Sepanjang perjalanan ke rumah Aisya kereta sunyi je... aku dgn Adam mcm biasa x ckp sepatah pun.
Masing2 mendiamkan diri.
Lagipun aku malas nk cari pasal dgn badan yang x bermaya ni.
Menambahkn letih aku ja.. smpai ja rumah Aisya aku terus minta kebenaran nak rehat dkt ruang ats rumah dia sbb aku x larat sngt. Aku pun x tahu kenapa aku rsa letih sngt x bermaya semua.
Nasib la si Syakir bagi aku tumpang ruang rehat tingkat atas rumah dia. Sementara orang tgh baca yasin dkt bawah aq rehat sekejap dkt atas.
Kepala aku terasa berat amat. Badan terasa seram sejuk.
Badan aku baringkan atas sofa.
"Risaa ...oh Risa"(Aisya)
Baru ja mata aku nk terpejam Aisya lebih awal memanggil nma aku.
Aku bangun dari baringan.
"Ahh yaa kau cari aku ke"(Arisa)
Suara aku x bermaya ..Aisya duduk di sebelah aku.
"Kau ni ok ke tak ni...letih semacam ja ni...sini aku tgk"(Aisya)
Tgnnya menjalar di dahi dan leher aku utk memeriksa suhu badan aku.
"Ishhh panas bdan kau ni Risa...kau demam ni..kita pergi klinik la ..risau pulak aku"(Aisya)
"Ishh buat apa pergi klinik aku ok ja la...demam + letih skit jaa..dua tiga hari ni kan byk kerja."(Arisa)
"Sblm ni pun byk kerja jugak kau tak la jadi mcm ni pun"(Aisya)
"Ehhh aq ok ja laaa ...tak yah risau sngt la...dua tiga hari lagi baik la ni.."(Arisa)
"Betul ni kau ok?"(Aisya)
Aku angguk kepala smbil memberikan senyuman.
Muka Aisya seperti muka xpercaya.
"Nahh aku bawak bihun dgn kuih utk kau..kau makan tau...kalau kau nk apa2 kau call ja aku..aku naik...phone tu pastikan sentiasa ada dkt tgn kau...dgr takk..."(Aisya)
Aku angguk.
"Yerrr"(Arisa)
"Lps makan rest aku bwak naik ubat utk kau...dgr tak....jgn memandai mandai turun bawah paham"(Aisya)
"Ehh takyah laaa menyusahkan kau laaa....kau dh la pregnant..nnti marah si Syakir dkt aku."(Arisa)
"Alah kau x pyh risau pasal aku la...skrg ni kau tu diri dh x terurus aku tgk...rest tau...aku turun ni ..ingt phone tu sentiasa pgg"(Aisya)
"Ishhh dh la dgr kau bebel lagi x larat aku tau"(Arisa)
Kelibat Aisya makin hilang. Alhamdulillah akhirnya aku boleh makan dgn aman dan tenteramnya.
Baru ja bihun nk mendarat dlm mulut aku....satu lagi manusia muncul.
"Untung laa buat2 x larat jee org bgi rest kt atas x payah buat kerja"(Julia)
Aku pndang wajah Julia. Allahuakbar. Ya allah kau bekalkan lah aku kekuatan mengahadapi hamba mu yang sorg ni.
"Kau nk apa Ju...tolonglah aku nk rest..."(Arisa)
"Aku saja nk melawat kau...asal x boleh"(Julia)
Aku diam ...kini aku kuatkan diri utk bangun turun ke bawah ...makin lama tgk muka dia ..makin x sihat aku.
YOU ARE READING
Imamku En Pilot
Non-FictionAdam Mikael seorang lelaki yg sempurna bagi setiap wanita. Tetapi walaupun ramai perempuan yg pernah couple... semua ada alasan sendiri utk break. Arisa Aqwin dulu bukan main dia crushkn si Adam. Dia kenal sikap Adam yg playboy tu... panas baran si...