BAB 3

1.2K 32 0
                                    

"Arisaaaaaaaaaaa!!!" (Aisya)

Mak aiii ....mau pekak aq...aq jarakkan sikit telefon dri telinga aq...takut2 gengendang aq pecah nnti .

Nyaring dia tu x pyh ckp . Kalah opera cina.

Aku letak kembali telefon ke telinga.

"Waalaikumsalam" (Arisa)

Hahhahaha aq x dgr apa2 ....maybe dia sentap kott....amik kau.

"Hahha ehhh apasal sentap ke....sunyi je...."(Arisa)

Aku sudah ketawa.

"Ermmm....sorry..hehehheh...ye la gila kau x sentap....kau kt na ni?" (Aisya)

"Hahahhaha....tingkt 8 la....aq tgh get ready tunggu Dr zack dlm bilik ni" (Arisa)

"Soooo that means kau x buat apa2 kn skrg? " (Aisya)

"A'ah....ehh kau ni knpa ckp ja la" (Arisa)

Suara aq dh mula berubah...berang sbb x cerita apahal.

"Ahhhh kau sabar jap....aq naik ats nk story dkt kau...aq snggup.......ckp dlm fon x feel u know." (Aisya)

Dia ni suka mcm ni😑....kalau aq mmg x la nk naik smpai tingkat 8.

*************

Ketukan pintu bilik mengejutkan aku. Cepat2 aq bangun... tgk2 yg masuk..si Aisya.

Aduhhh bikin panas ini bdk.

"Saaa...Dr zack x smpai lagi ka" (Aisya)

"Belummm...dh berejam aq tunggu sini btg hidung dia pun aq x nmpk" (Arisa)

"Ehhhh kau mmg la x nmpk btg hidung dia....hidung dia dkt muka dia...bila muka dia x de...bermakna hidung pun xde...." (Aisya)

Kami ketawa. Diani pagi2 dh buat aq tension.

"Hahaha....hamboiii kau ni....kau nk apa ni smpai sanggup naik ats " (Arisa)

"Haaaa nih nk story....kejap bgi aq duduk kejap." (Aisya)

Kerusi sebelah aq dia tarik ke hadapan aku. Kiranya kami duduk menghadap la.

Dia dh bersedia nk bukak cerita la tu ..ambil nafas bgai...poyo siak minah ni.

Kelakuan dia usya2 sekeliling lawak doo.

"Hey hey hey...kau ni overkn...cerita je laa...x pyh nk acting mcm ni" (Arisa)

"Tak boleh...aq kena ambil langkah selamat ....ni soal hidup dn mati kau." (Aisya)

Amboiii lain mcm bunyi dia tuh....seram plk aq...

Dahi aq dh berkerut.

"Apdia...cerita la cpt" (Arisa)

"Ok....mcm ni...tadi time aq turun tingakt 1 ...msa dlm lift tu aq jumpa crushh kau" (Aisya)

Ehhh geram pulak aq dgn si Aisya...ckp nk bisik2 bgai... bilik ni bkn ada org pun.

"Crush aq?.." (Arisa)

Aq ajukan kembali soalan dkt dia...hahahha

"Yaa laaa...dh aq cita psal kau...tentulah crush kau...takkan crush aq kot." (Aisya)

Imamku En PilotWhere stories live. Discover now