~~~AMANDA~~~
**2 veckor senare**
Det har gått 2 veckor sen Alexander frågade mig om jag ville bli hans flickvän och just nu är jag den lyckligaste tjejen i världen. Jag har varit och hälsat på min mamma varje dag men hon har fortfarande inte vaknat men jag tänker inte ge upp hoppet. Just nu är jag på stranden med Jossan, Erik och Adam för idag är det riktigt varmt det är typ 28 grader. Jag och Jossan ligger på stranden och solar och Adam och Erik är vattnet och badar. Alexander skulle egentligen också vara här men han skulle någon annanstans med Gustav. Jag var och hälsade på mamma idag och läkarna sa att hon blir bättre med de vet fortfarande inte när hon ska vakna. Jag saknar henne riktigt mycket och vill bara att hon ska komma hem till mig. Jag bor fortfarande hos Alexander och Sara men det känns som om jag bara är till besvär för jag har varit där i snart 4 veckor och jag vet inte hur jag ska kunna betala dem för det.
Mina tankar bröts av att jag hörde att min telefon plingade. Jag tog upp min telefon och såg att jag hade ett sms av dolt nummer. 'vet kan det vara' tänkte jag.'Jag sa ju åt dig att hålla dig undan från honom' läste jag på sms:et.
Va? Vem var det? Vad menade dem? Jag hade så många frågor från detta sms:et.
''Vad är det Amanda? Det ser ut som du har sett ett spöke'' skrattade Jossan bredvid mig.
''Det är inget''
''jo kom igen säg! Jag ser på dig att det är något''Jag suckade och bestämde mig för att berätta för henne. ''Jag fick precis ett sms från ett dolt nummer och det stod 'jag sa ju åt dig att hålla dig undan från honom' vad tror du han/hon menade med det?''
''Men tror du inte att det kan vara den där tjejen från restaurangen som hette Felicia tror jag? Du vet när du och Alexander var på er första dejt'' frågade hon.
Så måste det va! Det måste vara Felicia som skrev det. Det var ju det hon sa på restaurangen. ''Jag vill att du stannar ifrån Alexander för han är min, och du kan inte komma och ta han ifrån mig. Fattar du?'' Det var vad hon sa till mig så det måste vara hon.''Ja det är klart att det är hon'' sa jag och tackade henne.
Jag måste berätta detta för Alexander när vi träffas igen för han sa åt mig att om hon försökte ta kontakt med mig så skulle jag säga till han direkt. Jag la mig ner på sanden igen och blundade.
Jag låg och tänkte på varför Felicia inte vill att jag ska vara med Alexander. Jag låg och tänkte på det och sen somnade jag.***
Jag vakande med ett ryck när jag kände att en kall hand kom på min mage. Jag satte mig upp och tog av mig solglasögonen och skrek till. Jag hör bara några personer som skrattar åt mig och när jag tittar upp så ser jag Adam och Erik stå nere vid vattnet och skrattade men sen ser jag att Alexander står över mig och skrattar riktigt mycket.
''Alexander varför gjorde du så'' sa jag och slog han försiktigt på armen.
Han satte sig ner bredvid mig och la handen över mina axlar.''Förlåt gumman, jag ville bara skoja med dig'' sa han och pussade mig på kinden.
Jag kände hur mina kinder blev röda och jag blev genast generad.
''Men det var taskigt'' sa jag och gjorde en ledsen min.''Naww, förlåt men detta kommer att vara värre'' innan jag hann svara så kände jag att hans händer nuddade min mage och började kittla mig riktigt mycket.
''Ahh.. s-sluta.. s-snälla Alex'' skrek jag och skrattade så jag höll på att dö.
''Säg att jag är den bästa pojkvännen i världen och att jag är bäst'' sa han och fortsatte att kittla mig.''ALDRIG'' Skrattade jag.
''Ohh det skulle du inte sagt'' sa han och började kittla mig riktigt mycket.
Tillslut kunde jag inte hålla mig längre så jag skrev ut
''OKEJ.. ALEXANDER ÄR DEN BÄSTA POJKVÄNNEN I VÄRLDEN OCH HAN ÄR BÄST'' Skrek jag och skrattade.
Han slutade kittla mig.''Jag vet'' sa han och böjde sig ner och placerade sina läppar på mina. Jag kunde inte låta bli att le in i kyssen. Jag kysste tillbaka med så mycket passion. Våra läppar rörde sig i perfekt form och jag kunde bara njuta av detta ögonblicket och ville inte att det skulle ta slut, men till sist så drog han tillbaka och vi båda försökte få ta tillbaka vår andning.
''Du är helt perfekt'' sa Alexander efter att vi har kollar varandra i ögonen en lång stund. Jag kände direkt att mina kinder blev röda så jag tittade bort från honom och försökte gömma det.
''Nej göm dig inte, jag älskar att se dig när du är generad, du är så söt då'' sa han och pussade mig på kinden som gjorde att jag blev ännu rödare.
Vad är det med mig? Jag brukar aldrig rodna ju men nu efter att jag har träffat Alexander så gör jag det hela tiden!
Jag log bara mot honom och han log tillbaka. Vi la oss ner på min handduk i varandras armar och bara myste.*** 2 timmar senare***
Klockan var just nu 10 i 4 så vi alla bestämde oss för att åka hem för vi hade varit här sedan klockan 11 så vi ville åka hem nu.
Jag sa hejdå till alla och satte mig i Alexanders bil eftersom vi ska ju till samma ställe. Han hoppade in i förarsätet och startade bilen.
Han backade ut ur parkeringen och körde ut på stora vägen sen tog han tag i min hand och tog upp den till sina läppar och pussade den några gånger. Jag kände ännu en gång hur mina kinder blev röda.
Han la sedan mer våra händer i mitt knä och så satt vi hela vägen hem.När vi kom in i huset så kände jag att det luktade mat från köket så jag gick in där och såg att Sara stod där och höll på att göra spaghetti och köttfärssås och låt mig säga det luktade riktigt gott!
Jag kände hur min mage kurrade och jag kom på att jag bara har ätit frukost idag.''Hej Sara, det luktar underbart'' sa jag till henne och log.
''Hej gumman, tack så mycket'' sa hon och log tillbaka.
''Hej mamma det ser jättegott ut'' sa Alexander när han kom in i köket. Han gick upp till mig och kramade mig bakifrån.
Jag lutade mig mot honom och kramade tillbaka.''Hej älsklig, tack så mycket. Ni är så söta tillsammans'' sa hon och log stort mot oss.
Såklart så blev mina kinder röda så jag gömde mig i nacken på Alexander.
Han bara skrattade åt mig och kramade om mig hårdare.
Vi gick ut ur köket och satte oss i soffan oh kollade på tv.
Jag kände att min telefon plingade igen så jag tog upp den och såg att det var ifrån dolt nummer'Du kommer att ångra dig'
Min enda tanke var 'något kommer att hända'
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Hej mina underbara läsare!
Jag tog mig tid och skrev denna till er så jag hoppas att ni gillar den.Tror ni att det är Felicia som skickar sms:en? Vad tror ni kommer att hända?
Kommentera och rösta ❤️
KAMU SEDANG MEMBACA
Den nya killen
Fiksi RemajaAmanda är en vanlig tonårig tjej med ett ganska tråkigt liv. Men när hon träffar den nya kille som hon ska bo hos i två veckor börjar det hända lite saker. Hon börjar känna något, men känner han likadant? Vad kommer att hända när Amanda får reda på...