Jag heter Amanda Johnsson och är 16 år. Jag bor i Stockholm med min mamma och min storebror.
Jag har brunt långt lockigt hår som räcker ner till naveln och jag har gröna ögon. Jag är lagom lång ungefär 167 cm och jag har bra kroppsform, jag är smal men har några kurvor men det ska man ha för jag hatar såna tjejer som tycker att man ska se deras ben så smala dem är , så jag är nöjd med min kroppsform.Min mamma heter Kristina Johnsson och hon är 38 år hon är den snällast och den bästa mamma man kan ha, hon har alltid funnits vid min sida och jag skulle inte kunna bet om en annan mamma.
Hon har mörkbrunt hår som går ner till axlarna. Hon har grönblåa ögon och Hon är ganska lång ungefär 174 cm.Min storebror heter Erik Johnsson och han är 19 år. Han har blont kort hår och har blåa ögon. Han är ungefär 186 cm lång så han är väldigt lång.
Han är snäll men väldigt irriterande och vi bråkar ganska ofta.. Men när vi inte bråkar så är han cool men sen så är han den där överbeskyddande brodern som alltid håller koll på vart jag är vem jag är med och om jag är med några killar så har han typ alltid en "frågestund" där han frågar dem om hur han skulle va mot mig och alltid varna dem att om de sårar mig på något sätt så kommer det att bli konsekvenser. Det är JÄTTE pinsamt men jag tycker ändå att det är ganska gulligt.Min pappa heter Anders Johansson och är 41 år gammal. Han har en blandning mellan blont och brunt hår och han har gröna ögon.
Han bor inte med oss för han han gift sig med en annan kvinna som heter Sara och dem bor nu i Malmö med deras 2 barn Felicia och Jakob. Jag gillar Felicia och Jakob dem är jätte snälla men jag har bara träffat den några gånger. Felicia är 12och Jakob är 11.Min mamma och pappa skiljdes när jag var 4 år för dem att den inte funkade längre för de bråkade alltid om oviktiga saker.
Jag och min pappa har en väldigt bra relation. Vi pratar nästan varje dag och träffats ungefär 10 gånger på ett år.
Detta är då jag och min familj så nu vet ni hur den ser ut så nu kan vi börja på riktigt!
KAMU SEDANG MEMBACA
Den nya killen
Fiksi RemajaAmanda är en vanlig tonårig tjej med ett ganska tråkigt liv. Men när hon träffar den nya kille som hon ska bo hos i två veckor börjar det hända lite saker. Hon börjar känna något, men känner han likadant? Vad kommer att hända när Amanda får reda på...