Jag vaknade upp av att mitt alarm gick igång. Jag kollade och såg att klockan var 06.30.
Jag gick upp för att ta en dusch så jag blir piggare.
Jag klär av mig och hoppar in i duschen.Efter 30 minuter så hoppar jag ut och tar en handduk om mig.
Jag går till min garderob, tar ut underkläder, ett par vita shorts och en neon rosa tröja där det står 'dream' på.
Jag tar på mig och sätter mig vid mitt sminkbord.
Jag tar lite foundation, eyeliner, mascara och lite läppglans.Jag går ner i köket för att äta frukost, men när jag kommer ner så ser jag att Alexander sitter vid köksbordet och äter.
Han ser mig och ler.''Hej, Amanda'' säger han snällt.
jag kollar på han och efter en stund säger jag bara ett kort 'hej'
Jag ser att hans leende försvinner och han tittar ner på sin frukost.
Jag känner mig taskig för att såra han så, men han sårade faktiskt mig mer.Jag bara skakade det av mig och tog fram mjölk och flingor.
Jag satte mig mitt i mot Alexander och hällde upp det i en skål.
Vi satt i tystnad och åt tills han bestämde sig för att avbryta den.''Så.. Ehh.. Behöver du skjuts till skolan idag?''
''Om det är okej'' svarar jag.
''Klart det är och bara så du vet så börjar jag där idag''
Jag håller på att sätta flingorna i halsen när jag hör han säga det.
''VAA?''
''Haha ja, jag ska börja i din skola idag, fast i högre klass då förstås'' svarar han och ler.
''Ehh.. Aha okej, tror jag''
jag äter upp de sista av mina flingor och sätter skålen i diskmaskinen.
Jag går till tv:n och sätter igång den.
Klockan är bara 07.25 så jag har ungefär 20 minuter att slappa på.Jag går igenom kanalerna och stanna när jag ser att svampbob är igång.
Man kan aldrig bli för gammal för svampbob, det är ju det bästa programmet.Jag känner att sättet bredvid mig i soffan sjunker och jag kollar och ser att Alexander har satts sig en halv meter ifrån mig.
Jag låssas om jag inte ser han och fortsätter kolla på tv.När det har gått 20 minuter så frågar Alexander om vi ska bege oss till skolan.
Jag bara nickar och tar upp min skolväskan och går ut genom dörren till hans röda Ferrari. Jag hoppar in i framsätet och han hoppar in i förarsätet och startar bilen. Vi sitter helt tysta och tänker på allt möjligt.Efter 5 min så är vi framme i skolan.
Han parkerar bilen och vi sitter kvar en stund.''Ehh.. Tack så mycket för skjutsen, Alexander'' säger jag tyst.
''Det var så lite så, och du vet att du kan kalla mig 'Alex''' säger han.
''Aha okej Alex'' säger jag.
''Vill du att jag kör dig hem också?'' frågar han.
''Det hade varit snällt'' sa jag med ett litet leende.
''Okej då hämtar jag dig klockan 3''
''Okej hejdå''
''Hejdå'' sa han och jag hoppade ut ur bilen.
Han hoppade också ut men gick åt ett annat håll.Jag gick in i skolan till mitt skåp och där ser jag att Jossan, Adam och Emil redan står och väntar på mig.
''Hej'' säger jag när jag kommer fram.
YOU ARE READING
Den nya killen
Teen FictionAmanda är en vanlig tonårig tjej med ett ganska tråkigt liv. Men när hon träffar den nya kille som hon ska bo hos i två veckor börjar det hända lite saker. Hon börjar känna något, men känner han likadant? Vad kommer att hända när Amanda får reda på...