Alhamdulillah dgn skali lafaz aku sah menjadi milik Muhd Adam Mikael Bin Datuk Mahmud.
Lpsni kena tukar status laaa....'wife'
Habis ja acara menyarung cincin ....kami turun pula ke bawah rumah....jumpa tetamu2 yg dtg mkn kenduri. Sengaja kami buat mjlis akad nikah sekali dgn kenduri. Jimat skit. Kta abah yerrr.
***************
Dah petang. Aku atur kaki masuk bilik. Niat nk mandi dan solat asar.
Tombol pintu bilik aq pulas. Mata aq tertangkp stu susuk tubuh yg sdg menyalin baju.
"Dh mndi?" (Adam)
Ehhh mamat ni buta ka apa.... sah la belum mndi ....kalau dh mndi takkan nk pkai bju pengantin ni.
"Belum..." ( Arisa)
"Pergi mandi cepat aku tunggu kau kita solat asar sma2" (Adam)
Makk aaiii abg pilot... u buat hti i berbunga2 kembg ....hahahahha.
Aq sorokkan rsa seronok di hatitu.
" ye la nk mandi la ni. "(Arisa)
Tuala aq capai. Langkah aq atur masuk tnds. Nasib la bilik aku ada tnds. Sng skit.
***********
Selesai mandi...aku keluar tandas bertudung. Adam memandang aku pelik.
"Dlm tnds pun kau pakai tudung ke apa" (Adam)
"Mna ada ...." (Arisa)
"Habistu kau x reti nk buka2 tudung.....kau dgn aq skrg ni x de apa2 bts pun....semua bnda aq boleh buat dkt kau" (Adam)
Wuuuuu seram ayt dia. Aq dh telan air liur. Semua benda dia boleh buat .
Aq sidai tuala di penyangkut. Kain telekung aku capai.
Kini kmi sudah mula berjemaah bersama sma.
***************
Usai solat Asar. Adam membaca doa. Aq ingt lagi dulu msa dkt skolah dia slalu jdi imam utk solat Zohor la ...imam bacaan yasin la..... sbb tu la aq tergoda dgn dia.
Aminnn. Selesai bacaan doa. Tgnnya aq capai utk disalam. Tiba2 aq merasa panas apabila Adam mengucup dahiku.
Weyhhhhh!!!! Nk meletup. Maigodddddddddd angan2 aq dulu jdi kenyataan skrg.
Aku panggung kpala slps menyalam tgn Adam. Muka aq jelas merah wei. Panas muka aq .
Kain telekung cpt2 aku buka. Nk keluar bilik cpt2 nih.... mkin lma duduk mkin bahang rsanya.
***************
"Haaaaaa keluaq pun pengantin baqu kita....buat pa lma2 dlm bilik.." (Mk ngah)
Aku bru nk masuk dapur nk tgk apa diorang buat ....tup2 aq pulak yg kena perli.
"Mnaaa daaa mak ngah....org sembahyang la ....ni nk buat apa ni...biaq Risa tolong" (Arisa)
"Haaaa bguih....hg pi basuh pinggan mangkuk kt luaq tu...periuk2 pun ada dkt luaq tu" (Mk long)
Kalini Mk long pulak bersuara.
Apa nk buat aq turutkn shj perintah mereka.
Kaki aku atur ke luar rumah. Makkkkk aiiii terbeliak biji mata aq tgk pinggan yg kena cuci .....banyak nyoooo....mau cramp tgn aq .
Aq cari kerusi kecik utk duduk. Lengan baju kurung aq sinting. Takut2 nnti basah kena kuah gulai ni.
Dh la aq sorng2 dkt dgn semak ni. Aduhaiii.... x de spa ke nk tolong....takkan aq sorg ja nk basuh dkt dgn semak ni.
YOU ARE READING
Imamku En Pilot
SachbücherAdam Mikael seorang lelaki yg sempurna bagi setiap wanita. Tetapi walaupun ramai perempuan yg pernah couple... semua ada alasan sendiri utk break. Arisa Aqwin dulu bukan main dia crushkn si Adam. Dia kenal sikap Adam yg playboy tu... panas baran si...