Author's POV
"b-bo?" tanya solbin seakan tak percaya. Kenapa jimin perlu meninggalkan dia juga? Sedangkan dia dah janji untuk setia dengan solbin. "mianhae, saya tahu saya dah janji supaya takkan tinggalkan awak. Tapi, saya diterima masuk ke Big Hit Entertaiment sebagai seorang trainee. Jadi, saya terpaksa pindah ke dorm" jawab jimin berharap untuk solbin memahaminya. Dan sememangnya solbin memahaminya. Dia sudah tahu yang memang impian jimin untuk jadi seorang idol. Dia cuma berharap yang jimin takkan lupakan dia.
Sambil mengangguk, dia mula bersuara "hurm, saya faham. Saya harap awak berjaya dengan baik. Cuma saya nak mintak supaya awak tak akan lupakan saya dekat sini, okey?" tanya solbin. Jimin hanya mengangguk. "kita masih kawan kan?" tanya solbin. "hurm, kita masih kawan. Dan takkan ada apa pun yang boleh pisahkan kita" balas jimin sambil memeluk solbin. "cari seseorang yang boleh jaga awak setiap waktu. Ketika awak gembira dan sedih. Jangan cari orang macam saya" bisik jimin sebelum mengucup dahi solbin. 'kau tak faham jimin, aku tak dapat nak lupakan kau' desis solbin dalam hatinya. Namun dia masih lagi mampu tersenyum.
Skip
<di ruang tamu rumah sonmi>
"yugyeomie! Dah dah la tuh!" jerit sonmi kepada yugyeom yang sibuk duk geletek dia. "haa, nak bangun ke tak? Dah tengah hari nih" kata yugyeom. Sebenarnya sonmi tu dari tadi lagi duk tidur. Pemalas betul kau sonmi. Tu takpe lagi, peha yugyeom pulak dijadikan bantalnya. "yela, saya bangun. Dah la geletek. Geli!" jerit sonmi sambil bangun dari posisi tidurnya.
"ha, dah kemas ke belum baju untuk kem esok?" tanya sonmi. "belum la. Sebab tu saya kejut awak. Tolong saya eh?" tanya yugyeom pula sambil mengucup lembut bibir sonmi. "yelaa" jawab sonmi sambil berjalan menuju ke arah bilik dengan begitu malas.
SKIPeu
Bas yang dinaiki mereka berhenti di perkarangan tapak perkemahan yang agak luas. "arhhhh, ngantuknya!" jerit youngjae dengan highnotenya. "jom korang, turun cepat" ajak mark kepada semua penumpang bas tersebut. Bas yang dimaiki yugyeom tidak sama dengan bas yang dinaiki sonmi. Dalam bas yugyeom, semuanya pelajar senior, kurang bising.
Tetapi,
"luluulluuuululalalalalalalala" jerit seungkwan dan dokyeom sambil menyanyi. "weh! Diam la. Nanti orang lain marah!" jerit sekoup. "eleh, diorang suka apa tengok kitorang nyanyi. Betul tak korang? Meh diva boo nak nyanyi kejap" balas seungkwan sambil mula nyanyi. Tanganya dijadikan microphone.
Malang sonmi tidak berbau, dia terpaksa duduk di kerusi depan mingyu. Nasib baik solbin duduk di sebelahnya.
Sonmi's POV
"weh sonmi, jom selfie jap" ajak budak solbin tu sambil mengangkat telefonya ke udara. "hana, dul, set!" jerit solbin sebelum menekan butang berbentuk bulat tu. Aku hanya senyum je. "cha, cantik betul gambar nih. Aik, weh hoshi oppa, menyibuk betul!" kata solbin selepas mendapat tahu yang hoshi dah menyibuk dalam gambar tuh. Siap buat muka hodoh lagi. Teruk betul kau hoshi.
Author's POV
Mereka semua berhenti di tapak perkemahan dengan wajah yang gembira. "okey, semua pelajar? Untuk aktiviti mula-mula, kita akan mendirikan khemah mengikut kawasan yang telah ditetapkan. Sekarang, kamu semua berpecah mengikut kumpulan yang dah ditetapkan dan mula kerja" arah mr. Kim.
Skippppp
Sonmi meneruskan perjalananya ke arah sungai berdekatan dengan tapak perkemahan mereka sambil membawa sebakul pinggan yang hendak dicuci. Tanganya ligat membasuh pinggan tersebut sehingga akhirnya dia siap membasuh pinggan tersebut dalam masa yang singkat. "okey, siap" katanya perlahan sambil bangun dari situ.
"woah, woah, woah, nak ke mana?" perjalananya disekat oleh tak lain dan tak bukan geng nayoung. Tanganya laju menepis bakul yang dipegang sonmi. "w-wae?" tanya sonmi gagap. Nayoung ketawa kecil. "huh, boleh pulak kau tanya. Aku datang nih untuk habiskan waktu hidup kau supaya takkan ada orang nak ambik mingyu oppa aku lagi, kau faham?" kata nayoung sambil menuju ke arah sonmi. Selepas itu, tubuh sonmi ditolak jatuh sehinggakan kepalanya terhantuk di batu. Kawan-kawan nayoung sudah mula risau. "nayoung, kau kata acah-acah je tadi, dia dah pengsan tu" "tau la nayoung, aku taknak kena denda dah". Nayoung mula rimas. "aish, korang ni penakut sangat la. Jom, mari kita pergi dari sini" kata nayoung sambil berlalu dari situ.
Meanwhile
"solbin-sshi, mana sonmi?" tanya yugyeom yang baru muncul di situ. "erm, tadi dia pergi arah sungai. Nak basuh mangkuk katanya" jawab solbin sambil mengacau sup ayam yang dimasaknya.
<di khemah mingyu>
"yah seungkwan! Kenapa la kau ni malas sangat? Tolonglah aku angkat khemah nih!" jerit dokyeom kepada gengnya yang amat berat punggung tuh. Dengan malas, seungkwan bangun dan menuju ke arah dokyeom. "weh mingyu, meh teman aku jap, aku nak pergi basuh cawan nih" ajak sungcheol. Mingyu hanya mengangguk sambil mengekori sungcheol dari belakang. Sesampainya di tepi sungai, sungcheol ternampak seseorang sedang terbaring di situ. "yah mingyu cepat! Ada orang kat sana!" jerit sungcheol sambil menuju ke arah sana sambil diekori oleh mingyu.
Mingyu's POV
Kenapa pulak entah sekoup hyung nih. Takpe la, ikut jela. Eh jap, sape tuh?
S-sonmi?!
YOU ARE READING
Fronting | Kim Yugyeom
FanfictionArrange Marriage? Satu benda yang paling dibenci oleh semua gadis terutamanya bila baru berusia 17 tahun. Mampukah Sonmi menjalankan kehidupan seperti biasa selepas terpaksa dijodohkan dengan abang sunbae di sekolah? Apa yang berlaku apabila muncul...