Beg bagasi yg di hantar gadis bernama susan itu aq buka utk mencari baju.
Terbeliak biji mata aq bila tgk di sebalik baju byk2 tu ada baju tidur . Ya allah mama malunya😿.
Baju tidur tu aq tenung.
"Kau tenung apa ...teringin nk pkai?" (Adam)
Cpt2 aq buat mcm cri baju. Malunyaa ya allah.
Aq buat tak tahu msa Adam ckp tu. Aq amik baju t-shirt dn masuk ke dlm bilik air utk mndi.
**************
Usai solat ishak bersma aq lipat telekung dan rebahkn bdan ats katil.
Makk aiiii empuknya katil dia...empuk lagi katil dkt rumh hikhikhik😹
"Amboii sng nmpk" (Adam)
"Bye aq tidur dulu ngantuk ni" (Arisa)
Kata2 Adam aq abaikn. Mata aq mmg dh nmpk London dh ni.
*************
"Hello" (Adam)
"Hello eh amacam...ok?" (Syakir)
Suara syakir di sebelah talian kedengaran.
"Alhamdulillah ok ...btw thnks korg semua tolong aq arranged ni dn berlakon bodo2 skit hahahhaha" (Adam)
"No hal la bro...kwn2 skit je ni...sebenarnya apa motif kau bwk dia holiday ni" (Syakir)
Adam duduk di sofa smbil membuang pemandangan ke luar tingkap.
"X ada apa pun ...cuma tulaaa aq nk dia tahu aq syg dia...just that...aq nk dia tahu aq x pernah menyesal kahwin dgn dia pun.." (Adam)
"Broo ni bkn cranya kau nk luah semua tu...ya allah ...cara dia yg betul kau kena luah heart to heart ....face to face dgn dia...bru btul....kalau mcm ni kau bawak la dia 100 kali holiday pun dia x kn phm...tell her the truth psai perasaan kau semua tu" (Syakir)
Adam diam seketika.
"Tengok la mcm mna ...aq tidur dulu assalammualaikum" (Adam)
Panggilan antara mereka berdua ditamatkan.
Adam naik ke ats katil tubuh nya di rebahkn sebelah Arisa.
Badannya dipusingkn menghadap Arisa. Wajah Arisa dia tenung.
"Aku syg kau nub" (Adam)
Perlahan dia ungkapkn perkataan itu.
Selimut ditarik menutupi tubuh Arisa. Satu kucupan sempat diberikan di dahi Arisa.
Rambut Arisa dibelai lembut.
**********
Aku perhati jam di dinding. Mak aii dh pukul 10. Kenapa dia x kejut aku ni.
Aku pusing memandang Adam yg sedg nyenyak lena bak putera di sblh aq.
Wajah nur cahayanya aq tenung. Hensemmm je mamat ni tidur..natural handsome.
'Good morning Adam i love u'
Perlahan aq ucapkan. Perlahan2 aq dktkan mulut ku dgn dahinya utk dicium.
YOU ARE READING
Imamku En Pilot
Non-FictionAdam Mikael seorang lelaki yg sempurna bagi setiap wanita. Tetapi walaupun ramai perempuan yg pernah couple... semua ada alasan sendiri utk break. Arisa Aqwin dulu bukan main dia crushkn si Adam. Dia kenal sikap Adam yg playboy tu... panas baran si...