Kereta masih sunyi. Hnya radio yg memeriahkan suasana
Aku masih tak berani nk tegur lps aq tgk dia dgn Julia tadi. Seram siak.
Dia punya baran tu.....nasib Adam blah tdi...kalau tak Julia tu masuk tasik la jwbnya kena tampar dgn Adam.
Sedar x sedar dh pun smpai rumah aq. Hah sudah mcm mna aq nk buat ni. Dia dh la tgh badmood.
Adam berhenti kereta dpan rumah aq.
"Errr....thanks" (Arisa)
Dia x bls apa2 pun weiii ....sodih.
Matanya dilindungi kaca mata hitamnya. Tak ckp byk aq terus turun kereta.
Kaki aq atur masuk rumah. Aq perhati keretanya yg meninggalkan kwsan perumahan aq.
Dia tgh bengang lagi latu.
Julia2 kau belum kenal Adam tu sepenuhnya.
****************
"Mika.....dh siap?.....kalau dh siap kita bertolak skrg.." (Datuk Mahmud)
Adam yg sdg mengemas beg pakaiannya berpaling memandang bapanya.
"Dh siap dh pa cuma tgh check apa yg tertinggal....."(Adam)
"Haaa ok papa tunggu dkt bwah dgn mama ye.....cpt skit tau ....nnti lmbt plk smpai Kedah" (Datuk Mahmud)
Adam angguk dan memberikan senyuman kpd bapanya.
Kini dia sudah selasai membawa brg.
Beg sudh siap dikemaskan.
Dia atur langkah turun ke bwah.
Sdg dia turun tngga dia terlihat telatah dua org adik perempuannya yg bergaduh di dlm bilik.
"Kak Ana!!! Ni kasut Mira la!!..." (Amira)
Kuat jeritan yg dilaungkan Amira iaitu adik bongsu Adam.
"Woi woi woi....haaaa kau biar bagus skit........tu kasut aku nangoi...." (Ana)
Ana adik kedua bongsu Adam... ganster adik2 dia dua org ni.
"Mira....apa ni.....bising2 ....cpt papa dgn mama dh tunggu dkt bwah..." (Adam)
Adam menegur adik adiknya yg sibuk gaduh pasal kasut.
"Tu haaaaa!!! Kak Ana ambil kasut Mira" (Amira)
"Wooiiii kau biar cermat skit aq x ambil pun dia yg letak merata salah kita plk" (Ana)
Ruang tamu ats riuh dgn mereka.
"Ishhhhhhhhh kak ana ni kannnn ....mira tension laaaaaa mcm ni" (Amira)
"Tension2 ....:tension la sorg2 ....main tuduh je dia yg slh letak" (Ana)
Amira sudah masuk ke dlm bilik. Cuma tinggal Ana di ruang tamu mengemas beg pakaiannya.
Ruang tamu ats tu bersepah disebabkn mereka.
"Haishhh korng berdua ni....mcm anjing dgn kucing......24 jam bergaduh.....bila jumpa gaduh ...bila x jumpa rindu plk....aduhaii pening kpla angah ni " (Adam)
YOU ARE READING
Imamku En Pilot
Non-FictionAdam Mikael seorang lelaki yg sempurna bagi setiap wanita. Tetapi walaupun ramai perempuan yg pernah couple... semua ada alasan sendiri utk break. Arisa Aqwin dulu bukan main dia crushkn si Adam. Dia kenal sikap Adam yg playboy tu... panas baran si...