"Risa...x nk pkai inai ke...inai Risa pun dh pudar...." (Datin Aima)
Aku tgh sedap2 mkn kuih seri muka yg dibuat oleh nenek Adam ni terbantut dgn pertanyaan tu.
Sedap kuih tu...maklumlah air tgn org tua2 mesti la sedap. Sarapan rmai2 dkt meja mkn plk tu .Nk kena belajar ni.
Aq masih menyepi di meja mkn. Berfikir...nk pkai ke tak...act aq mls nk pkai.
"Ermm x tahu la ma" (Arisa)
Datin Aima memandang aku.
Kemudian nenek pulak menyambung.
"Risa pkai la sikit...biar naik sikit seri pengantin tu...inai tu dh pudar....tu la byk sngt basuh pinggan." (Hjh Syima)
Aku tersengih dkt nenek.
"Ermm ye lah...Risa ikutkn aje." (Arisa)
Riuh rumah mama hrini. Semua ahli keluarga turun membantu utk kenduri esok mlm tu.
Riuh rendah dgn suara kanak2 kecil...haishhj seronok nyerr.
Meja makn full dgn ahli keluarga.
Bru aq nk menghirup air ...mak su Adam lebih pnts menanya soalan.
"Risa...lpsni boleh la tambah ahli bru utk riuhkn dlm rumah ni yerr...skrg ni ada Mira dgn Ana je yg buat bising dlm rumah ni.....Ana dgn Mira ni...diorang suka gaduh x tentu pasal..." (Mak su)
Kaku. Aq kena jaga sikit kelakuan aq ni.
Ana dh memandang aku. Dia kenyit mata dkt aq. Nakal adik Adam yg ni.
Aku tersengih...
"Insyaallah...kalau ada rezeki" (Arisa)
Papa memecahkn krik2 yg berlaku selama 2 minit. Hahahah.
"Ana...abg Adam suruh ambil baju pukul brpa?..." (Datuk Mahmud)
Aku memandang Ana...dia pun tgk aku.
Baju?....baju apa.
"Ishhhh papa ni...tgk dh kantoi dgn kak Risa....abg Adam suruh rahsiakn laaaa....aduh papa ni..." (Ana)
"Laa ye ke...mna papa tahu...Ana x bgitahu" (Datuk Mahmud)
Riuh ruang mkn disbbkn papa.
*************
Surah yasin dimasukkan ke dlm setiap beg utk diberikan kpd tetamu. Yg mna x bwak yasin tu boleh la pkai yasin ni utk bca tahlil nnti.
Yg buat kerja ni hnya aq dgn kakak Adam je...kak Lia....yang lain dh cabut pergi mna ntah .
Aku memecahkn kesepian antara kami.
"Kak Lia stay mna?...." (Arisa)
Kak Lia memandang aku. Dia senyum pada aku.
"Tak payah pngil kak Lia...panggil along je...Satu family panggil kak Lia along...pnggil Along je...along duduk Shah Alam je...sng2 nnti ajk la Adam dtg rumah...Adam x penah jejak kaki dkt rumah along... " (Aulia)
"Ahhh Shah Alam....insyaallah nnti Risa ajk ye" (Arisa)
Tiba2 aq berfikir sejenak. X penah jejak kaki dgn rumah kakak sendiri ke??? Aneh.
YOU ARE READING
Imamku En Pilot
Non-FictionAdam Mikael seorang lelaki yg sempurna bagi setiap wanita. Tetapi walaupun ramai perempuan yg pernah couple... semua ada alasan sendiri utk break. Arisa Aqwin dulu bukan main dia crushkn si Adam. Dia kenal sikap Adam yg playboy tu... panas baran si...