BAB 33

1.2K 25 0
                                    

"Boleh saya tnya Encik Adam"(Doktor Rahmah)

Nama yg tertera di nametag nya ialah Rahmah.

"Ya boleh doktor silakan"(Adam)

"Boleh saya tahu..Puan Arisa pernah tak jatuh atau terlanggar apa2 yang tajam" (Doktor Rahmah)

Adam kaku memikirkan.

Dia seolah mendapat jwpn buat dirinya.

"Errr saya rsa pernah dkt London hritu"(Adam)

"Berapa lama dh kejadian tu"(Doktor Rahmah)

"Errr dlm 3 minggu lepas"(Adam)

"Baiklah saya faham. Mcm ni la Encik Adam.....hasil dri kajian kami... kami mendapati bahagian rahim Puan Arisa ada sedikit luka...."(Doktor Rahmah)

Adam tergamam

"Saya tidak pasti luka itu disebabkan hentakan ataupun objek lain"(Doktor Rahmah)

"Soo skrg isteri saya ok ke tak"(Adam)

"Isteri Encik ok cuma kalau boleh skrg bukan masa yang sesuai utk Puan Arisa hamil lagi."(Doktor Rahmah)

"Saya akan merujuk pakar sakit puan kami....kalau boleh kami bantu...kami bantu sedaya upaya kami."(Doktor Rahmah)

"Tapi Encik jgn risau...kita sbg org Islam sebaiknya berdoa kpd Allah meminta pertolongannya... insyaallah Puan Arisa akan sihat seperti sedia kala."(Doktor Rahmah)

"Tentang zuriat Encik Adam jgn risau...kalau ada rezeki Allah bagi ...maka ada laa"(Doktor Rahmah)

"Ya saya faham tu doktor.."(Adam)

"Ok mcm ni...saya akan bagi kad utk check up ni...minggu depan Encik Adam boleh bwak isteri Encik utk  temujanji berjumpa doktor pakar kami...insyaallah luka tu boleh sembuh.. dan isteri encik boleh kembali normal"(Doktor Rahmah)

Adam mengangguk2 tnda faham.

"Baiklah doktor ...kalau takda apa2 saya keluar dulu..terima kasih doktor"(Adam)

"Ya sama2"(Doktor Rahmah)



************

"Adam biaq  Risa ni pantang dkt rumah mak ja la noh...mak boleh jaga dia...kalau dok rumah hang susah...hang nk pi kerja lagi kesian hang stgi"(Puan Asma)

"Ehh takpa  mak...biar Adam ja jaga Risa ...lgipun Risa ada checkup minggu dpan...."(Adam)

"Adam pndai ke jaga org keguguran ni....jaga org keguguran ni sma mcm jaga org berpantang...renyah sikit"(Datin Aima)

"Insyaallah Mika boleh"(Adam)

"Takpala dh Adam kta lagutu lagipun ada betoinya jugak...kalau kita bwak balik kedah minggu depan takkan nk bwak mai balik buat checkup...baik dia dok rumah dia ja"(Encik Sani)

"Alah tak pa abg kami boleh jenguk skali skala"(Datuk Mahmud)

"Haaa betoi noh alhamdulillah"(En Sani)

"Abg dari kedah ka tadi cpt sngt smpai?"(Datuk Mahmud)

"Huishhh dk laaaa .. takkan mai dari Kedah ...abg dok rumah abg Risa ni...depa ni dok kat Johor...dpt2 call dri Dam terus mai la"(En Sani)

"Owhhh terkejut jugak saya ingt abg dri Kedah"(Datuk Mahmud)

Mereka ketawa.


***********

"Risa kau betul ke ni x nk balik rumah mak kau pntang dkt sna ...risau pulak aku kau duduk dgn Adam tu"(Aisya)

"Ishhh kau jgn risau laa ...pndai la aku jaga diri aku...kalau tak apa function aku belajar kejururawatan 3 tahun"(Arisa)

Imamku En PilotWhere stories live. Discover now