Sonmi's POV
Kriiiiinnnnnnggggg!' jam loceng di tepi katil aku berdering. Baru je aku nak tekan loceng tu, ada tangan sudah mendahului aku. Selepas mendongak, aku dapat tahu yang ianya yugyeom. "morning~" katanya sambil tersenyum. Aku hanya membalasnya dengan senyuman. Tapi, kalau ingatkan balik, sejak bila pulak aku tidur dekat sini? Oh ye, aku yang mintak dengan yugyeom tu untuk pergi rumah omma.
Lamunan aku terhenti apabila yugyeom memetikkan jarinya di depan muka aku. "tak nak bangun ke?" tanya dia lagi. Ha yelah. Dengan segera aku bangun dari katil dan menuju ke arah bilik air di dalam bilik aku tuh. Budak yugyeom ni dah kenapa sampai nak ikut aku sampai dalam bilik air nih? Kekok betul. Sesampainya di muka pintu bilik air, kedua-dua belah tangan aku memegang bingkai pintu untuk menghalangnya daripada masuk. Dia hanya membuat muka bajet comel dia tu sambil bertanya, "waeyo?" "takyah la teman saya sampai dalam bilik air. saya okey" jawab aku membuatkan dia berundur dan tunggu di luar.
selepas siap menyalin baju, aku pun menuju ke bawah. kelihatan omma, appa, jungkook oppa dan yugyeom tu sedang berbual di dapur. selepas memandang ke arah aku, akhirnya jungkook oppa mula melambai ke arah aku sambil tersenyum lebar je.
Aku melambaikan tangan aku semula ke arahnya sambil berjalan menuju ke arah mereka. "ah, sonmi-ahh, mari duduk. kitorang nak makan dah ni" tegur omma. Aku hanya mengangguk sambil duduk di depan yugyeom. Sambil makan, aku mendongak ke arah yugyeom hanya untuk melihat dia yang sedang memandang ke arah aku. Kayu penyepit masih lagi berada di dalam mulutnya. Aikk, macam pernah tengok je benda macam ni. Ah, takpe la.
"ur gyeom-ah, aku sebenarnya nak ajak sonmi nih pergi jalan-jalan ngan bangtan. Jom la sekali, boleh ajak GOT7 sekali" kata jungkook oppa kepada yugyeom. Yugyeom hanya mengangguk sambil membalas "okey jugak tu, nanti aku call diorang". Bangtan? Ape tuh? GOT7? Macam pelik je nama tuh.
Yugyeom's POV
Sebenarnya aku kesian dekat Sonmi tu. Dia tu nampak macam tak ingat apa-apa langsung. Sampai dia sendiri pun nampak sedih. Aku memang janji yang aku takkan tinggalkan dia untuk sesiapa pun. Kena pastikan yang aku sentiasa di sisi dia. Tengok dia macam tu, ingat pulak saat mula-mula aku jumpa dia dulu. Comel betul. Huhuhu
Author's POV
((waiteu, sekarang ni play lagu SVT- Healing dlm playlist korang. Okay continue reading!))
"weh korang, cepat ah!" jerit taehyung dan hoseok sambil berlari menuju ke arah street market yang berdekatan. Melihat makanan yang dihidang, mata jin sudah mula bersinar-sinar. Mark, jinyoung dan jaebum dah mula menghilang entah ke mana. Seronok je pergi cari makanan. Nampaknya, idea jungkook untuk pergi jalan-jalan ke Seoul Street Market ((author reka je tuh)) ni merupakan satu idea yang baik. Kelihatan sonmi, yugyeom dan bambam sedang berjalan bersama-sama. Manakala jackson dan namjoon tak dapat datang disebabkan oleh masalah mereka sendiri. Kesian dorang.
"lovebirdeu, aku pergi depan dulu la. Weh youngjae hyung, tunggu aku!" kata bambam sebelum menghilang ke arah geng Bangtan yang diketuai oleh jungkook tu. Nampaknya, mereka dah berpecah kepada beberapa kumpulan untuk membeli makanan. Yugyeom dan Sonmi berjalan seiringan. Oops, suasana awkward terjadi lagi.Sonmi berjalan sambil memerhati ke arah makanan yang dihidangkan di dalam setiap kedai. Ditambah lagi dengan barangan hiasan cantik yang dijual. Yugyeom yang terlihat sonmi itu mula memulakan perbualan. "urm, awak nak makan ape?" tanya yugyeom sambil menunduk ke arah sonmi. "urh? Urm, yang tu nampak sedap" jawab sonmi sambil menunjuk ke arah sejenis makanan yang sedang dibakar itu.
Disebabkan oleh cuaca yang agak panas, sonmi mengambil keputusan untuk menyanggul rambut paras pinggangnya itu. Yugyeom hanya tersenyum sambil menggeleng perlahan apabila melihat sonmi yang sedang berusaha menyanggul rambut panjangnya itu. "mari sini saya tolong" kata yugyeom sambil menolong sonmi. "urm, gomawoyo" kata sonmi sambil tersenyum kecil.
Yugyeom's POV
Haih, dah makin panjang la rambut budak nih. Makin comel. "urm, gomawoyo" katanya selepas aku siap menyanggul rambutnya itu. Bibirnya mengukir senyuman kecil sambil mukanya mendongak ke arah aku. Mata saling bertentangan. Dan mata aku mula fokus ke arah bibir kecil merah jambu miliknya itu. Jujur, bibir itulah yang paling aku rindu sekarang ni. Tapi, aku taknak buat dia takut. Sabar yug, sabar.
Aku hanya tersenyum sambil menggosok kepalanya. Selepas itu, kami meneruskan perjalanan kami ke arah kedai perhiasan. Kami mula masuk ke kedai gelang tangan yang boleh direka sendiri. Muka sonmi tu mula ceria selepas kami masuk ke kedai ni. Aku tahu yang dia suka sangat benda-benda macam ni.
Selepas beberapa minit, akhirnya kami keluar dari kedai bersama dengan sepasang gelang 'couple' berbentuk hati yang terbelah. Apabila gelang itu disambung, terbentuk hati yang tertulis 'yugmi'. Aku tahu nama tu pelik tapi ahjuma kedai tu yang nak gabungkan nama kami. Sweet katanya.
Selepas itu, telefon aku berdering menandakan mesej masuk. Dari jungkook rupanya.
'gyeom, kitorang dah berhenti dekat dengan taman bunga ni. Korang datang sini lah ye, kitorang tunggu'Dengan itu, kami pun berjalan menuju ke arah taman tersebut. Dalam perjalanan, aku dapat rasakan yang sonmi cuba untuk tidak berasa kekok sebab kami langsung tak bercakap. Jadi, aku mula memegang tanganya tanpa melihat ke arahnya. Pada mulanya, dia agak terkejut. Tetapi, selepas itu dia mula tenang dan membiarkan perbuatan aku tu.
Selepas agak lama berjalan, akhirnya kami berdua sampai ke arah taman tersebut. Kelihatan Mark dan Taehyung hyung sedang seronok main papan luncur manakala yang lain duk sibuk main kasut roda. Tak payah cakap la yang youngjae hyung selalu je jatuh tu. Lucu betul tengok diorang tu main. Aku perasan yang sedikit demi sedikit, bibir sonmi terukir senyuman. "awak nak main tu?" aku bertanya kepadanya. Dia mengangguk laju. Eh kyeopta.
Kami akhirnya bermain kasut roda beramai-ramai. Selepas agak penat, semua orang pun berehat. Cuma tinggal sonmi dan jungkook je duk main tu. Seronok je aku tengok sonmi tu bila jungkook memegang kedua-dua belah tanganya sambil bermain tu. Aku harap aku pun dapat buat dia gembira macam tu.
Sonmi-ahh, cepat sembuh tau. Cepat ingat oppa.
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Okey guyseu, korang dah tengok ke belum mv seventeen don't wanna cry? Kalau tak, sekarang jugak korang pergi tengok tau. Sebab apa? Sebab the8 hensem sangat!!! #bias_wrecker betul la the8 nih. Btw, sorry tau lau crita author tulis nih dah semakin tak best. Author dah cuba semampu yang boleh. InsyaAllah next chapter lagi best tau.
COMMENT.
VOTE.
YOU ARE READING
Fronting | Kim Yugyeom
FanfictionArrange Marriage? Satu benda yang paling dibenci oleh semua gadis terutamanya bila baru berusia 17 tahun. Mampukah Sonmi menjalankan kehidupan seperti biasa selepas terpaksa dijodohkan dengan abang sunbae di sekolah? Apa yang berlaku apabila muncul...