"takpe. Saya tak kisah pun. Asalkan awak takde ape2. Tapi,-" dia berhenti seketika. "tapi ape?" aku bertanya. "awak kena kiss dahi saya dulu" mintanya sambil buat muka comel. Alahhhh. "urm, tak boleh laa. Awak tinggi sangat. Saya tak sampai" jawab aku sambil menahan gelak. Alasan ape tu? Alah takpe la. Asalkan aku tak kena kiss dia. "urmm, kalau macam tu, awak kiss dekat sini laaa" katanya sambil menunjuk ke arah bibirnya. Alamak! Nak bagi alasan ape pulak ni? "urm, tak boleh la!" jawab aku buat2 marah. "kenape??" dia buat muka merajuk la pulak. "perut saya lapar laa. Saya takde tenaga.." jawab aku. Tangan diletakkan di perut. Tapi memang aku tengah lapar pun sekarang ni. Tak kisah. Kali ni aku takkan bagi dia menang. "eleh, pandai laa..kalau macam tu, biar saya laa yang kiss awak.." katanya sambil menuju ke arah aku. Sekali lagi aku dipaku di dinding. Tanganya diletakkan di tepi bahu aku. Matanya liar memandang ke arah aku. Omma! Save me!
"yugyeom-ahh, jangan la macam ni" mohon aku. Mataku dipandang dengan muka tak bersalah. "macam mane? Saya cuma cuba untuk menjadi seorang suami yang romantik je. Bukan ke awak suka orang yang romantik, betul tak jagi?" tanya dia sambil smirk. What? Jagi?. "tapi, aw-" belum sempat aku meneruskan percakapan, dia terus mendiamkan aku. Muka aku dipegang dengan lembut. Manakala sebelah lagi tanganya masih melekat di dinding. Alahai, macam mana laa aku boleh setuju nak kahwin dengan budak byuntae ni.
<Keesokanya>
Aku berjalan menuju ke arah kelas aku. Kelihatan beberapa orang budak junior memandang aku dengan wajah yang pelik. Ade ape ni? Muka aku bengkak ke? Ke aku dah gemuk? Aku pun meneruskan perjalanan ke kelas.
Setengah jam kemudian, pembelajaran pun bermula. Mr.kim masuk ke kelas bersama seorang pelajar lelaki. Kelihatan semua pelajar perempuan dalam kelas aku mula fangirling dah. Jung ah yang couple dengan buku je tu pun dah mula tersengih sengih macam kerang busuk. "okey, kelas. Attention! Macam yang kamu tengok, hari ni ada seorang pelajar yang berpindah ke sekolah kita. kenalkan diri?" kata mr.kim kepada pelajar tersebut. "anyeonghaseyo. Nama saya Kim Mingyu" dia perkenalkan diri sambil tersenyum je. Aku rasa, semua budak perempuan dah cair dah ni. "okey, mingyu, awak boleh duduk di belakang Sonmi. Sonmi, angkat tangan awak" arah mr.kim. Dengan malas aku mengangkat tangan aku. Selepas itu, dia terus menuju ke arah belakang aku.
Sejam kemudian, kelas pun tamat. Aku hanya membaca novel yang aku pinjam dari pustaka semalam. "mingyu!" "mingyu. Awak asal mane?" "berapa tinggi awak? Awak nampak tinggi betul" "awak masuk geng seventeen boleh? Muka awak sama handsome macam wonwoo oppa!" bunyi pelajar perempuan sedang membuat temu ramah dekat budak baru tu dekat belakang aku. Menyampah jugak aku ni. "urm, mian. Tapi, sape kenal kim Seokmin?" aku dengar mingyu tu bertanya. "urm, dia duduk kelas sebelah je. Kenapa cari DK oppa?" tanya min Ah. "urm, kelas sebelah? Saya pergi dulu la kalau macam tuu" kata mingyu tu lalu menuju ke luar kelas. Memandangkan sekarang waktu rehat, aku pun menuju ke arah locker aku.
Sesampainya ke sana, kelihatan yugyeom sedang menyandar di locker aku. Matanya leka memandang ke arah sekeping kertas di tanganya. "boanyia?" tanya aku. "ah, kamchagia!. Ahh awak ni. Terkejut saya" katanya sambil mengurut dadanya. Kertas di tanganya segera diletakkan di belakang. "ape tu?" tanya aku. "ape apa?" dia buat-buat tanya la pulak. "kertas tu. Kertas ape?" "mana ada kertas" jawabnya ringkas. Tanganya masih diletakkan di belakang. Aku pun segera mengambil kertas dari tanganya. Tapi, dia masih lagi enggan melepaskanya. "yugyeom!" kata aku sambil buat muka garang. "alaaa, janganla marah. Saya tak kenal pun sape yang bagi tu. Saje je" kata yugyeom sambil membetulkan rambutnya yang dah kusut akibat main tarik2 kertas tadi. Dengan segera aku membuka kertas tersebut. Dan dengan segera aku menyesal sebab buka. Cheesy betul. Tak tahu ke yang yugyeom ni suami orang. Ops, lupa pulak. Memang dia tak tahu pun.
