Kapitel 24

11.5K 463 317
                                    

~~~ALEXANDER~~~

Där inne i badrummet ser jag Amanda liggandes på golvet med blod rinnandes ner från ansiktet och kroppen. Man ser att hon håller på att svimma av för hon orkar nästan inte hålla ögonen öppna.

Snett ovanför henne står Felix och kollar ilsket på henne. Han höjer handen för att slå till Amanda igen men det tänker jag inte låta honom göra. Jag springer fram till Felix och tar tag i hans arm så han vänder sig om och tittar på mig. Jag slår honom en gång riktigt hårt i hans ansikte så att han nästan ramlar baklänges men han lyckas hålla kvar balansen. Efter att jag slog honom så kollar han riktigt argt på mig och innan jag vet ordet av det så känner jag något träffa mig i ansiktet riktigt hårt så jag ramlar baklänges och sätter mig på golvet. Han slog mig. Den lilla idioten slog mig. Det kommer han verkligen ångra.

Jag ställde mig upp snabbt och slog till honom hårdare än vad jag gjorde första gången. Jag smällde till honom i magen ett antal gånger så att han tillslut skulle lägga sig ner på marken. När han väl ramlade ner till marken så smällde jag honom hårt en gång på näsan och man hörde att det knäckte till. Så går det om man bråkar med mig.

När jag kollade på Felix så såg att han hade svimmat. 'jaja det är sånt som händer' tänkte jag. Shit Amanda.

Jag sprang snabbt bort till Amanda som låg borta vid badkaret och hon såg helt förstörd ut. När jag kom fram till henne så plockade jag upp henne och la hennes huvud i mitt knä. Jag såg att hon fortfarande var lite vaken men det såg ut som om hon skulle somna vilken sekund som helst. Jag tog snabbt upp min telefon och knappade in 112. Jag berättade vad som hade hänt och jag försökte hålla mig så lugn som möjligt men det var riktigt sover när jag ser min livskärlek ligga i mitt knä helt sönderslagen. Det var så hemskt att se henne så och jag önskade att jag kunde ha kommit fram till henne snabbare för då hade detta inte hänt. Jag är så besviken på mig själv för jag hade lovat henne att jag alltid skulle skydda henne men det verkar som om jag inte kunde hålla det löftet.

När jag satt och tänkte på allt detta så känner jag att en varm tår rinna ner från min kind. Men i detta läget kunde jag inte bry mig mindre. Jag blundade hårt med ögon och kände att fler tårar började rinna ut. Men helt plötligt så känner jag istället en varm hand komma mot min kind. Jag öppnar ögon och då får jag syn på Amandas hand som rör min kind samtidigt som hon torkar bort mina tårar. Jag kollar ner på henne och jag ser att hon kollar på mig med sina trötta rödsprängda ögon. Jag tar tag i hennes hand som hon har på min kind och håller hårt i den.

Vi satt såhär och kollade in i varandras ögon och väntade på att ambulansen skulle komma. Ingen av oss sa något ord till varandra vi bara låg där och titta djupt in i varandras ögon. Även fast Amanda var närstan sönderslagen så såg hon fortfarande gudomligt vacker ut. Detta är tjejen jag vill leva med. Detta är tjejen som jag vill få ett långt lyckligt liv med. Jag bryr mig inte hur länge det tar för henne att förlåta mig men jag ska se till att hon gör det för jag kommer aldrig släppa taget om henne för hon är mitt livskärlek.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ja, jag vet kort kapitel idag men nästa ska bli riktig lång :)

Hoppas ni gillar min bok och att ni fortsätter rösta och kommentera ☺️

Pusss❤️

Você leu todos os capítulos publicados.

⏰ Última atualização: May 31, 2014 ⏰

Adicione esta história à sua Biblioteca e seja notificado quando novos capítulos chegarem!

Den nya killenOnde histórias criam vida. Descubra agora