21"

77 3 0
                                    

Yugyeom's POV

"saya dah balik~" nyanyi aku selepas memulas tombol pintu rumah. Tapi, takde jawapan pun. Mesti budak kecik nih dah tidur dah. Takpe la. 'ulgo shipji anha~' telefon aku berdering. Siapa pulak yang call aku malam-malam nih. Ohh, Minji noona rupanya. Okey korang tak kenal. Minji noona ni merupakan sepupu aku yang paling rapat dengan aku tau. Sebab aku kan anak tunggal. Jadi, sejak kecil lagi aku dah rapat dengan dia. Tapi, dia tu 2 tahun lebih tua daripada aku. Dah kahwin dah pun.

"yeoboseyo noona? Kenapa?" tanya aku selepas sahaja butang hijau diseret. "yug! Noona nak mintak tolong nih!" katanya tergesa-gesa. "kenapa noona. Cakap je, yug tolong" jawab aku. "huhuhu takde la. Yug cuti seminggu kan? Noona dan hyungwoo oppa terpaksa berlepas ke jepun esok atas urusan kerja. Boleh tak yug tolong jaga Chandi?" terangnya panjang lebar. Eh, ingatkan apa la tadi. Nak jaga chandi je pun. "eh, terkejut yug tadi. No problem la. Yug boleh jaga. Noona hantar la dia rumah yug besok. Yug tolong jagakan" balas aku dengan nada tenang semacam je. "okey dongsaeng. You're the best. Gomawoyo~" "nae~". Selepas itu, talian dimatikan.  Ehh, lupa pulak dekat sonmi. Dia kat mana ni?

Aku berjalan menuju ke arah ruang tamu. Kedengaran bunyi televisyen yang belum ditutup. Eeh, budak nih tertidur dekat sini pulak dah. Baik aku angkat dia masuk bilik sekarang. Selepas menutup televisyen, aku terus mengangkatnya bridal style menuju ke dalam bilik. Sewaktu aku tengah berusaha mengangkatnya menaiki tangga, aku terdengar dia membebel sesuatu yang kurang jelas. Tapi, lama kelamaan, bunyi itu semakin jelas kedengaran di dalam rumah yang sedang senyap ni.

"maaf mingyu-sshi, saya sayang yugyeom sepenuh hati saya. Mianhaeyo~"

"yugyeom oppa, jongmal saranghaeyo. Jinjia saranghaeyo~" bebelnya perlahan. Tapi, dia masih lagi tertidur. Budak ni siap pandai cakap dalam mimpi lagi. Tanpa aku sedar, aku tersenyum dengan begitu kuat. Tapi, kenapa dia minta maaf dekat mingyu sebab dia cinta aku?

