Chapter 18

2.3K 110 14
                                    

''Hee, kom binnen!'' zegt Annie als ze de deur open doet. Ze doet een stap opzij, zodat we langs haar naar binnen kunnen lopen. Ik hoor al het harde gelach van Finnick en Johanna, maar ik kan ze niet 1 2 3 zien. Peeta zet onze spullen bij de andere tassen neer en pkat mijn hand. ''Ze zijn beneden,'' zegt hij. Samen lopen we naar beneden.

Peeta overdreef niet. Niet alleen het huis is reuze, het zwembad is ontzettend groot. Ze hebben er zelfs duikplanken! Peeta springt al het water in voordat ik bij zinnen kan komen. Hij komt snel boven en schudt zijn haar, zodat het niet als een platte laag plakkerig over zijn hoofd zal vallen. Hij lacht naar me en wenkt. 

Ik trek mijn kleren uit en sta al snel weer in mijn bikini. Ik spring er niet gelijk in, ik ga eerst bij de rand zitten en laat mijn onderbenen wennen aan het koude water. Vergeleken met de zee en de temperatuur buiten is dit bijzonder koud.

Voor mijn gevoel zit ik nog niet eens zo heel lang op die rand, maar veel te lang voor Finnick. Hij zwemt met een brede grijns naar me toe en voordat ik mijn benen terug kan trekken, word ik het water in getrokken. De plotselinge kou is voor een paar seconden vreselijk, maar het wend. Lang niet zo snel als ik zou willen, maar ik ben nu toch nat. Naar de kant gaan en weer gaan zitten zal alleen maar kouder worden.

Met een rood hoofd kom ik weer boven water. Annie is ondertussen ook al het water in gesprongen. Finnick lacht hard om zijn eigen grap. Johanna en Annie giechelen mee. Peeta zegt niets, maakt geen enkel geluid. In plaats van dat zwemt hij naar me toe en slaat zijn warme armen om me heen. Overweldigend van zijn warmte kruip ik diep in zijn borst. 

Ik hoor hoe Cato en Clove binnen komen. Hoe? Clove en Annie beginnen elkaars naam te gillen, net zoals Cato en Finnick doen. Johanna lacht alleen maar. Johanna lacht behoorlijk veel. Peeta grinnikt zacht, maar slaat dan een genietende zucht en houdt me nog steviger vast. Ik kijk omhoog en geef hem een korte kus op zijn mond. 

''Ik hou van je,'' zeg ik. Peeta kijkt me lang aan. Meestal is hij degene die ermee moet komen, en als standaard antwoord krijgt hij een simpele 'Ik ook van jou' terug. Hij buigt voorover en geeft me een kus op mijn neus. ''Ik hou ook van jou,'' fluistert hij. Ik giechel en begraaf mijn gezicht weer in zijn borst. Ik geniet helemaal van dit moment. Jammer dat de leukste momenten altijd zo kort zijn.

Achter me springt iemand gevaarlijk dichtbij me in het water. Peeta en ik krijgen een enorme golf over ons heen. Van schrik laten we elkaar los. ''Hehe, die twee zijn gescheiden,'' zegt Johanna sarcastisch. Cato komt grinnikend boven water. 

Dit keer is het Peeta die actie onderneemt. Hij zwemt Cato achterna. Het gaat zelfs zover dat beide jongens zichzelf uit het zwembad hijsen en over de gladde vloer elkaar achtervolgen. Niet het meest verstandigste idee. 

Het duurt niet lang of Peeta krijgt Cato te pakken. Hij trekt het grote lichaam van Cato mee naar het zwembad en duwt hem het diepe water in. Zodra Cato boven komt, springt Peeta er met een harde plons in. Dit keer is Cato degene die overspoelt word. ''Revence, bitch,'' zegt Peeta hard en lachend. En tja, zodra één iemand begint met lachen, doet iedereen mee. Inclusief ikzelf. 

***************

''Goed, laten we ons o zo vertrouwde spelletje gaan spelen,'' zegt Finnick met een brede glimlach. ''Oh! Dat heb ik zo gemist!'' zegt Cato lachend. Ik lach, maar herrinner me al heel snel datgene wat Finnick of Peeta me vertelde. Finnick + Cato = iets wat je niet wilt meemaken. Laten we maar hopen dat ik gespaard blijf.

Iedereen gaat in een kringetje zitten, Finnick pakt een fles en legt het zorgvuldig in het midden. ''Wie gaat beginnen?'' vraagt hij. ''Mijn huis, dus ik begin,'' zegt Annie op een toon waar iedereen niets op in te brengen heeft. Ze draait aan de fles en draait Finnick. ''Dare,'' zegt hij onmiddelijk. ''Ga elk ander meisje af en vertel wat je het leukst aan diegene vind,'' zegt Annie met een lichte twijfel in haar stem. 

Hunger Games HighWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu