A/N : sbenanya author dah letih nak tunggu seventeen comeback nih. Bila la diorang nak comeback? #waitingForMingyu #huhuhu
Sonmi's POV
Aku berjalan memasuki pagar sekolah untuk ke kelas aku. Yugyeom pula tak ada di sekolah hari sebab GOT7 ada pertandingan menari di Busan. Begitu juga dengan Bangtan. Jadi, pergi sekolah lewat la sikit.
Tapi, sepanjang perjalanan aku tu, semua mata-mata pelajar perempuan sibuk saja memandang ke arah aku sambil berbisik. Ape hal nih? Sekejap kemudian, telefon aku berdering. Caller ID : Solbinn
"kenapa solbin-sshi?"
"sonmi-ah! Datang ke toilet sekarang!"
"kenapa? Ada ape?"
"alah datang je lah"
Kata solbin lalu mematikan panggilan tersebut. Apa dah jadi sebenarnya ni? Tanpa berlegah, aku terus menuju ke tandas.
Sesampainya ke tandas, kelihatan banyak gambar yang dilekatkan di dinding dan cermin tandas berserta kata-kata yang tidak elok dipandang seperti
'apehal dia tu?'
'dia langsung tak sesuai dengan yugyeom oppa!'
'dah la tu, mingyu pun nak ambik jugak?!'
'dasar tak tahu malu!'
'I'm going to KILL her!'
Entah kenapa air mata aku mengalir laju. Bodoh punya mata, selalu menangis bila aku takut. Apa yang aku nak buat nih? Semua gambar tersebut merupakan gambar aku bersama yugyeom di rooftop, tengah makan, dalam kereta, ada jugak gambar aku dan mingyu ketika dia belanja aku coffee dan ketika aku teman solbin beli buku.
"shh, jangan la nangis sonmi. Mesti ada sebab semua ni terjadi. Sekarang ni kita kena laporkan berita ni kepada cikgu" kata solbin sambil memeluk aku.
Skippppp
Aku berjalan menuju ke arah kantin untuk membeli roti. Hari ni aku tak rasa lapar sangat. Tiba-tiba, aku terserempak dengan geng queenka sekolah, Park Nayoung. Air di tanganya dituang ke arah uniform sekolah aku.
"opps, mian! Tak sengaja pulak. Tapi, aku rasa macam takpe la sebab ape? Kau dah ambik mingyu oppa dari aku. Dah la yugyeom oppa aku kau serbu. Kau ni memang tak tahu malu kan?" katanya sambil menolak dada aku supaya aku jatuh. Dan memang aku jatuh.
"haih kesian betul aku tengok dekat kau nih, kau tahu tak? Aku rasa kan, semua pelajar yeoja dekat sekolah ni benci sangat dengan kau. Perampas! Kau ni tak patut ada dekat sekolah ni!" katanya sambil hendak menampar pipi aku yang dah dibasahi dengan air mata aku. Tiba-tiba, tanganya dipegang.
Pandangan aku ditukar kepada pemilik tangan tersebut. Kim Mingyu. Itulah dia gerangan pemilik tangan tersebut. "kau rasa kalau kau buat macam tu, aku akan suka kau ke?" kata mingyu pedas. Kelihatan 12 orang lagi gengnya hanya memandang ke arah nayoung. Lengan aku ditarik lembut oleh Jeonghan supaya berdiri. "gwenchana?" tanya jeonghan. Aku hanya mengangguk.
Kelihatan Nayoung sudah mula takut dan berpura-pura menangis. "oppa! Oppa suka sangat ke dengan perempuan murah macam dia tu?" kedengaran nayoung tu bersuara. "perempuan murah? Kalau dia perempuan murah, kau tu lagi murah. Aku rasa semua namja dekat sekolah ni kau nak kan?" kata s.coups yang dah mula panas. Kelihatan jun dan hoshi mula memegang bahu s.coups supaya bertenang.
"tak kisah la, aku nak kau pergi dari sini, dan kalau boleh jangan muncul depan muka sonmi lagi kalau kau masih taknak mintak maaf" pesan mingyu sambil memberikan pandangan tajam ke arah nayoung dan gengnya yang menyebabkan nayoung pun berlalu dari situ. Kim Yugyeom, sekarang ni aku harap sangat kau ada di sini.
Selepas itu, aku dibawa ke arah bilik perlawanan bola jaring, tempat lepak geng Seventeen ni. Tangan aku yang dipegang erat oleh mingyu tu aku leraikan. "betulke awak okey ni?" tanya mingyu. Mereka semua hanya memandang ke arah aku. "eish, jahat betul nayoung tu kan?" kata chan sambil mengusutkan rambutnya. "kenapa chan? Kau dah ada plan nak tackle dia ke?" tanya minghao. "yelaa, aku ingatkan dia baik. Rupanya macam tu perangai dia" balas chan dengan nada kecewa.
"korang ni, kita tengah cakap dengan sonmi ni laa" kata joshua. "urm, maaf kalau bunyi soalan ni pelik. Tapi, boleh awak cerita tentang apa yang dah jadi tadi? Kenapa nayoung kata awak ni perempuan murah?" tanya jeonghan. Dia ni memang caring. ((of course lah. Dia kan omma))
Walaupun ragu-ragu, aku pun menceritakan semuanya kepada mereka, pasal aku ni adik kepada Jeon Jungkook, pasal aku teman mingyu pusing sekolah tu. "tapi, yugyeom pula?" tanya seungkwan yang dah betul-betul fokus mendengar cerita aku. "urm, yugyeom? Dia tu..urm" aku tersedu. Entah kenapa aku takut untuk memberitahu mereka. "namja chingu?" tanya wonwoo yang duduk di belakang sambil membetulkan cermin matanya. Aku hanya mengangguk.
"ohhhhhhh" kata mereka semua tanda faham. "tapi, takde orang tahu pun pasal ni. Saya pun tak tahu" kata DK. Kepalanya pun segera dilempang oleh S.coups. "kau tu semua nak tahuu" "ala relaks la hyung" kata DK sambil menggosok kepalanya.
'kriiiiinnnnnnggggggggg'
Loceng sekolah berdering menandakan waktu rehat sudah tamat. Dengan itu, aku pun dipanggil oleh guru disiplin untuk ke pejabatnya. Disebabkan itu, mingyu menawarkan dirinya untuk menemani aku. (( woah ayat keling))
Sesampainya di pejabat, kelihatan geng nayoung pun keluar dari bilik guru disiplin dengan wajah yang garang. Mungkin dia sudah dikenakan hukuman. "masukk" kedengaran suara mr. Jung dari arah dalam bilik. Selepas itu, aku pun membuka langkah untuk masuk ke dalam bilik tersebut meninggalkan mingyu diluar.
Selepas menceritakan semuanya kepada mr. Jung, aku pun dibenarkan untuk pulang awal ke rumah. Masalahnya, mr. Jung sudahpun memberitahu omma aku tentang apa yang dah berlaku menyebabkan aku terpaksa pulang ke rumah omma. Bukanya aku tak suka, tapi aku tak mahu buat omma risau pasal aku. Aku pun keluar dari pejabat dengan perlahan.
"macam mana?" tanya mingyu dari luar. Lupa pulak yang dia ada dekat sini. "urm, mr.jung suruh saya balik dulu" jawab aku acuh tak acuh. "kalau macam tu, biar saya temankan" katanya dengan penuh semangat. "ehh takpe la, saya boleh balik sendiri" jawab aku ringkas. Aku taknak yugyeom merajuk lagi. "tapi saya nak hantar awak. Awak dibuli sebab saya jugak" katanya taknak kalah. Aihh, terpaksa laa.
Aku dan dia berjalan menuju ke arah rumah aku yang seperti sudah aku kata, amat dekat dengan sekolah tersebut. Hanya beberapa minit sahaja. Tapi, mingyu yang membuatnya menjadi lama. Dia asyik bertanya banyak soalan tentang aku dan yugyeom, menyebabkan aku teragak-agak untuk menjawabnya. Takut pulak pecah rahsia.
"urm, sonmi-ahh?" panggilnya. "hm?" aku menyahut kembali tanpa melihat pun ke arahnya. Kedua-dua belah tanganya memegang lembut bahu aku supaya menghadapnya. Selepas itu, dahi aku dikucupnya lembut. "saya tak kisah walau apa pun status awak. Tapi, saya sanggup bertanding dengan yugyeom untuk memiliki hati awak" katanya sambil melihat terus ke anak mata aku.
Eh kejap! Ape?!
What? Serius ke mingyu tu? Apa yang akan berlaku nanti? Keep reading!
|vote|comment|
YOU ARE READING
Fronting | Kim Yugyeom
FanfictionArrange Marriage? Satu benda yang paling dibenci oleh semua gadis terutamanya bila baru berusia 17 tahun. Mampukah Sonmi menjalankan kehidupan seperti biasa selepas terpaksa dijodohkan dengan abang sunbae di sekolah? Apa yang berlaku apabila muncul...