Author's POV

Yugyeom meletakkan sonmi di katil dengan perlahan sebelum menyelimutkan isteri kesayanganya itu dengan selimut yang dikongsi mereka berdua. Selepas itu, yugyeom pula hanyut ke dunia mimpi.

~~~

Mingyu sedang makan malam bersama dengan kedua-dua omma dan appanya. "adeul, appa nak kamu kahwin supaya kamu boleh uruskan syarikat appa nanti kamu dah graduate sekolah nanti" kata appa mingyu tiba-tiba. Mingyu yang sedang mengunyah makananya itu tercekik akibst terkejut. Ommanya yang melihat keadaan mingyu itu cepat-cepat menghulurkan air ke arahnya. "appa! Kenapa tiba-tiba?" tanya mingyu selepas siap meneguk air dengan cepat.

"appa nak tengok betapa matang kamu tu. Kalau kamu dapat jaga keluarga kamu dengan baik, maknanya kamu dah bersedia untuk jaga syarikat appa. Appa dah aturkan semuanya. Perkahwinan kamu akan diadakan dua minggu lagi". Dengan keputusan yang dikatakan appanya tadi, mingyu tahu yang dia tidak akan dapat membantah. Namun, dia tidak rasa dia dapat cinta bakal isterinya itu sebagaimana dia cintakan sonmi. Tak akan.

Keesokanya...

"mworago??!!" jerit dokyeom dan seungkwan serentak selepas mendengar kata-kata yang diucapkan mingyu itu. "ye, aku tahu ini tak masuk akal. Tapi, korang rasa aku boleh membantah ke dengan appa aku tu? Korang kan kenal appa aku macam mana" jawab mingyu sambil mengusutkan rambutnya. "sabar mingyu. Aku rasa ada hikmahnya semua ni terjadi. Ini semua nak melatih kau supaya lupakan sonmi sepenuhnya" kata sungcheol. Joshua dan jeonghan hanya mengangguk.

"aku tak tahu la. Dia pun aku tak kenal. Aku harap dia tak jodohkan aku dengan yeoja gedik-gedik sudah la" jawab mingyu sambil mula mengusutkan lagi rambutnya. "eh dah dah la duk buat macam tu. Aku tengok dah macam sarang burung hantu dah tuu" kata jeonghan. "hyung! Kau tak membantu!" dino mula menjerit sambil memukul perlahan belakang jeonghan. "takpe gyu, aku pasti yeoja tu mesti cantik je. Kau takyah la risau" kata joshua sambil menepuk bahu mingyu. Mingyu hanya mengangguk sambil meneguk air kosong yang berada di depanya itu.

Meanwhile~

Sonmi's POV

"noona! Ireona!" kedengaran suara seorang budak perempuan mengejutkan aku dari tidur yang amat lena. Selepas itu, aku dapat rasakan badan aku digoncang. Anak siapa pandai-pandai nak kejutkan aku pagi-pagi buta nih? Aku terpaksa membuka mata untuk melihat gerangan budak tersebut. Seperti ysng dijangka, seorang budak perempuan sedang duduk di depan aku. Comelnya! Tapi, siapakah?

"oh, akhirnya bangun jugak noona. Yug oppa suruh kejutkan tadi. Good morning!" katanya bersemangat. Eih nasib baik comel. Kalau tak dah lama aku lempang sebab kejutkan aku pagi-pagi ni. ((eh kejamnya kauu))

"urm, dugu?" aku bertanya ke arahnya. Kelihatan dia teragak-agak untuk menjawab pertanyaan aku. "eh? Bangun pun. Dah tengah hari nih" kata yugyeom yang baru muncul di situ. Selepas dia melihat wajah aku yang agak keliru itu, dia pun menggosok perlahan rambut budak tadi. "chandi-ahh, apa kata chandi pergi tengok kartun kejap dekat bawah. Sonmi noona ni malu la nak cakap dengan oppa. Kejap lagi kita pergi beli gula-gula. Nak?" katanya. Kelihatan wajah budak yang dikenali sebagai chandi tu mula ceria. "nak! Okey, chandi pergi dulu~" katanya lalu keluar dari bilik.

Yugyeom pula mula menuju ke arah aku. "taknak keluar lagi ke dari selimut tu? Dah cerah sangat dah kat luar tuh" katanya sambil mengusutkan rambut aku yang dah kusut tu. Aku hanya tersenyum kecil sambil bertanya. "siapa chandi tu?" "ohh, anak sepupu kita la. Anaknya kepada minji noona. Sepupu saya" terangnya sambil tersenyum. Kenapa la kau kena pakai baju tuh? Nak buat aku cair la tuh. "ooh, okey" jawab aku sambil cuba untuk tidak memandang ke arahnya. Takut pulak dia nampak pipi aku dah macam tomato ni.

Tetapi, memang nasib aku malang. Semua yang aku nak elakkan daripada terjadi akan terjadi pada aku. "ehh, awak blushing ke?" dia mula bertanya sambil ketawa kecil. "aniyo! Mana ada. Perasan betul!" jawab aku sambil memandang ke arah lain. Tapi, dagu aku dicuitnya menyebabkan aku berpusing ke arahnya semula. "eeeyyy, betul la awak blushing! Dah macam tomato dah tu. Kenapa? Saya nampak handsome sangat ke?" dia bertanya sambil memegang kedua-dua belah pipi aku. Aku mengangguk kecil. Aku pun tak tahu kenapa aku buat macam tu. "jinjia? Kalau macam tu saya kena pakai baju ni setiap hari laa" jawabnya sambil tersenyum. Tersedar ke tak, aku sudah merenung dia dengan agak lama. "awak?" aku memanggilnya. "hm?" "dulu, kita ni macam mana ye? Saya ni jenis yang macam mana ye?" aku menyiramnya dengan soalan.

"urm, dulu kita happy sangat macam sekarang ni. Awak pula suka sangat main-main lagi-lagi bila saya tengah sibuk. Suka sangat kacau saya. Kita tak pernah bergaduh sampai serius sangat. Urm, lepas tu, saya suka buat awak malu bila" kata-katanya tidak disambung apabila dia hanya merenung ke arah aku.

"bila?" aku bertanya supaya dia menyambung ayatnya. "bila saya buat macam ni" katanya. Macam ni? Macam mana? Belum sempat aku bertanya, dia sudahpun menutup mulut aku. Serius aku terkejut. Mata aku mula membulat. Namun, tangan aku tidak pun menolaknya. Aku hanya membiarkan dia mencium aku. Bahkan, aku membalas ciuman tersebut.

Dengan perlahan, dia pun meleraikan ciuman tersebut sambil melihat terus ke anak mata aku. Aku hanya tertuduk sebab apa? Aku malu la nak tengok dia sekarang nih. Selepas itu, belakang tengkuk aku ditarik ke arahnya sebelum dia mula menutup ruang antara kami. Kenapa aku rasa macam pernah buat macam ni sebelum ni? Mata aku tertutup rapat sambil aku mencair dalam ciumanya itu.

"sonmi-ahh, saya rindu awak" bisiknya selepas meleraikan ciuman tadi.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Okey guys, author kembali lagi! Sorry sebab chapter ni merapu baq hang! Tapi, author nak umumkan bahawa fanfic ni dah hampir sampai ke penghujungnya. Mungkin dua atau tiga chapter lagi, tamatlah fanfic nih. Okey, jangan lupa vote and comment pedapat korang tau. Macam mana korang nak cerita ni berakhir? Dengan siapa mingyu akan kahwin?

Comment juseyo!

Fronting | Kim YugyeomWhere stories live. Discover now