Aku terkaku tengok rumah banglo yang tersergam indah dpan aku nih. Bapok besar rumah dia weyhh!
Ini kalau duduk sorg ni mau x ckp tanah aq lari kalau ada apa2.
"Cpt la masuk...kau tgk apa lagi" (Adam)
Herhhh dia ni marah2 plk sabar la.
Perlahan2 aku masuk ke dlm rumah tu. nasib baiklah banglo berkembar. Kalo banglo sebiji mmg aq x duduk dh sini.
Adam dh ambil tempat di sofa. Aku menuju kearahnya.
Takut plk aq nk duduk dkt sofa tu. besar sngt. Tv pun kedabak!!
Rumah aq pkai tv buncit ja. Ni tv slim ni.... mng x de dkt rumah aq.
"Rehat la dulu....japgi kita naik bilik" (Adam)
Aku pndgnya hairan.
"Kita?" (Arisa)
Kini dia pndg aku pulak.
"Yer kita...kau x pyh nk buat akasia bgai tidur lain bilik ehh...dkt kg boleh je kau tidur skali dgn aq...siap peluk lagi....bila dh ada dkt rumah sendiri nk bilik asing pulak. " (Adam)
Perhhhh perkara hritu jgn diungkit. Terus aq pndg arah lain. Malu masih ada.
Dia bgun dri sofa.
"Jom tgk bilik" (Adam)
Aku bangun mengikutnya.
Penat weii aq.... dh tahu rumah besar... buat la lift ke esculator ke.... ni x pkai tangga je.
Kalau mcm ni hari2 kurus aq x pyh pergi gym dh.
Smpai di tingkt tiga. Hnya ada stu bilik.
Bpok penghujung tangga terus pintu bilik.
Kaki terasa berat nk melangkah masuk. Bayangkan ..... besar bapok bilik dia.
Balkoni luar tu best je aq tgk.
Katil dia bukan queen bkn king dh ni..... grandfather king dh ni. Katil ni kalau aq 100 kali pusing pun x jatuh.
Aku masih kaku di pintu masuk.
Tiba2 tgn aq ditarik Adam.
"Kau tunggu apa dkt sini.....haishh " (Adam)
Aq dibawa ke stu bilik. Mak aiiii melopong mulut aku. Bila bilik tu di buka.
Wardrobes weiiiiii.....besar nk mati....
Besar wardrobe tu sma besar saiz bilik. Hebat dia ni mmg kaya betul ni.
Tapi satu yg buat aq kagum dgn Adam ni. Walaupun dia kaya ....dia x penah lupa sang pencipta dia.
Aku perhati setiap sudut rumah ni ada ayat2 al-quran yg di frame dn digantung.
"Sebelum kita kawin aq dh belikn sikit2 brg2 pakaian kau.....alat mekap kau semua aq dh belikn .....ada ats meja solek tu" (Adam)
"Kau dh belikan.......kau x rasa rugi ke kalau aq x kawin dgn kau" (Arisa)
Aq perhatinya yg sdg sibuk susun pakaian di dlm beg masuk ke almari.
"Buat apa aq nk rugi.... kau dh kawin pun dgn aq....." (Adam)
"No...i means....kalau x jdi" (Arisa)
"Allah dh rncg elok utk kita....solat istikharah kn ada..." (Adam)
"Anddd kalau x jdi dgn kau pun.... org lain pun boleh pkai baju ni" (Adam)
Herhh diani . Nk la tu kawin dgn org lain..
YOU ARE READING
Imamku En Pilot
Non-FictionAdam Mikael seorang lelaki yg sempurna bagi setiap wanita. Tetapi walaupun ramai perempuan yg pernah couple... semua ada alasan sendiri utk break. Arisa Aqwin dulu bukan main dia crushkn si Adam. Dia kenal sikap Adam yg playboy tu... panas baran si...