Chapter 30

1.8K 109 15
                                    

Ik wil allereerst zeggen dat ik hier in de tijd ga spelen. Ik dacht dat ik maar een paar hoofdstukken over deze situatie had. het zijn er ondertussen tien. Daarom een speling in de tijd, anders duurt het wel heel lang voordat ik bij mijn uiteindelijke idee kom.

-------------------------------------

~Madge P.O.V.~

Arme ziel. Ze wordt ook echt onmiddelijk aangepakt. Het vreselijke aan het hele verhaal is, is dat haar moeder hier van weet. Sterker nog, ze keurt het goed. Ik wou dat ik iets voor haar kon doen, maar ik weet zelf niet hoe ik hier weg moet komen. Want ook ik zit hier niet vrijwillig. 

Ik ben gevallen voor de charmes van een knappe jongen bij mij op school. Het begon heel onschuldig, hij heeft me na een anderhalf jaar durende relatie ontmaagd. Ik stond er volledig achter. Wist ik veel dat de dag daarna precies hetzelfde gebeurde, maaer dan met zijn vrienden erbij. Ik kon niet meer weg en werd al heel snel hier gedropt.

Ik heb me aangepast, mijn trots aan de kant gezet, zodat de tijd hier niet nog erger zou worden. Ik hoop dat Katniss dat snel zal begrijpen. Al vertelde ze me dat ze dit al twee weken lang deed, in een huis van haar stiefvader. 

Op dit moment heeft ze 'dienst'. Ze staat beneden en zover ik weet heeft ze al twee mensen bevredigd met haar lichaam. Dat zag ik aan haar manier van lopen. Het wordt werkelijk steeds erger. Zoals ik al zei; arme ziel.

''Madge?'' hoor ik achter me. Ik krimp in elkaar. Daar staat Darius, de jongen waar ik zo ontzettend op vertrouwde. ''Wat moet je,'' zeg ik bot. Hij houdt wat geld omhoog. ''Het is mijn beurt, ik heb je voor twee uur. Kom je mee?'' vraagt hij. Ik zucht en sta op. 

''Die nieuwe is goed, man! Je hebt concurrentie,'' zegt Darius als hij me naar binnen laat lopen. Ik krijg rillingen over mijn rug. Katniss hoort er nu dus officieel bij. Ik haal mijn schouders op en ga op het bed liggen. Darius krijgt een grijns over zijn gezicht en gaat naast me liggen. Hij zoent me, pakt mijn naakte buik vast. Ik verzet me tegen mijn instincten en laat hem zijn dingen doen. 

~Annie P.O.V.~

''En wat nou als we haar niet terug vinden?'' vraag ik zachtjes aan Finnick.

Finnick en ik liggen op mijn bed, met mijn laptop tussen ons in. We plannen de laatste dingen voor onze bruiloft. Morgen gaan we eindelijk van Hunger Games High. En al vier maanden hebben we geen spoor van Katniss gevonden. 

Peeta en Prim lijken verder te gaan met het leven. Ongeveer een maand of twee geleden zijn ze uit hun donkere hol gekropen en lachen ze weer. Maar Katniss vergeten of missen doen ze geen van beiden. We praten nu veel over haar, maar beiden lijken ze de hoop te hebben verloren. De politie zoekt door, maar Peeta staat er nu los van. 

Iedereen is geslaagd, dat is al duidelijk gemaakt. De meesten gaan verder studeren. Sommigen niet, die hebben geen vervolgopleiding nodig om te kunnen werken. In onze vriendengroep gaat iedereen naar dezelfde universiteit. We kunnen niet zonder elkaar. Zeker nu niet. 

Finnick en ik besloten wel onze bruiloft te plannen. We trouwen over een week. Ergens heb ik er heel veel zin in. Dat deze rottijd eindelijk iets bijzonders heeft. Maar toch zit er iets grimmigs aan. Maar goed, daar wil ik niet over nadenken. 

Finnick zucht moedeloos. ''Ik hoop dan dat ze daar weg kan komen. Ik zou graag willen weten of het goed met haar gaat,'' zegt hij zachtjes terug. Ik kijk hem aan en knuffel hem. ''Ik mis haar,'' zeg ik. Finnick geeft me een kus. ''Ik mis haar ook...''

Na een tijdje verder plannen hebben we het weer gehad voor vandaag. Ik leg mijn laptop weg en duik tegen Finnick's borst aan. Hij drukt me dicht tegen hem aan. ''Heb je een beetje zin in onze bruiloft?'' vraagt hij. Ik spring bijna op.

''Ben je gek? Waarom zou ik er geen zin in hebben? Ik ga trouwen met de liefste jongen op deze wereld! Natuurlijk heb ik er zin in!'' gil ik bijna. Finnick glimlacht alleen maar. ''Mooi zo, ik heb er ook zin in,'' zegt hij. Ik ga terug liggen en zoen hem. 

~Peeta's P.O.V.~

''Prim! Nee! Niet doen!'' schreeuw ik lachend. Prim kietelt me vrolijk door. Ik pak haar middel en gooi haar aan de andere kant van het bed. Lachend zak ik naast haar neer. 

''Hoe gaat het?'' vraagt ze als we weer rustig zijn. ''Ik weet het niet. Ik ben vrolijker dan eerder, maar ik kan Katniss maar niet vergeten,'' zeg ik. Prim knikt. ''Dat is ook zeker niet de bedoeling. Katniss is niet iemand die we snel zullen vergeten. Het is oké,'' zegt ze. 

''Maar ik bedoelde eigenlijk of je er klaar voor bent. Voor morgen, en meteen het vrijgezellenfeest van Finnick er achteraan. Het zal veel voor je worden,'' zegt ze zachtjes. Ik glimlach. ''Het komt goed, morgen is gewoon weer een dag en er is werkelijk iets waar ik me op kan verheugen,'' zeg ik. Prim glimlacht en knuffelt me. 

''Ik ga slapen, ik zie je morgen,'' zegt ze. Ik knik en aai haar over haar haar. ''Welterusten,'' zeg ik. Prim wuift en loopt de kamer uit. 

Wauw, morgen mag ik eindelijk van school af. Morgen moet het mijn dag worden. Feesten alsof ik het nooit eerder heb gedaan. En het belangrijkste: een dag zonder te denken aan Katniss. 

-----------------------------

Zo, ik ben kapot. Ik ben nu op uitwisseling en werkelijk elke dag is volgepland. Het is vermoeiend. Maar goed, ik kon een gaatje vinden om te schrijven. Dus tadaa!

Als je bored bent met je muzieklijst nu: luister naar Talk Dirty van Sam Tsui. Zo verschrikkelijk vet!

Toodles! <3 -xxx-

Hunger Games HighWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu