Chapter 10 Abby's P.O.V.
Langzaam open ik mijn ogen en kijk op de klok hoe laat het is. 6:45, Nog best laat voor mijn doen. Ik pak snel wat kleding en stap onder de douche. Als ik klaar ben en mijn haar heb gedroogd doe ik mijn lange bruine haren in een 'messy bun'.
Als ik de keuken in loop zie ik de jongens al helemaal klaar aan de tafel verveeld op hun mobiel zitten. Zo langzaam was ik toch niet? Ik kijk op mijn klok, 7:20. "Goeiemorgen, nog kunnen slapen?" Vraagt Zayn lief. Ik krijg een raar gevoel in mijn buik, nee niet raar, juist heel fijn. "Goeiemorgen, ja hoor" zeg ik terug en glimlach even. Ik pak twee broodjes en smeer ze met Nutella. Als ik klaar ben met eten pak ik mijn spullen en loop naar de deur. "Zie jullie zo!" Roep ik nog. Zayn en Louis zeggen nog gedag en dan loop ik de deur uit. Ik loop naar Lexy's deur en klop aan.
"Pff eindelijk pauze" zucht ik. "Dit waren de langste 2 uren in mijn leven" zegt Lexy dramatisch. Zayn, Louis, Niall, Harry en ik moeten lachen. Maar eerlijk gezegd was het niet om te lachen, we hebben net een blokuur biologie gehad, supersaai dus. We zitten met zijn allen aan een tafel, we zijn best goeie vrienden geworden met zijn alle.
Opeens komt Emma naar ons toe, ik zie Mandy en Cleo een paar meter erachter verveeld op iets staan te wachten. "Abby, kun je heel even meekomen?" Zegt ze overdreven aardig. Ik vertrouw het niet, maar zie ook geen reden om niet mee te komen. "Is goed". Lexy kijkt me met een wantrouwende blik aan als ik opsta, en ik geef een blik waarmee ik duidelijk maak dat ik het haar zo wel vertel, tenminste, ik hoop dat het duidelijk was.
We gaan om het hoekje staan waar de rest ons niet kan zien. Ik zie dat Cleo en Mandy er inmiddels ook bij zijn komen staan. "Dus..." Begint Emma. "Je bent wel erg close met zayn he?". Is dat soms wat ze wil? Zayn?
"Ja, we zijn goede vrienden". Blijkbaar beviel het antwoord ze niet, want ineens word ik hard tegen de kluisjes aan gegooit, en geen seconde later voel ik een harde klap op tegen mijn wang. "Auw! Waar was dat voor?!" roep ik terwijl ik over mijn wang wrijf, het brand nog steeds. "Je blijft van Zayn af, begrepen?" sist Emma. "Ik wil niks van Zayn, laat me met rust!" roep ik boos.
Ze kijken alle drie om zich heen. "Je had beter niet zo brutaal kunnen doen" zegt Mandy. Ze grijnst breed, zo breed dat ik haar tanden kan zien, en dan zie ik het. Ze heeft grote scherpe hoektanden, net als dat ik bij Louis zag. Voordat ik iets kan doen pakt Emma me bij mijn pols en trekt me mee. We gaan niet gewoon snel, we gaan onmenselijk snel. Ik zie alles als een soort waas voorbij vliegen. Voor ik het weet staan we in een soort steegje, aan het gebouw te zien zijn we achter de school. "Hoe..." Komt er uit mijn mond, maar meer ook niet.
"Hou gewoon je bek dicht, dan gaat dit een stuk sneller". ik word overspoelt door angst en paniek, ik ben bang voor wat er gaat gebeuren. Opeens voel ik ineens een harde trap ik mijn buik, als reflex val ik neer van de pijn. Ik voel alleen nog een paar klappen tegen mijn hoofd, en dan word alles zwart.
Zayn's P.O.V.
