~~~AMANDA~~~
Jag låg och sov i min och Felix säng när jag helt plötsligt hörde dörren smällas igen. Jag vaknade snabbt och satte mig upp. Jag kollar till min högra sida för att se om Felix lå där men när jag kollar så är han inte där. Jag börjar tro att det är Felix som kom in genom dörren så jag lägger mig mer igen. När jag nästan har somnat igen så hör jag att något ramlar till golvet och att glas har gått i sönder. Jag sätter mig upp jätte snabbt och känner att hjärtat börjar slå riktigt snabbt. Jag ställer mig sakta upp ur sängen och börjar gå sakta och tyst mot dörren och öppnar den. Jag kollar ut och kollar om jag ser något men det är bara mörkt. Jag smyger sakta ut och trycker upp mig mot väggen för att personen som är där inte ska se mig. När jag kommer till vardagsrummet så hör jag att någon är där inne men jag ser inte någon. Jag bestämmer mig för att jag ska tända lampan så att jag ska se vem som är där. När jag slår på lampan så ser jag att det är någon som står framme vid tv:n. med ryggen emot mig så jag såg inte ansiktet. När personen märker att lampan tändes så vände den sig om och kollade rakt mot mig. När jag såg vem så pustade jag ut.
''Herregud Felix, du skrämde livet ur mig. Jag trodde det var någon inbrottstjuv som hade brutit sig in'' sa jag och skrattade lite. Men jag blev tyst när jag såg att Felix kollade konstigt på mig, precis som om han var arg. Han började gå emot mig med långsamma steg. Jag backade lite för jag blev lite rädd. När han är 4 meter ifrån mig så börjar han springa snabbt mot mig. Jag hinner inte tänka så mycket bara att jag måste springa ifrån honom för detta kommer inte sluta bra.
Jag springer upp för trappan och in på toaletten. Jag låser dörren och precis när jag gör det så börjar Felix dra och slå på dörren. Jag börjar bli riktigt rädd och vet inte vad jag ska göra.
''ÖPPNA DÖRREN NU AMANDA JAG SKÄMTAR INTE. NÄR JAG FÅR TAG PÅ DIG SÅ SKA JAG SLÅ IHJÄL DIG'' Hör jag Felix skrika genom dörren. Jag har panik nu och jag hör att han är full för han sluddrar på orden. Men den största frågan är ju vad jag har gjort. Varför vill han slå ihjäl mig? Jag har ju inte gjort något.
Jag tittar runt i rummet för att se om det är något jag kan ta och skydda mig med men jag hittar inget. Jag känner i fickorna och då känner jag att min telefon ligger där. Jag tackar Gud till att den är där. Jag tänker snabbt på vem jag ska ringa. Vem kan komma och hjälpa mig nu?
''Alex!''
Jag hittar snabbt hans nummer bland mina kontakter. (ja, jag har fortfarande kvar Alex nummer) efter några signaler så hör jag att någon svarar med en nyvaken röst.
''Hallå?'' Säger Alex i luren.
~~~ALEXANDER~~~
Jag låg och sov i min säng och drömde en underbar dröm. Den handlande om mig och Amanda att vi fortfarande var tillsammans och vi satt i en park på varsin gunga och höll händer och hon satt och skrattade åt något roligt jag precis hade sagt. Drömmen var helt perfekt men när vi lutar oss fram för att kyssa varandra så väcks jag upp ur min dröm för att jag hör att min telefon ringer. Jag kollar yrvaket runt i rummet och kommer sedan på att jag måste svara i telefonen. Jag sträcker mig för att nå den men jag är för trött att se vem det är som har ringt så jag svarar bara.
''Hallå?''
''Alex? Omg va bra att du svarade, snälla du måste komma! Felix är jätte full och han försöker komma åt mig och han säger att han ska slå ihjäl mig. Snälla Alex kom jag är jätterädd , jag vet inte vad jag ska göra'' jag hörde hur Amanda började gråta och man hörde på hennes röst att hon var jätterädd. Efter att hon hade berättat det så for jag upp ur sängen jättesnabbt och satte på mig tröja och byxor snabbat som in i.
''Ta det lugnt Amanda, jag kommer dit med en gång. Jag lovar dig att han inte kommer lägga en hand på dig men om han gör det så är han körd. Jag sätter mig i bilen och kör till dig nu'' sa jag och springa ut till bilen för att köra hem till Amanda. Amanda svarade inte utan man hörde bara att hon andades tungt och att hon grät. Åhh.. Jag vill bara va där och hålla om henne, skydda henne.
'Skärpning Alex, du måste fokusera på att komma dit så snabbt som möjligt' tänkte jag.
''Amanda, jag vill att du berättat var du är någonstans så jag vet att han inte kommer åt dig'' sa jag lugnt till henne men jag var verkligen inte lugn. Jag körde i ungefär 100 på en 70 väg , jag var bara tvungen att komma fram till Amanda så snabbt som möjligt och det är det ända jag kunde tänka på just nu. Jag hör att Amanda försöker samla ihop sig så att hon ska kunna få fram några ord men precis när hon ska börja prata så blir hon avbruten av en stor duns. Amanda börjar andas snabbare och hon börjar gråta jättemycket.
''Amanda vad är det som händer?'' Säger jag snabbt i telefonen. Amanda svarar inte mig men jag hör fotsteg som kommer närmre och närmre telefonen.
''Amanda vad händer?'' Försöker jag igen men får fortfarande inget svar.
''Du kan springa ifrån mig men du kan inte gömma dig.'' Jag hörde att det var en manlig röst. Nej! Felix har kommit in till Amanda. Shit!!
''AAHHHHHH'' hörde jag Amanda skrika innan telefonsamtalet avbröts. Nej, nej,nej,nej,NEJ!! Detta kan inte hända. jag måste komma till Amanda så fort som möjligt. Jag känner hur tårarna börjar trycka fram i ögonen. Jag är inte hos Amanda när hon behöver mig. Jag är inte där och skyddar henne. Jag har lovat mig själv att alltid skydda Amanda men nu kan jag inte det. Om någon händer med Amanda så kan jag inte förlåta mig själv.
Jag körde in på deras gata och när jag ser deras hus så bli jag så himla arg. Hur kan Alex göra så här mot Amanda? Hon är ju den mest raraste, snällaste, trevligaste människan på denna jord. Jag körde snabbt tills deras hus och rusade ut ur bilen. När jag kom fram till dörren så rycker jag upp den och springer in i huset. Eftersom Amanda aldrig hann säga var hon var någonstans så hade jag ingen aning om vart jag skulle.
Jag hör en stor duns komma från ovanvåningen så jag springer dit snabbt som in i. Jag ser att det kommer rörelser från badrummet så jag springer dit och när jag kommer dit se ser jag en sak som jag aldrig kommer att få ut ur mitt huvud...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
😱😱😱😱😱
Vad tror ni det är som Alex ser när han kommer till badrummet?
Asså är helt chockad över du många det är som läser min bok helt sjukt asså.
Taaaack säger jag bara 😍
YOU ARE READING
Den nya killen
Teen FictionAmanda är en vanlig tonårig tjej med ett ganska tråkigt liv. Men när hon träffar den nya kille som hon ska bo hos i två veckor börjar det hända lite saker. Hon börjar känna något, men känner han likadant? Vad kommer att hända när Amanda får reda på...