BAB 7

1K 25 0
                                    

"Mika ....balik sini eh hujung minggu ni...mama ada buat mkn2 skit... " (Datin Aima )

Suara di corong telefon kedengaran.

"Ermmm x tahu lagi ma ...mika takut mika ada hal je...tapi insyaallah mika akn pastikan mika boleh datang" (Adam)

Haaa lain kn....dkt rumah family dia...semua  pnggil dia Mika bkn Adam.

Adam menghidupkn enjin kereta. Datin Aima telefonnya pada waktu yg tepat ...dia bru shja hntr Razlan ke rumah. Baru shj dia nk masuk kereta dia mendpt panggilan dri Ibunya.

"Alaa mika balik la...along dgn adik2 pun blik...apa slhnya kn berkumpul. " (Datin Aima)

Lembut wanita digelar mama itu berckp. Sungguh dia sayang akn semua anknya. Kasih syg yg di curah sma byk tidak berbelah bahagi.

"Semua balik? " (Adam)

"Yee....mika balik tau" (Datin Aima)

"Insyaallah ma...ok la ma mika nk drive ni..assalammualaikum" (Adam)

"walaikumsalam" (Datin Aima)

Dia meletakkan gagang telefon.

Telefon di letak di kusyen sebelah penumpag. Kereta Lancer berwarna putih itu meluncur laju dia ats jln.

*********


Aku melabuhkan badan dia ats katil.

Mata aq memerhati syiling rumah.

"Sa....aku keluar jap eh...nk beli barg skit" (Aisya)

Aisya yg berada dia pintu bilik aq perhati.

Aku angguk.

"Balik cpt skit tau...bhya mlm2 ni..kau tu perempuan....ehhh satu lagi kunci pintu " (Arisa)

Aku nmpk dia angguk lpstu buat tnda ok...

Sebaik shj pintu bilik aq ditutup. Badan aq bawa ke tnds utk membersihkn diri.

Usai solat isyak. Aq termenung dia ats sejadah.

Aq bangun dan menuju ke tepi katil. Laci meja di sebelah katil aq buka.

Sekeping gambar aq bawa kluar.

Aq tatap gambar itu. Tanpa sedar air mata aq mengalir. Deras pula tu. Tak tahu mcm mna nk berhenti.

"Saya minta maaf awak....kalau bukan sbb saya .....mesti awak masih dgn saya." (Arisa)

Air mata yg laju menuruni pipi aq seka.

"Saya yakin awak bhgia dgn pencipta awak Faizul ....setiap kali solat saya ...saya aq titipkan doa saya utk awak... " (Arisa)

Alhamdulillah...air mata aq dh berhenti.

"I miss u " (Arisa)

Gambar tu aku peluk utk melepaskn rindu.

Faizul..seorang lelaki yang penyayang. Tunang yg sngt baik utk aq.

Imamku En PilotWhere stories live. Discover now