Ik kijk op mijn klok. Ze is al ruim 20 minuten weg, waar blijft ze nou? De pauze is ook bijna voorbij. Dan zie ik ineens Mandy, Emma en Cleo lopen, zonder Abby. Ik loop meteen naar ze toe. "Waar is Abby?".
Emma kijkt me raar aan "wat maakt jou dat uit" vraagt ze alsof ik een kakkerlak eet. "Heel veel, nou waar is ze?" Ze draait geïrriteerd met haar ogen. "Oke ik mocht het eigelijk niet vertellen, maar ze zei tegen mij dat ze van plan was te spijbelen en naar haar vriendje te gaan". Bam, zonder enige emotie. Hoorde je dat? Dat was mijn hart die in stukken scheurde. Ik weet niet waarom maar ineens was mijn hele humeur verpest. Waarom eigelijk? Ik vond haar toch niet leuk ofzo? Of toch wel... Ik had er in elk geval geen goed gevoel bij. "Oh... Nou oke dan... Ik ehh ga maar weer" gebroken liep ik weer terug naar de tafel.
Als Louis en ik naar huis zijn gelopen plof ik neer op de bank. Abby is de hele dag niet meer gekomen, en eerlijk gezegd had ik nu ook geen zin in haar gezelschap. "Gast, wat is er, je bent de hele tijd al zo down sinds Abby weg is". "Er is niks hoor" ik probeer een nep glimlach op te zetten maar het ziet er waarschijnlijk nog erger uit dan een boer met kiespijn. "Ik zie dat er wat is, vertel het me gewoon". Ik zucht, ik weet dat hij toch zijn zin gaat krijgen dus vertel het maar. "Het is gewoon... Ik ken Abby niet zo lang, maar ik dacht dat ze wel beter was dan spijbelen om bij haar vriendje te zijn" Louis kijkt me vol medeleven aan. "Ik weet niet waarom, maar als ik bij haar ben word ik gewoon vrolijk... Ze is zo lief en mooi". "Zayn... Ik denk dat je verliefd bent..." Ik kijk hem verschrikt aan. "Maar dat kan toch niet, ik ken haar nog maar net! En ze heeft een vriendje, en trouwens, kan niks over ons geheim weten". "Ze hoeft toch ook niks van het geheim af te weten?" grijnst hij. een relatie met geheimen? Echt niet.
Ik kijk op de klok. Het is al negen uur, waar blijft ze? Ze kan toch ook wel even een berichtje ofzo sturen, niet dat ik er iets mee te maken heb, maar toch... Misschien weet Lexy er meer van. Ik pak de sleutels en ga naar de kamer hiernaast. Ik klop aan en Harry doet open. "Hey maat, wat brengt jou hier?". "Ik zoek Lexy, is ze er?". "Ja, kom maar binnen". Ik loop naar binnen en zie Lexy op de bank zitten. "Lexy, kan ik je even wat vragen?" Ze kijkt me verbaasd aan, ze had mij hier natuurlijk niet verwacht. "Ja tuurlijk". "weet jij waar Abby is?". ze kijkt me raar aan. "Nee, die is thuis toch? Mandy, Emma en Cleo zeiden dat ze zich ziek had gemeld".
Even stopte mijn hart met kloppen. Ze is niet bij haar vriendje, misschien heeft ze er niet eens een. Maar toen maakte ik me ineens zorgen, waarom hadden Emma, Mandy en Cleo iets anders tegen Lexy gezegd? Wat als ze in gevaar is? Ik vertel Lexy wat er was gebeurd en dat ze niet thuis is. Ze maakt zich meteen zorgen, net als ik trouwens. "We moeten haar zoeken, ze heeft helemaal geen vriendje, er moet iets gebeurt zijn!". Even was ik opgelucht, ze heeft geen vriendje. Maar toen besefte ik weer wat er aan de hand was. "Ja, Niall, Louis en Harry gaan ook mee".