Lunas synsvinkel
(To dage senere)
Vi er på vej i skole. Vi er kommet lidt sent ud at døren, så vi små løber der hen. Drengene har været så hemmelighedsfulde, siden lørdags. Jeg har prøvet, så få dem til at snakke. Men de siger ikke en lyd.Vi går ind i klassen. Jeg går hen til min veninde Kassandra.
"Hey smukke. Du ser godt ud", siger jeg.
"Tak", siger jeg.(Lunas outfit)
Vi sidder og snakker indtil, Lis kom ind. Jeg sætter ned ved siden af Marcus. Efter timen sidder jeg og snakker med Kassandra og Mira. Marcus og Martinus er ude og spille fodbold."Luna, Marcus kiggede så meget på dig inden timen startede", griner Kassandra.
"Han er sikker vild med dig", siger Mira drømmende.
"Det er han sikkert", griner jeg.
"Er du da ikke lun på ham?" , spørg Mira undrende.
"Ja, alle kan da se hvordan i flirter med hinanden", siger Kassandra.
"Jeg ved ikke om jeg er vild med ham. Jeg har jo kun kendt ham i en uge", svarer jeg.
"Og hvad så. Nogle forelskelser blomster hurtig", siger Kassandra glad.
"Tro mig. Det kender jeg alt til. Jeg er bare bange for at det ender skidt, som med min sidste kæreste", svarer jeg lidt trist.Pigerne nikker. Efter lidt tid kommer drengene tilbage med mælk. Marcus og Martinus kommer hen til os. Marcus ligger sin arm rundt om min skulder.
"Luna, kan jeg lige snakke med dig?", spørger Marcus nervøs.
Jeg nikker, og går med Marcus ud på gangen. Jeg stiller mig foran Marcus, men et lille smil.
"Luna det fordi at det jo er en tradition, at drengene skal spørger pigerne om de vil følges til afslutningsballet. Så jeg tænkte på om du vil følges med mi...mig?", spøger Marcus nervøs.
"Det vil jeg rigtig gerne Marcus", smiler jeg.Marcus tager fat om min hofte, og svinger mig rundt. Jeg griner, og giver ham en krammer. Vi trækker os en smule fra hinanden. Marcus rykker sit hovede tætter og tætter på mit. Jeg bliver sindsyg nervøs, for jeg er ikke klar til at kysse ham endnu. Det ringer heldigvis ind, og vi går ind og sætter os.
(To timer efter)
Jeg er på vej hjem sammen med Emma. Mac og Tinus skulle til et møde, så de var taget tidligere. Emma snakker om et eller andet, men jeg hører ikke rigtig efter. Jeg tænker på Marcus. Det er anden gang at han prøver at kysse mig. Jeg kan rigtig godt lide Marcus, men jeg vil ikke såres igen. Jeg ville ønske, at jeg havde mine veninder som jeg kunne snakke med. Vi er kommet hjem nu. Emma går ind på sit værelse, mens jeg går op på Marcus'. Min telefon ringer. Det er Lærke.Læ= Lærke. Lu=Luna.
Læ: "Kiner!"
Lu: "Hvad så?"
Læ: "Hey, hvorfor lyder du så trist?"
Lu: "Jeg er bare lidt forvirret"
Læ: "Hvorfor?"
Lu: "Det Marcus. Han prøvede at kysse mig igen"
Læ: "Ej det da mega fedt. Kyssede du ham så?"
Lu: "Nej, jeg vil ikke gå for hurtig frem. Jeg har lært af mine fejl"
Læ: "Men kan du lide ham"
Lu: "Det.... Det tro jeg. Jeg tro, jeg er forelsket i ham. Men jeg ville ikke have det ender lige som sidst"
Læ: "Det forstår jeg godt. Men jeg tro ikke at Marcus vil behandle dig, lige som han gjorder. Desuden hvis han prøvede at kysse dig, må han også være vild med dig"
Lu: "Hvad synes du jeg skal gøre?"
Læ: "Hyg dig med ham, som I plejer. Og vent med at gå videre til du føler dig klar"
Lu: "Okay. Lærke jeg er nød til at smutte"
Læ: "Okay, ses.
Lu: "Ses"
*Samtale slut*Jeg går ned for, at hjælpe Gerd-Anne med aftensmad. Det vil kun være os piger, så vi skal have bøf og salat. Efter aftensmad spiller vi matador. Emma er træt, så hun skal i seng.
"Luna, du skal putte mig", siger Emma træt.
Gerd-Anne kigger på mig, for at sikre sig at det er i orden. Jeg nikker. Jeg hjælper Emma med at gøre sig klar. Jeg putter Emma, og går ned igen. Jeg ser godnat til Gerd-Anna, og går op igen. Jeg er hurtig færdig med at gøre mig klar. Jeg ligger mig ind i sengen, og falder i søvn.
Jeg vågner ved, at Marcus kommer en smule højlydt ind. Jeg rejser mig træt, og kigger hen på ham. Han kommer hen og kysser mig i håret.
"Undskyld, hvis jeg vækkede dig", undskylder han.
Jeg siger ikke noget, men lægger mig ned igen. Efter lidt tid lægger Marcus sig ned ved siden af mig. Han trækker mig ind til sig, så vi ligger i ske. Jeg kan mærke at jeg rødmer. Jeg flader hurtig i søvn igen.
.............................................................................
Så kom der lige en kapitel.
Luna er ved at finde ud af hvad hun føler for Marcus.Jeg håber I har haft en god weekend. Det har jeg i hvertfald haft, og ved i hvorfor. Det fordi. Trommehvirvl.
JEG HAR FÅET 149 REDAS. I ER SERIØS DE BEDSTE. JEG ELSKER JER.
I må have en god aften.
K.H. Kiner❤❤❤
YOU ARE READING
Life is a bitch. Ft Marcus og Martinus
FanfictionLuna er en 14 år pige. Hun spiller håndbold og guitar. Hun bor i en lille By i Danmark. Luna har lige været til koncert med Marcus og Martinus, sammen med hendes veninde. Hun følte at Marcus kiggede på hende. Lunas far skifter tit arbejde, og en da...