Marcus' synsvinkel
"Børn I skal op nu, vi kører om en time", siger min far.
Jeg åbner modvilligt mine øjne. Jeg kigger træt hen min far. Jeg nikker søvnig til ham. Han går ud igen. Jeg kigger på Luna. Hun ligner en der rævesover. Jeg rusker i hende, men hun brokker sig lidt og vender sig om på siden. Jeg griner lidt af hende. Hun er fantastik, men hun er ikke en morgenmenneske.
"Luna, vi skal op, ellers kommer vi ikke afsted", hvisker jeg.
"Men jeg er træt", brokker hun sig.
"Så kunne du havde ladet vær med at være oppe til kl. 2", griner jeg.
Hun kigger surt på mig. Jeg bukker mig ned over hende, og giver hende et kys. Jeg rejser mig, og tager det tøj, jeg skal have på. Luna ligger bare og kigger, mens jeg skifter. Hun rejser sig lidt efter. Hun finder noget tøj frem. Hun går ud på badeværelset for at skrifte. Jeg går ned for at tage noget morgenmad. Martinus og far sidder alderrede der nede. Det er kun Luna og Lærke der magler, men det er typisk piger. De kommer ned 10 minutter efter. De snakker om hvad de skal lave når vi kommer til Danmark.
"Børn, vi skal kører nu", siger far.
Vi sætter vores tallerkener i opvaskmaskinen. Vi går ud i gangen, og tager vores sko på. Jeg prikker Luna på hendes skulder. Hun vender sig forvirret om. Jeg peger på min mund, som hentydning til at, jeg vil have et kys. Hun vender øjne, men giver mig et hurtig kys, da min far kommer ud i gangen til os. Vi tager vores kufferter og går ud til bilen. Jon står ude foran bilen og tager imod vores kuffetere. Vi sætter os ind i bilen. Lærke og Martinus sætter sig i midten, og Luna og jeg sætter os bagerest. Min far og Jon sætter sig forrest. Vi begynder at kører, og Luna falder i søvn igen.
(Springer resten af kørerturen over)
Vi ankommer til vores hotel i Oslo. Der står en masse fans, og venter på os. Luna virker en smule nervøs. Hun er jo heller ikke vant til alle de fans. Jeg giver Lunas hånd et klem, for at vise at jeg er der. Døren bliver åbnet, og vi går ud. Folk begynder at skrige. Luna slipper min hånd, så jeg kan gå hen nogle fans. Luna og Lærke går ind på hottelet. Jeg går hen til nogle fans, for at tage billeder.
"Hvem var det, du holdt i hånden? ", spørg en af pigerne.¨
"Det er..." siger jeg.
Hvad er vi endelig? Vi har ikke snakket om det siden vi kysset. Jeg må snakke med Luna om det. Jeg kan ikke kalde os kærester for fansene, hvis hun ikke vil kalde os det.
"Hun er min veninde", siger jeg.
De nikker mistroisk, men siger ikke noget. Jeg går videre til de andre fans der venter. Vi er lige blevet færdig, så vi er på vej op på værelserne. Jeg skal dele værelse med Luna, mens Martinus skal dele med Lærke. Jeg går ind på værelset. Jeg når kun lige ind, da jeg hører Luna snakke i telefon.
"FAT DET NU. JEG VIL IKKE HAVE DIG TILBAGE! ", råber hun.
................................................................................................................................................................
Første del af Maratonet. Og et nyt coverbillede
K.H. Kiner.
ESTÁS LEYENDO
Life is a bitch. Ft Marcus og Martinus
FanficLuna er en 14 år pige. Hun spiller håndbold og guitar. Hun bor i en lille By i Danmark. Luna har lige været til koncert med Marcus og Martinus, sammen med hendes veninde. Hun følte at Marcus kiggede på hende. Lunas far skifter tit arbejde, og en da...