku Amar yang mula merapati tunang nya.
"Apa kau nak buat ni?" soal Tengku Alieya apabila tangan Tengku Amar mula memegang pipi nya.
YOU ARE READING
Cinta Si Gadis Dingin
RomanceNi merupakan first story yang saya buat. Saya harap sangat korang baca. Tolong support saya punya story. Kalau korang baik hati sangat-sangat dekat 'F' (saya). Tolong vote and comment okay. Tengku Alieya Nafiesha seorang yang periang, seorang yang p...