Aku sedar dari mimpi2 yg indah belaka. Suara yg berdentum dentum bak guruh menyusuk masuk ke telinga aku.
Sesekali suara itu nyaring memanggil nama aku. Aku masih abaikan dan teruskn tidur.
Aku dpt rsa suara tu makin lama makin dekat dkt dgn aq dan makin KUATT .
"Arisaaaaa!!!!!!!" Pubbbbb
Mata aku terbeliak....aq dh mcm org lari marathon dh ni.....terkejut punya psal.....
eiiiiii geram btul aq dgn minah niiiii......
Aku bangun dri tidur.
"Syaaaaaa!!!! Kau ni mati kannn!!!!" Nama Aisya aq jerit sekuat hati.Aku nampak dia dh lari kedek2 keluar dri bilik aq...takut la tu. Bgus jugak dia ni....alarm yg paling bgus skali.
Aq tahu sngt kerja dia lani. Siapa yg ada dlm rumah ni ....aq dgn dia je.....
Dada aq urut hilangkn marah bercampur terkejut.
Tuala aq capai dan atur langkah utk membersihkn diri.
**************
Aku turun ke bawah. Beg2 aku ....aku letakkn dkt kerusi meja mkn yg kosong tu.
Langkah aq atur pula ke dapur....bunyi bising dkt dapur aq tahu dh spa tu... Aisya la ...dia tu mmg rajin ...tapi perangai syaitan dia masyaallah ....kalah syaitan.
Masuk shj ke gerbang pintu dpur . Dia dh tersengih tgk aq....
"Acenna ok telinga tu? " (Aisya)
"Ni 👊🏾 ok kau" (Arisa)
Penumbuk aq dh tunjuk dkt dia.Botol air kegemaran aq capai. Air diisi penuh.
Aq balik ke meja mkn.
"Saa hrini lps blik kita terus gi beli brg dapur ehhh....brg dapur dh abis laaa..." (aisya)
Tgnnya ligat menyenduk nasi ke dalam pinggan.
Nasi goreng yg dia buat ni nmpk sedap plk... 😂😂
Marah aq dkt dia ni syg jugak aq dkt dia....mna x syg kenal dh lma dri F1 semua bnda aq share dgn dia....smpai skrg ni dh kerja skali pun ...satu rumah lagi. Dia la mk angkt , dia la ayah angkt ....
"Harini kau kena masuk operation room x ?" (Arisa)
"Tak napa? " (Aisya)
Masing2 sibuk menyuap nasi ke dlm mulut.
"Saja tnya....." (Arisa)
Aku bgun sambil bwa pinggan dn cawan ke dapur utk di basuh.
Tiba2 idea bernas masukk dlm kpala ni...
Aku berhenti tepi Aisya.
"Cepattttr!!!!!!" (Arisa)
Hahahahhahah .....haaaaa ajar muka dia....terkejut beruk muka dia.... baru dia tahu feeling terkejut.
"Wehhh kau ni ....tercekik aq tadi canna ....kau jwb dgn mak aq" (Aisya)
YOU ARE READING
Imamku En Pilot
No FicciónAdam Mikael seorang lelaki yg sempurna bagi setiap wanita. Tetapi walaupun ramai perempuan yg pernah couple... semua ada alasan sendiri utk break. Arisa Aqwin dulu bukan main dia crushkn si Adam. Dia kenal sikap Adam yg playboy tu... panas baran si...