[ 17+]
Author's POV
"jangannnnn!" jerit sonmi sambil berlari mengelilingi rumah besar miliknya itu. Kenapa? Sebab yugyeom tu suruh sonmi pakai baju couple bila nak pergi makan malam di rumah omma sonmi malam ni. Tu takpe lagi, baju yang disuruh pakai pun, memang pelik betul coraknya.
Lepas tu, bila sonmi membantah untuk memakai baju tersebut, yugyeom asyik mengugut sonmi supaya mencium dahinya je. Kan menyampah macam tuu. "janganlah macam nih!" jerit sonmi selepas yugyeom akhirnya berjaya menangkapnya dan mengangkatnya bridal style sambil menuju ke arah bilik mereka.
"tulaa, siapa suruh taknak dengar kata" kata yugyeom sambil smirk. Tangga dinaikinya perlahan. "oppa, lepaskan saya!" jerit sonmi. "nak jatuh ke?" tanya yugyeom sambil berpura-pura untuk menjatuhkan sonmi. Dengan cepat, sonmi pun memegang belakang tengkuk milik yugyeom sambil menggelengkan kepalanya.
Sesampainya di dalam bilik, tubuh kecil milik sonmi dihempaskan di katil. Kedua-dua belah tangan yugyeom diletakkan di tepi bahu sonmi. "sekarang, saya bagi awak satu lagi peluang. Nak pakai ataupun tak?" tanya yugyeom. Mukanya dirapatkan ke arah sonmi. "andwae!! Saya takkan pakai baju tu!" jerit sonmi. "kalau macam tuu, awak kena buat apa yang saya sur-" "call! Cakap je. Saya akan buat" kata sonmi sebelum sempat yugyeom menghabiskan ayatnya lagi. Wajah smirk sudah terpapar di muka milik yugyeom itu. ((aishh byuntae betul kau nih yug))
"saya nak awak cakap yang awak sayangkan saya dan sebab awak sayangkan saya. Sekarang" kata yugyeom sambil mula bersedia untuk mendengar kata-kata yang akan disebut oleh sonmi. "saya s-sayang awakk" kata sonmi perlahan. "ape? tak dengar la" balas yugyeom. saja je dia tu nak sakat sonmi ni. "saranghaeyo" kata sonmi sedikit kuat. "kenapa?" tanya yugyeom sambil smirk dengan lebih kuat. "sebab awak handsome" jawab sonmi acuh tak acuh. "hah?" tanya yugyeom lagi supaya sonmi berkata dengan lebih kuat. "sebab awak handsome, baik, suka buli saya tapi awak jaga saya, awak suka merajuk, susah betul nak pujuk, mudah cemburu dan yang paling penting, awak sayang saya jugak" jawab sonmi dengan panjang dan kuat. Harap-harap yugyeom puas hati la.
Mata yugyeom mula menenung anak mata milik sonmi sebelum turun ke hidung dan akhirnya ke bibir milik sonmi. "betul ke?" tanya yugyeom perlahan. Sonmi hanya mengangguk sambil tersenyum. Dah sah dah tu yang sekarang ni yugyeom tu dah cair dengan kata-kata sonmi. Pipi yugyeom mula dipegang lembut oleh sonmi. "janji dengan saya yang awak takkan cari orang lain tau?" tanya sonmi. "takkan. Kan saya dah janji" balas yugyeom sambil tersenyum selepas hidungnya dicuit oleh sonmi.
Selepas itu, yugyeom pun mula merenung ke arah bibir kecil sonmi yang berwarna merah jambu itu. Tanpa dia sedar, sonmi sudah terlebih dahulu mengucup bibirnya menyebabkan dia terkejut pada mulanya tapi kelamaanya mula membalas ciuman sonmi itu.
'ayo ayo, Seventeen! Yup. Aha, you know what?' telefon bimbit milik sonmi berdering. ((woi dah2 la tuh. Angkat phone kau tuh)) "eh sibuk betul la author nih. Cepuk baru tahu" kata yugyeom sambil bangun dari posisi tadi.
"yeoboseyo?" jawab sonmi
Ya kummi! Bila kau nak datang nih? Omma ngan appa dah tanya nih. Tak pasal2 aku yang kena dengar omma bebel nih" kata jungkook
"yela oppa. Tunggu jap. Kitorang otw dah nii" balas sonmi sebelum mematikan panggilan tersebut.
Selepas itu, dia terus ditarik oleh yugyeom. "kat mana kita tadi?" kata yugyeom sambil smirk. "yaaahhh! Omma dah marah tuu. Pergila bersiap cepat!" jerit sonmi yang menyebabkan yugyeom menutup kedua-dua belah telinganya. Padan muka kau.
Skip laa dululuulululuu
Sonmi's POV
Aku dan yugyeom masuk ke dalam rumah sambil berpegangan tangan. Entah, bukan aku yang pegang tangan dia, dia yang sibuk nak pegang tangan aku nih.
