Efter ungefär 15 minuter så är vi framme hos Sara och Alexander. Jag tittar ut genom fönstret blir helt mållös.
''WOW'' va allt jag kunde säga.
'' Aa det är ganska fint'' sa mamma.
Huset är bland det finaste och största huset jag har sätt. Trädgården är jättestor med många fina blommor.
Jag går ut ur bilen och börjar gå mot huset med mamma strax före mig. När vi kommer till dörren så knackar mamma.
Dörren öppnas några sekunder senare och en ung söt kvinna står i dörröppningen.''Hej Sara! vad trevligt att träffa dig igen det var så länge sen'' säger mamma samtidigt som hon kramar om kvinnan som tydligen är Sara.
''Hej Kristina! ja det var ett tag sen senast'' säger Sara.
Dem drar sig ut ur kramen och mamma går back till mig och lägger sin arm på min axel.
''Det här är min dotter Amanda, hon som ska bo här'' säger mamma till Sara.
''Hej Amanda det är trevligt att träffa dig'' säger Sara till mig.
''Hej, aa dig också'' säger jag lite blygsamt.
''Här kan vi ju inte stå, kom in '' säger Sara till mig och mamma.
Vi går in och jag tittar runt och bara gapar åt vad jag ser.
Vardags rummet är direkt till vänster, med två soffor och en fåtölj i örnan. En stor platt-tv hänger på väggen och rakt under den så finns en öppen spis.
Rakt fram så är det det en dörr som jag antar är till köket och till vänster är det en trappa som går uppåt.''Ni har ett väldigt fint hus Sara'' säger mamma till Sara.
''Tack så mycket, men det är inte så iordning och vi ska ta in mer grejor men vi har ju bara varit här i en och en halv vecka haha'' säger Sara.
''Om ni ursäktar mig så ska jag gå upp och hämta min son Alexander'' säger Sara och börjar gå upp för trapporna.
''Kom igen gumman se lite glad ut, för min skull'' säger mamma till mig.
jag ger henne ett litet leende och står och väntar på att Sara och hennes son ska komma.
Jag hör något som knarrar så jag tittar bort mot trappan och ser Sara komma ner först och efter henne så ser jag en ung kille som ser väldigt bra ut.
Han hade på sig svarta jeans, en röd tröja. Och Låt mig bara säga att han var SNYGG!Jag märkte inte att jag hade stirrat på honom tills mamma nuddade mig med sin armbåge. Jag såg att han märkte att jag stirrade på honom för han blinkade åt mig. Jag kände hur mina kinder blev varma och jag var säker på att jag var röd som en tomat som jag rodnade. Snacka om pinsamt..
''Det här är min son Alexander, Alexander detta är min kompis Kristina Johnsson och hennes dotter Amanda Johnsson'' sa Sara till alla oss.
Alexander gick fram till min mamma och tog hennes hand och skakade den och sa ''trevligt att träffas Kristina''
''Trevligt att träffa dig också Alexander'' sa mamma till han.
Efter de hade släppt sina händer så gick han fram till mig med ett leende på läpparna.
''Det är trevligt att träffas Amanda, jag hoppas att du kommer att trivas här''
sa han och blinkade åt mig igen men han vände sig så att våra föräldrar inte skulle se.jag kände min kinder bli röda igen.
''Trevligt att träffa dig också och ja jag hoppas att jag kommer trivas här'' sa jag med ett leende på läpparna.
Vi släppte händerna och han gick och ställde sig bredvid hans mamma igen.
''Jag måste bege mig nu. måste hem och hämta Erik'' sa mamma.
'' Okej, det var trevligt att träffa dig igen Kristina'' sa Sara.
''Dig också Sara'' sa mamma.
''Mamma jag måste hämta min väskor i bilen först bara'' sa jag till mamma och började gå mig dörren men stannade när jag hörde Sara börja prata.
''Nej då kära du , Alexander kan hämta dem åt dig, eller hur Alexander'' sa Sara.
''Ja det är lugnt, jag hämtar dem åt dig'' sa Alexander med ett leende.
Alexander gick ut genom dörren till vår bil. Han tog ut väskorna och gick in igen och satte dem på marken.
''Tack så mycket kära du'' sa mamma till han.
''Det var så lite så'' sa han
''Okej men nu måste jag gå, ha så roligt nu och så ses vi när jag kommer hem gumman'' sa mamma till mig.
''Okej hejdå, ses om två veckor'' sa jag till mamma.
Hon gick ut genom dörren och hoppade in i bilen. Hon startade den och vinkade hejdå innan hon körde iväg.
Jag stod ute och tittade när bilen körde iväg och tänkte ' de här två veckorna kommer kanske inte bli så dåliga dåliga ändå '.
ESTÁS LEYENDO
Den nya killen
Novela JuvenilAmanda är en vanlig tonårig tjej med ett ganska tråkigt liv. Men när hon träffar den nya kille som hon ska bo hos i två veckor börjar det hända lite saker. Hon börjar känna något, men känner han likadant? Vad kommer att hända när Amanda får reda på...