Søvn

942 41 4
                                    

Jeg stormer ud mod toilettet. Alting bevæger sig. En flod af opkast flyver ud af min mund og rammer ned i toilettet. Jeg rejser mig op fra det kolde toilet gulv og bevæger mig ind mod min seng. Klokken er 03:57. Mine øjne føles tunge og med et, bliver alt sort. 


Jeg vågner af isen i min krop. Alt er koldt, selvom jeg ligger under min varme dyne. Jeg åbner langsomt mine tunge øjne.  Alt flimre. Jeg rejser mig stille op fra min seng. Jeg føler mig voldsomt svimmel. Jeg bevæger mig langsomt ud mod toilettet, fordi jeg har kvalme. Mine fødder glider langsomt hen over det kolde, hvide gulv. Jeg tager i håndtaget og alt bliver sort.


"Isa!" hører jeg en fjern stemme råbe. "Isabella vågn op!". Jeg prøver at åbne mine øjne, men de føles så ufattelig tunge. Jeg får et hurtigt glimt af Marcus' smukke ansigt. Jeg mærker langsomt min krop hæve sig fra gulvet, før jeg ikke husker mere. 


Jeg vågner til en dejlig varm følelse i min krop. Jeg kan dufte Marcus, men hvor er han henne? Det går hurtigt op for mig, at jeg ligger i Marcus' hoodie. Jeg putter mig længere ned under dynen indtil jeg hører døren gå op. Jeg åbner langsomt mine øjne og møder Marcus' fantastiske ansigt. "Godmorgen" siger han med den roligsete stemme. "Godmorgen" svarer jeg med min morgenstemme og putter mig ned under dynen igen. "Går det bedre?" tilføjer han. Jeg kan mærke han har sat sig på siden af min seng. "Meget" svare jeg med et smil. Jeg kigger på klokken, 15:46. "har jeg ikke været i skole?". "Nej, jeg kom over i morges for at spørge om vi skulle følges. Men fandt dig istedet liggende på gulvet. Du var ikke til at komme i kontakt med. Jeg løftede dig op i din seng og sad hos dig et par timer. Jeg gik hen og hentede din lillebror i skolen, idet han havde fri. Og nu sidder jeg her". Et smil breder sig på mine læber. "Har du så ikke været i skole?". "Nej, jeg var bekymret for dig". Jeg rejser mig op og giver ham en stor krammer "mange tak" tilføjer jeg. Han smiler. Jeg lægger mig tilbage i sengen. Marcus tager min MacBook. Et forvirret blik planter sig i mit ansigt. Hvad skal han med min computer? Han sender mig et smil og drejer skærmen. Han er gået ind på Netflix. Jeg rykker til side og løfter dynen. Marcus opfanger hurtigt mit signal og sætter sig ved siden af mig. Vi er i gang med en rigtig god film, men mine øjne føles virkelige tunge og jeg har svært ved at holde dem åben. Lige inden jeg falder i søvn strejfer en tanke mig. Hvad er Marcus og jeg enligt? 



The only one?Where stories live. Discover now