Barnedåb

1.4K 31 6
                                    

Lunas synsvinkel.

(To uger senere)

Fuck! Fuck! Fuck! Det er i dag at Elviras dåb. Jeg er så nervøs. Far hvad nu hvis jeg kommer til at sige noget forkert. Jeg hader at snakke foran mange mennesker, men jeg vil ikke skuffe Cecilie. Marcus ligger på sengen og ser YouTube, da jeg kommer stresset ud fra badeværelset. Han kigger overrasket på mig. 

"Hvad så skat?", griner Marcus.

"Jeg  får ned med stress", siger jeg fursetret.

Marcus rejser sig og går hen til mig. Han lægger sine hænder om min talje, og trækker mig ind til ham. Jeg lægger mine arme over kryds og sukker hårdt.

 "Skat jeg ved godt at du er nervøs, men du skal nok klarer den", siger Marcus.

Han kysser min pande.

"Jeg er bare ikke god til at snakke foran store forsamlinger", sukker jeg.

"Jeg ved du kan. Du er fantastik. Jeg vil sidde på første rækker og søtte dig" smiler han.

"Okay", siger jeg.

Marcus smiler og kysser mig.

"Kom vi skal gøre os klar. Vi skal køre til kirken om en time", smiler Marcus.

Jeg går ud på badeværelset igen. Jeg gør mig færdig, og går ud til Marcus, min yngste søster og mine forældre.

 Jeg gør mig færdig, og går ud til Marcus, min yngste søster og mine forældre

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(Lunas outfit)

Marcus står mundlam. Jeg finser lidt af ham. Han tagermin hånd. Vi går ud til bilen, og kører mod kirken. 

Vi ankommer til kirken. Min søster og Simon står og venter på os. Simon holder Elvira. Vi går op til dem. Cecilie smiler glad til os. Hun krammer os alle. Simon rækker mig Elvira. Marcus nusser Elvira, og giver mig et kys, inden at han går ind i kirken sammen med de andre. Cecilie forklar mig hvad der skal ske. Præsten kommer ud til os. Jeg giver ham . Musikken begynder at spille og vi går ind. Folk rejser sig op. Jeg kigger nervøs rundt på folk, men de smiler opmundrene på mig. Vi når op til de første bænke. Jeg sætter mig ved siden af Marcus. Han tager min hånd og giver det et klem. Jeg er så lykkelig for at Marcus er en del af det her. Han gør mig tryk.

Præsten begynder på sin tale. Det er blevet tid til at Elvira skal døbes. Marcus kysser min kind. Vi går op til døbefonten. Præsten stiller sig foran os. Han smiler til mig. Jeg smiler høfligt igen. Han begynder at tale.

"Hvad er barntes navn?", spørger Han.

"Hendes navn er Elvira Kiner Toftdal", siger jeg højt og tydeligt.

Jeg kigger ned på Marcus. Han kigger stolt på mig. Præsten Siger det sidste og så er Elvira døbt. Vi går ud af kirken.

Marcus' synsvinkel

Luna gjorde det så godt. Jeg kan ikke være mere stolt. Jeg går hen og siger tillykke til Cecilie og Simon. De går indfor at tage billeder. De kommer ud igen. Luna kommer hen til mig. Vi kysser hinanden. Luna virker mærkelig. Hun kigger hen på hendes to brødre. Det ligner at de diskuter. Lunas brødre er ikke så gode venner, så det gør Luna ked når de vælger at diskuter nu. Luna går direkte mod dem. Det ender næppe godt.

"Drenge stop så", siger Luna surt.

...............................................................................................................................Igen sent kapitel. Men håber I kan lide det.

Håber at I har haft en godt dag. 

Jeg har noget vigtig at fortælle. I næste uge er der ikke en særlig stor chance for at jeg lægger noget ud. Og der er fordi at der kommer nogen fra Tyrkiet, og vi skal noget helt ugen, men jeg vil se hvad jeg gøre.

K.H. Kiner  

Life is a bitch. Ft Marcus og MartinusWhere stories live. Discover now