BAB 2 - Adam Mikael (POV)

1.4K 32 0
                                    

"Ehh Dam  kau nk terus balik ke....jom la lepak dulu relax2 chill jap...." (Syakir)

Aku tenung jam tangan ....dh pukul 6 ptg ....harini smpai Airport lambt...selalunya pukul 3 dh smpai...

Ni semua sbb flight delay kt china tadi latu.

"Kau nk lepak mna...." (Adam)

"Mano2 pun boleh" (Syakir)

Kami ketawa. Beg pakaian kami tarik sma2 masuk ke cafe dlm Airport tu.

Sengaja kami ambil tempat di hujung skit biar terlindung. Aman skit nk story.

"Kau nk mkn apa Dam...takpa hrini biar aq belanja..." (Syakir)

"Wahhh tak penah2 kau nk belanja aku ni...mesti ada apa2 ni" (Adam)

Aku tahu sngt prngai si Syakir ni.... ada latu nk mntk apa2 ...sbb beria2 sngt dia ajk aku nih....

"Bagi aq coffee latte caramel lah....aq takut nk drive balik rumah nnti mengantuk" (Adam)

"Orite" (Syakir)

Syakir bangun dri kerusi utk membuat pesanan.

Telefon aku bwa keluar letak ats meja...rimas ada dlm poket menganggu .

Tak lama kemudian telefon aku bergetar.

Screen aq perhati.... nama Haikal tertera.

"Hello Kal apahal? " (Adam)

"Hello....Adam kau dh balik Malaysia ke?... " (Haikal)

Suara di corong telefon kedengaran.

"Baru ja smpai...ade apa" (Adam)

"X de la aq nk bgitahu Razlan masuk Hospital. Accident haritu...masa nk pergi ambil Nana dkt tempat kerja" (Haikal)

"Astarfirullahhalazim....teruk ke dia?" (Adam)

"Takde la teruk mna ...tapi mcm kau x knal kawan kau tu Dam... drama lebih ...masuk hospital mintak ptivate nurse dgn doktor bgai....pdahal skit ja...." (Haikal)

Kami sma2 ketawa.

"Skrg dia dkt hospital mna? " (Adam)

"Japgi aku share location" (Haikal)

"Ahhh ok2 japgi aq dgn Syakir terus pergi sna ....bilik berapa " (Adam)

"A 06....tingkat 8" (Haikal)

"Ok thanks japgi aq pergi sana..." (Adam)

Sebaik shj aq letakkan telefon...Syakir dtg bersama coffee yg aku pesan.

"Eh Kir... jom mkn dlm kereta...Si Razlan masuk hospital la...accident katanya waktu nk pergi ambik Nana" (Adam)

"Laaaaa pulak dh...aq dh beli coffee dh ni...." (Syakir)

"Alaaa lek la coffee ni kau hirup2 dlm kereta...skrg ni jom pergi..takut smpai lambt pulak ...skrg ni waktu org balik kerja...." (Adam)

"Haaa yelahh.....jom2 aduhhh kacau la Lan ni.." (Syakir)

****************

Imamku En PilotWhere stories live. Discover now