Air mata aku lap sebelum masuk bilik. Aku tak mahu Adam lihat keadaan aku yang sebegini. Pintu bilik aku buka perlahan. Luluh hati aku bila aq dituduh sebegitu hina.
Masuk shj bilik aku lihat Adam sedang mengemas barang di masukkan ke dlm beg pakaian.
"Adam kau kemas2 brg ni nk pergi mna?... bukan ke kita balik esok"(Arisa)
Adam pandang aku penuh amarah.
"Kau kemas barang kau cpt ..kita balik malam ni... kalau kau taknak balik kau boleh duduk dgn Faris kt sini..." (Adam)
Aku kaku. Mukanya penuh amarah. Takutnya ya allah. Kenapa dgn Adam ni.
"Adam apa maksud kau... kita dh janji kann nk balik esk" (Arisa)
"Cpt aku tunggu kau dkt bawah" (Adam)
***********
Siap shj kemas aku turun ke bawah aneh betul la Adam ni. Kenapa dgn dia mlm2 ni.
"Hah Risa...kalau x nk balik lagi...tidur ja la dkt sini... esk Toksu hntr" (Hajah Roziah)
"Eh takpa la Risa balik dulu kesian kan Adam" (Arisa)
Tangan Toksu aku cium. Aku beralih pula kepada mak dgn abah tangan mereka aku salam. Kemudian tgn abg dan kak zu.
Aku lihat Adam dh ada di dlm kereta hnya menunggu aku.
Suasana sunyi je dlm kereta. Aku takut nk tnya dia knp dia tergesa2 nk balik mlm ni jugak. Muka nmpk penuh dgn kemarahan.
**********
"Julia duduk sekejap bonda ada benda nk ckp" (Hajah Roziah)
Julia yang sdg menyanyi kegembiraan smbil turun tangga terkejut dgn perintah bondanya.
"Kenapa semua gathering dkt sini ni...ada apa2 event ke" (Julia)
"Better u ckp terus terang dgn bonda...u buat apa smpai Arisa dgn Adam jadi mcm tu" (Hajah Roziah)
Julia buat2 muka annoying.
"Julia buat apa...Ju x buat apa pun...bonda...why nk tuduh2 Ju" (Julia)
"Heyyy Ju jgn ingt bonda x kenal perangai Ju...Ju dgr ehh kalau rumah tangga Adam dgn Arisa tu jadi apa2 Ju kena bertanggungjwab" (Hajah Roziah)
"Whatever" (Julia)
Julia angkat bahunya tanda malas melayan. Dia beredar ke dapur.
*************
Akhirnya kami smpai rumah. Adam angkat bagasi di belakang kereta.
Sejak balik dri rumah Toksu ni dia x pandang aku langsung. Ya allah apa dh jadi ni.
Pintu rumah aku tutup.
"Err Adam kenapa kita balik mlm ni..bukan kita bincng nk balik esok ke" (Arisa)
Aku turut langkahnya ke bilik.
Aku duduk di birai katil menunggu Adam keluar dri wardrobe.
Kelibatnya sudah dpt dilihat.
"Er Adam aq tnya knp kita balikk...." (Arisa)
"Heyyyyyyy kau boleh diam takkkk hahh!!!!" (Adam)
Aku kaku. Ni pertama kali Adam tengking aku. Ya allah.
"Aaadam kau kenapa nihh...aku just tnya knp blik malam ni...aku ada buat salah ke" (Arisa)
Air mata sudah turun membasahi pipi. Aku bangun mendekatinya.
YOU ARE READING
Imamku En Pilot
Non-FictionAdam Mikael seorang lelaki yg sempurna bagi setiap wanita. Tetapi walaupun ramai perempuan yg pernah couple... semua ada alasan sendiri utk break. Arisa Aqwin dulu bukan main dia crushkn si Adam. Dia kenal sikap Adam yg playboy tu... panas baran si...