Aku yang sedang sibuk memasak di dapur dikejutkan dgn bunyi telefon di ruang tamu.Aku berlari anak ke ruang tamu untuk menjawab panggilan.
"Hello assalammualaikum"(Arisa)
"Walaikumsalam Risa sihat ke" (Zulaika)
"Alhamdulillah sihat je Kak Zu ...knp kak Zu call Risa ni" (Arisa)
"Sja nk tnya khabar Risa...smlmkn Risa kelam kabut balik dri rumah Toksu...cmna anything bad happens?" (Zulaika)
Aku berjalan ke dapur untuk menutup asam pedas yang aku masak tadi. Takut nnti terlajak sembang dgn Kak Zu kering pulak asam pedas tu. Lepas dh tutup api aku kembali ke ruang tamu.
Punggung aku labuhkan dia atas sofa.
"Takde bad things pun jadi... ok je Adam ajk balik smlm sbb dia ada emergency flight hrini"(Arisa)
Ya allah mkin brtambah la dosa aku kalau terus begini.
"Ooo ya ka..ingtkan ada prob apa2 ka"(Zulaika)
"Eh x da la kak Zu" (Arisa)
"Niii Adam ada tak dkt rumah?" (Zulaika)
"Eh kan Risa dh ckp Adam emergency flight ke Taiwan hrini" (Arisa)
Aku ketawa kecil.
"Ok la kalau mcm tu Kak Zu letak dulu eh..bye assalammualaikum jaga diri tau... kalau ada apa2 mslh just call kak Zu" (Zulaika)
"Ye baiklah walaikumsalam" (Arisa)
Aku termenung ke arah tv yg sedang menayangkan drama Cinta Si Wedding Planner.
'Arisa kau kena kuat.... kau x boleh mcm ni buktikan dkt Adam kau x buat semua tu...ya allah kau berikanlah aku kekuatan untuk menghadapi ini ya allah ...sungguh berat dugaan ini...'
Omel hati aku.
Aku membaringkan badan ke atas sofa.
Perlahan mata aku tertutup. Mengantuk sngt dh ni.
************
"Arisa"Aku angkat kepalaku yang disembamkan di lutut. Aku mencari orang yang memanggil nama ku.
Aku yang sedang menangis di tepi sungai memerhati satu tubuh yang berdiri di seberang sungai.
Mata aku kecilkn untuk menfokus wajahnya
"Faizul"(Arisa)
Air mata aku seka. Sungguh ku tak sangka aku dpt berjumpa dgnnya
Senyuman aku berikan kpdnya.
"Arisa awak kena kuat...saya kenal awak mcm mna ... awak kuat orangnya. Insyaallah suatu hari kebenaran itu akan terbongkar..... ingt Arisa org yang membuat jahat kpd kita akan diblas jahat oleh Allah S.W.T ....jangan pernah awak menderhaka kpd suami awak Arisa... sesungguhnya awak cintai lah dia sepenuh hati dan seikhlasnya... kerana dia adalah insan yang dikirimkan oleh Allah s.w.t untuk menjaga awak didunia dan membimbing awak ke syurgawi yang indah. Sesungguhnya Arisa awak taat lah kepadanya...dia lah pengganti terbaik saya Arisa. Saya pergi dulu..Assalammualaikum" (Faizul)
Belum sempat aku memulakan bicara dia terlebih dahulu pergi meninggalkan aku.
"Faizul....Faizul tunggu saya Faizull!"(Arisa)
Bayang2 Faizul aku kejar. Langkah aku agk lambat disebabkan paras air sungai yang tinggi.
Aku dh berada dimana tmpt Faizul berdiri tadi. Aku kembali mengejar byg2 nya.
YOU ARE READING
Imamku En Pilot
Non-FictionAdam Mikael seorang lelaki yg sempurna bagi setiap wanita. Tetapi walaupun ramai perempuan yg pernah couple... semua ada alasan sendiri utk break. Arisa Aqwin dulu bukan main dia crushkn si Adam. Dia kenal sikap Adam yg playboy tu... panas baran si...