BAB 12

1K 25 2
                                    

"Haihh bakal pengantin termenung apa tu....." (Kak Anum)

Aq tersentak. Perli aq latu.

"Mana ada termenung la.....mengalamun skit ja" (Arisa)

Aq dh mula kluarkan falsafah bodo aq.

"Amboii.... skolah mna kau bljar dulu Risa biar kak anum pergi belajar skali..... mengelamun dgn termenung pun x tahy..." (Kak Anum)

Kami berdua ketawa.

"Acenna aura pengantin dh smpai ke belum? " (Kak Anum)

Aq dh mencebik.

"Ape kak anum ni.... Risa skrg tgh poning ni pikir" (Arisa)

"Haihh seminggu lagi je pun nk jadi bini org x kn poning lagi" (Kak Farah)

Tiba2 kak Farah muncul.. siap la...dua org ni kalau bergabung meletup jadinya.....

Habis la aq kena sakat x habis.....mau riuh kaunter ni.

"Ntah kau Risa....org bila saat2 nk jadi pengantin ni la org bhgiaaaa ....kau ni lain plk muka mcm cucur kodok " (Kak Anum)

"Heyyy come on la Risa....kehidupan as wife ni x de la rumit mna....aslkn suami isteri saling memahami,melengkapi dh cukup.....tambah2 suami kau Pilot....lgi dia phm " (Kak Farah)

Aku senyum kpd mereka berdua.

"Dh mula la tu ....btw thanks...bye2 Risa nk check patient" (Arisa)

Aku bangun dn beredar dri kaunter tu.... fail pesakit aku bwa skali.... lagi lama aq duduk situ lagi byk aq kena dgr.



*******************

"Weyh Dam ....srsly aq x expect yg kau nk kawin dgn Arisa...i thought kau dgn Julia sbb kau layan Julia tu baik sngt." (Haikal)

Adam menghirup sedikit Air mocha caramel miliknya.

"Julia? " (Adam)

Haikal angguk.

"See Dam mcm aq ckp dgn kau.... org akn ckp kau dgn Julia even kau x de apa2 hubungan pun dgn dia" (Syakir)

"Look .....aq dgn Julia kwn je la....Julia tu aq anggap mcm adik aq dh ....x kn la nk buat bini.... lgipun diatu seksi la....not my taste.... korang tahu kn aq" (Adam)

"Ohhhh lupa kwn kita ni bekas penyanyi nasyid dulu kt skolah" (Razlan)

Pecah ketawa mereka berempat..... mau kecoh cafe tu dek ketawa mereka.

"Kau Syakir mcm mna dgn Sya skrg dia ok ..." (Haikal)

Syakir yg bru menghirup airnya terhenti.

"Aku?.....alhamdulillah ok la buat masa skrg....aku hrp boleh naik pelamin mcm
Kwn kita ni la" (Syakir)

Dia menepuk bahu Adam. Smbil mengejitkn mata......

"Ehhh abg kita ni pro Kir.....kau kena balajar dri dia...salam x bgi main redah jeeeee....haaaaa hebat dia....." (Razlan)

Pecah ketawa mereka berempat.

"A'ah la Dam kau terus ajk dia kawin masuk meminang pun tak...dia ok ke?" (Haikal)

"Ntahh dia ok ja kut" (Adam)

Imamku En PilotWhere stories live. Discover now