Aku pun memberikan kertas tu kembali kepada yugyeom. "haa, awak buat ape dekat locker saya ni?" aku bertanya. "haa, lupa pulak. Saya nak bagitahu yang saya balik lewat hari ni sebab ada perbincangan dengan GOT7" jawabnya perlahan. "ooh, takpe. Kalau macam tu saya balik dulu la. Sebenarnya awak boleh je mesej saya. Saya taknak susahkan awak" aku berkata sambil menyusun buku di dalam locker. "tak susah pun. Lagipun saya taknak awak merajuk pulak nanti" perlinya. "mana ade. Jangan lupa cakap dekat mark sunbae yang saya cakap hai. Huhuu" balas aku. Hahaha padan muka. "awak ni jangan ngada-ngada. Kan ada jugak orang kena kiss dekat sini nanti" balasnya sambil smirk. Alamak! Seram betul! "kemanhae!" jerit aku. Kelihatan dia hanya ketawa.
S.k.i.p
Aku menyiapkan latihan matematik dalam buku latihan sambil mendengar lagu. Hari ni mrs. Choi tak datang. So, free time! Alamak, susah jugak soalan ni. Kepala aku digaru. "awak kena bahagi dulu" kedengaran suara di depan aku. Aku pun mendongak. Kelihatan budak baru tu sedang berdiri di depan meja aku. "ah, gomawo" kata aku sambil tersenyum pahit. "urm, maaf kalau saya mengganggu. Tapi, boleh tak awak tunjuk-tunjukkan sekolah ni dekat saya time balik sekolah nsnti?" dia bertanya. Aku hanya melihat ke arahnya tanpa perasaan. "nanti saya belanja caramel macchiato" tambahnya lagi sambil tersenyum. "urh, awak bernasib baik sebab saya suka sangat caramel macchiato tu. Okey saya tolong awak. Tapi, sekarang ni saya nak jawab soalan ni, kalau awak tak kisah" jawab aku panjang lebar. "okey" jawabnya lalu pergi dari situ.
<waktu pulang sekolah>
Aku meletakkan buku aku ke dalam beg sebelum memikulnya. Kerusiku ditolak ke bawah meja. "kaja!" kedengaran suara mingyu di depan aku. "are you serious about this?" aku bertanya. "mestilah. Saya pun nak kenal sekolah ni jugak" jawabnya sambil membetulkan rambut coklat tuanya itu. "okey jomla. Kita mulakan dengan bilik guru dulu..blablala" bebel aku sambil menunjukkan keadaan sekeliling kepadanya. Sepanjang perjalanan kami, mata-mata pelajar perempuan semuanya memandang aku dengan muka yang menyampah. Alahai, bukan aku nak sangat pun mingyu korang ni. ((poyo betul kau ni sonmi)). "diam la kau author! Betul la ape yang sonmi cakap ni!" ((haa, yela-yelah^_~)).
"haa, ni yang last. Bilik muzik. Awak ada nak tanya apa-apa ke?" aku bertanya. "urm, awak pandai main alat muzik tak?" dia bertanya sambil tersenyum manis. "bole laa. Saya suka main gitar dan piano. Tapi dah lama saya tak main" jawabku selamba. "jinjia? Tunjukla kat saya!" katanya dengan penuh harapan. "okey, satu lagu je" kataku selepas melihatnya membuat mata kuyu dia tu. Memang aku dari grup muzik pun dekat sekolah since aku suka tengok joshua main gitar. So, aku masuk la grup muzik. Barulah aku boleh tengok dia main gitar setiap hari selasa dalam bilik muzik ni.
Skip............>>
Aku keluar dari pintu pagar sekolah dengan budak mingyu tu. "haa, kafe mana dekat sini yang jual caramel macchiato paling best?" dia bertanya. "urm, dekat coffeebay pun best jugak" jawabku sambil mengikat rambut aku dengan getah rambut di tangan aku. Selepas itu, kami berdua pun menuju ke coffeebay tu.
<yugyeom's POV>
"jumpa esok geng!" jerit jaebum hyung dekat kami. "bye bye~" kata youngje hyung lalu kami semua pun berpecah mengikut laluan masing-masing. Urm, rindu pulak aku dekat Sonmi. Dia memang minat betul dengan caramel macchiato. Apa kata aku beli dekat dia satu? Lagipun aku pun nak beli americano ni. Aku pun berjalan menuju ke coffeebay berdekatan dengan sekolah. Selepas itu, aku terdengar pelajar hubae sekolah aku bergosip antara satu sama lain. "-memang la dia tu handsome. Aku dah nampak dia tadi" "yelaa, tapi dia buat apa ngan sonmi tu?". Sonmi? Did you mean Kim Sonmi? Perjalanan aku terhenti seketika. Sekejap kemudian, kelihatan sonmi dan budak lelaki tinggi lampai keluar dari kafe bersama dengan coffee di tangan mereka. Sonmi-ahh, you're not cheating on me, are you?
.
.
.
Tbc
YOU ARE READING
Fronting | Kim Yugyeom
FanfictionArrange Marriage? Satu benda yang paling dibenci oleh semua gadis terutamanya bila baru berusia 17 tahun. Mampukah Sonmi menjalankan kehidupan seperti biasa selepas terpaksa dijodohkan dengan abang sunbae di sekolah? Apa yang berlaku apabila muncul...