12"

89 2 0
                                    

"cepatla sonmi-sshi! Aku nak beli buku latihan ni!" jerit Solbin kearah sonmi yang sedang sibuk minum air tu. "kejap la. Aku baru nak nikmati air ni" jawab sonmi tenang. "ala, kalau macam tu, kau jalan dulu la. Kita jumpa kat kedai sana tu" jawab solbin sambil menunjuk ke arah kedai di hujung jalan. Sonmi hanya menunjuk isyarat tangan 'ok' dan menyedut airnya.

Sonmi's POV

Mak aih, cepat betul budak kecik tu jalan. Aku, kalau boleh taknak berjalan pun masa aku tengah minum. ((memang tak boleh berjalan masa makan dan minum!)). Haa yelah author. Memekak je dia tu.

Tiba2, telefon aku berdering menandakan mesej masuk.

Nak ke mana tu?

Awak siapa?

Seseorang yang awak kenal

Takyahla main-main, bagi tahu je

Yelaa, kalau nak tahu pusing belakang.

Pandai pulak nak main-main time aku tengah menikmati caramel macchiato aku ni. Tapi entah kenapa, aku pusing jugak. Kelihatan budak galah tu sedang berdiri di belakang aku.

"anyeong!" katanya sambil melambai ke arah aku. Alamak, kenapa pulak dia boleh ada dekat sini? Aku rasa Seoul ni dah cukup besar. Kena jugak aku berjumpa dengan dia.

"awak buat apa dekat sini?" tanya aku perlahan. "nak pergi jalan-jalan je. Tapi, saya nampak awak. Lepas tu, saya pun panggil la awak" jawabnya ringkas. "ouh, kalau macam tu, chalga~ see you around!" balasku menyuruh dia pergi, kalau dia faham.

"urm, tapi saya tak rasa nak jalan sorang2. Temankan saya?" tanya dia sambil menggaru belakang tengkuknya.

"urm, saya tengah teman solbin ni. Dia ada kat kedai buku tu. Saya nak pergi tempat dia la nih" kata aku cepat sebelum aku hendak berlalu, tangan aku ditarik oleh tak lain dan tak bukan mingyu si budak galah tu. "urm, saya ikut awak la" katanya.

~~~

Aku berjalan menuju ke kelas bersama yugyeom di sisi (cewah). Di tepi jela. Sesampainya ke kelas, inner lengan aku ditariknya <ok korang tak faham, yugyeom tarik inner tu sebab dia taknak sentuh tangan sunmi>

"belajar elok2. Kalau mengantuk, ingat saya. Huhuhu" katanya sambil tersenyum nakal. Haih aku lempang karang.

"eleh, yela. Saya masuk dulu" jawab aku sebelum masuk ke dalam kelas. Eh lupa pulak nak cakap, kami pergi bersama ni sebab kami pergi sekolah awal sangat. Takde orang pun dekat kawasan tuu.

Aku duduk di tempat aku sambil membaca novel. Heh, kenapa la hero dia ni jahat sangat hah?

Jam di tangan aku menunjukkan pukul 7 pagi. Seperti yang dijangka, masih pagi dan tiada orang yang dah datang selain aku dalam kelas nih.

Tiba-tiba, pintu kelas ditolak dari luar dan si galah tu masuk ke dalam kelas. Awal datang habang.

"awal datang" tegur aku perlahan. "hurm, ada perjumpaan ngan seventeen jap agi" jawabnya ringkas sebelum duduk di belakang aku. Sebenarnya aku agak bersyukur sebab dia datang, aku takut la nak duk sorang-sorang. Tapi, kena ingat pesan yugyeom oppa tu. Aku tak boleh nak cakap banyak-banyak dengan dia nih. Tak pasal-pasal kena marah pulak nanti.

Semakin lama aku baca novel ni, semakin aku menyampah dengan hero dia tuh. Apa lah. Garang betul dengan isteri dia. Kalau aku jumpa la hero dia nih, nak je aku pergi campak dalam tasik. ((eh eh, sedap cakap))

Sekejap kemudian, hujung rambut aku ditarik perlahan. Eh malas la nak layan. Ni mesti budak galah tu dah bosan sebab datang awal sangat. Selepas itu, sekali lagi rambut aku ditarik. Kali ini dengan lebih kuat. "wae?!" kata aku sambil memusingkan kepala aku ke belakang. Tapi, kelihatan tiada orang di belakang aku pun. Aikk, mana mingyu nih?

'tikk' suis lampu dalam kelas aku ditutup. A-la-mak! Jangan la buat aku macam nih! Aku takut! "mingyu-ah!" jerit aku, berharap untuk dia membuka suis lampu tu kembali. Tapi, tiada pergerakan pun yang berlaku dalam kelas ni. Yugyeom-ahhhhh!

"kim mingyu! Janganla main-main! Aku takut nih!" jerit aku lagi. Perasan ke tak, air mata aku telah mengalir laju.

Sekejap kemudian, aku dapat rasa seseorang memeluk aku dari belakang. "shhh, janganla takut" kedengaran suara mingyu berbisik perlahan di telinga kiri aku. "mingyu, apa kau buat ni?" tanya aku sambil cuba untuk keluar dari pelukan dia. Tapi, pinggang aku semakin erat dipeluk.

"aku cuma nak mintak satu je, boleh tak aku jadi namja chingu kau?" tanya dia ringkas. Sekarang ni, aku memang blur gila. Kenapa semua ni harus terjadi kepada aku?!

Seingat aku, aku cuba sedaya upaya aku untuk keluar dari pelukan dia tu. Tapi, dengan kuat, dia memegang kedua-dua belah pipi aku dan cuba untuk mengucup bibir aku. Ommaaa!

"sonmi? Jeon Sonmi!" kedengaran suara jungkook oppa memanggil aku. Tubuh aku digoncang dengan agak kuat. "kenapa nih?" jungkook bertanya sambil mengelap air mata aku. Sepantas kilat, aku terus memeluknya. Pada mulanya dia terkejut, tapi selepas itu, dia mula menggosok kepala aku perlahan. "dah la, shhhh, mimpi je tu" katanya sambil menggosok kepala aku.

Selepas itu, baru aku tahu yang semua itu hanya mimpi. Aku menoleh ke belakang, kosong. Rupa-rupanya aku dah tertidur selepas masuk ke dalam kelas tadi sebab novel aku belum diusik pun lagi. Selepas itu, jungkook oppa pun mula mengelap air mata aku. "tulaa, kenapa datang sekolah awal sangat? Yug mane?" tanya dia.

"dia ada perjumpaan" jawab aku perlahan. "hurm, oppa dah nak pergi ni, omma cakap dia suruh sonmi ngan yug pergi rumah petang esok, makan malam sekali" katanya sebelum keluar dari kelas aku.

Selepas itu, aku terus menuju ke arah tandas sekolah untuk membasuh muka aku. 'tikk', telefon aku berdering.

'jumpa saya kat rooftop jap' --yugyeomie

Selepas itu, aku terus menuju ke arah rooftop bangunan tu. Kelihatan yugyeom sudah ada di situ. Selepas perasan dengan kehadiran aku, dia terus menuju ke arah aku dan memeluk aku.

Yugyeom's POV

Wajah sonmi kelihatan sedikit pucat semasa dia datang ke arah aku. Aku pun terus memeluknya. Sebenarnya jungkook yang bagitahu aku perkara yang berlaku kepada sonmi tadi. Tak sangka pula dia akan tertidur dekat kelas, menyesal aku ajak dia pergi sekolah awal tadi.

Selepas itu, dia pun mula meleraikan pelukan aku. "gwenchana?" tanya aku kepadanya. Kelihatan dia hanya mengangguk perlahan. Mesti mimpi dia ni seram betul. Sampai taknak cakap dengan aku. Aku pun hanya tersenyum sambil mengucup dahinya.

'klik' gambar mereka berdua diambil dengan senyap oleh seseorang dari rooftop bangunan sebelah.



A/N : hello again! Apa khabar korang semua! Sorry sebab author dah menghilang agak lama, author exam penggal pertama hari tuu. Okey, author ada beberapa berita nak share ngan reader semua.

First, author nak cakap terima kasih sangat sangat sebab korang sanggup baca fanfic merapu author nih. Author semangat betul nak tulis lagi. Baca tau, author harap fanfic ni boleh sampai 1k reader bila complete nanti. Ada beberapa chapter lagi nak complete.

Secondly, author rasa macam nak share kegembiraan author dengan korang sebab author dapat skor A untuk subjek English exam lepas. Happy nyer! Korang doakan author dapat A or maybe A+ untuk SPM ye? #InsyaAllah.

Okey, jangan lupa tekan butang comel lotey (vote) dekat bawah ni tau.

Byebye~ chuchuchuchuuuuu

Fronting | Kim YugyeomWhere stories live. Discover now