"haa, sampai pun anak omma nih" kedengaran suara omma. "ommaaaa!" jerit aku sambil berlari ke arah omma dan memeluknya dengan erat. Rindu betul aku dengan omma. "eleh, omma je dia peluk. Appa macam mana?" kedengaran suara appa dari arah belakang omma. "appa pun sonmi rindu jugak" kata aku sambil memeluk appa jugak. Selepas itu, kami semua menuju ke arah dapur.
Jungkook pulak tidak kelihatan. "mana jungkook oppa?" tanya aku kepada omma. "ada dekat sini ni" katanya sambil berjalan menuju ke arah kami. "dia dah sampai ke jung?" tanya appa. "siapa?" aku bertanya dengan muka yang pelik. "tulaa kamu tak tahu. Abang kamu ni dah besar dah. Dah ada yeoja chingu dahh" jawab omma sambil buat muka bangga.
"alah, omma la yang selalu suruh kook bawak dia datang rumah" kata jungkook taknak kalah. Sekejap kemudian, loceng rumah berbunyi. "haa, dah sampai tu kook. Pergi la tengok" kata omma.
Selepas itu, jungkook datang kembali ke arah dapur dengan seorang unnie yang macam pernah aku nampak. Kat mana ye? Fikir sonmi fikir.
"haaa! Unnie cantik ni la yang suruh sonmi bagi surat dekat oppa hari tu. Kan?" tanya aku kepada jungkook. "yela kkumi" jawab jungkook sambil memegang tangan unnie tersebut. Mereka berdua ni sesuai laa. "urm, awak. kenalkan diri dekat family saya" kata jungkook perlahan kepada unnie tersebut. Eleh malu la tuh.
Selepas itu, unnie tersebut pun menunduk 90 darjah sambil berkata, "anyeonghaseyo, nan Lee Yujin imnida" hehehe yujin rupanya nama dia. Selepas itu, kami berenam pun mula makan. Ketika makan tu, pandai pula appa berkata "urm, appa ngan omma bosan la duk kat rumah. Sunyi je" "lepas tu, appa nak pergi camping ke?" tanya jungkook dengan muka selambanya itu.
"tak la. Maksud appa, appa nak baby. Baby. Bila korang berdua nak bagi appa baby?" tanya appa. Ohh baby. Eh ape??!
Hampir tercekik daging yang aku kunyah tadi bila dengar appa cakap macam tu. "apa appa ni? Kitorang muda lagi laa!" kata aku kepada appa. Kelihatan omma hanya ketawa perlahan. Aku memang tak sanggup la nak tengok yugyeom sekarang ni. Mesti dia dah fikir lain tuu.
Selepas siap makan, tiga namja cool tu pun menuju ke arah ruang tamu manakala aku, omma dan yujin unnie berada di dapur untuk mengemas. "omma nak naik atas jap" kata omma sambil menuju ke arah tangga. "urm, sonmi-ah?" panggil yujin unnie. Tanganya masih sibuk mengelap pinggan. "hm?" aku menjawab perlahan. "gomawoyo. Hari tu, sonmi dah tolong unnie bagi surat tu dekat jungkook. Kalau tak, unnie takkan ada dekat sini malam ni" kata yujin unnie panjang lebar. "takde la unnie, jungkook oppa tu yang dah pilih unnie dari berpuluh-puluh surat yang dihantar oleh orang yang berbeza. Sonmi cuma tolong sampaikan je" kata aku sambil memandangnya. Dia memang cantik betul. Sebab tu la jungkook suka dia jugak.
Selepas memeluk omma dan appa buat kali ke 10, akhirnya aku pun keluar dari rumah dan menuju ke arah kereta. Dalam perjalanan pulang, aku ternampak jungkook oppa dan yujin unnie di depan rumahnya. Siap bagi goodnight kiss lagi. Sweet jugak oppa aku tuu.
"cemburu ke? Nak goodnight kiss jugak?" kedengaran suara yugyeom di sebelah aku. "eehhh, taknak pun" jawab aku sambil melihat ke arah depan kereta. Kalau jawab nak, sekarang pun boleh dia bagi goodnight kiss tuh.
A/N : okey, satu lagi chapter dah publish! Author tahu chapter ni agak banyak merapunya. Tapi, author dah try yang terbaik untuk masukkan sebanyak mungkin watak bias korang semua. Still, author want to apologise if chapter nih terlebih byuntae! Huhuhu #authorJahat
Vote. Comment.
YOU ARE READING
Fronting | Kim Yugyeom
FanficArrange Marriage? Satu benda yang paling dibenci oleh semua gadis terutamanya bila baru berusia 17 tahun. Mampukah Sonmi menjalankan kehidupan seperti biasa selepas terpaksa dijodohkan dengan abang sunbae di sekolah? Apa yang berlaku apabila muncul...