Kapitel 2

20.2K 227 45
                                    

Jag var precis klar med att packa och åka till dem jag ska bo hos som jag inte ens vet namnet på.

''Mamma vad heter dem jag ska bo hos?''

''Sonen heter Alexander och hans mamma heter Sara"

'' Aha, okej''

''Amanda kan du gå och väcka dig bror och säga att han ska göra sig iordning för vi åker klockan 8 och klockan är 07.25 nu"

''Meeeen.. Måste jag?''

''Ja Amanda det måste du''

''Jaja''

Jag går upp igen till min brors rum och öppnar dörren.

''Fisk huvud du måste gå upp nu , ni ska åka om en halvtimme''

''Jaja jag ska gå upp, bara gå ut och stäng dörren''

'' Ahh så säger man väl inte till sin käraste syster" säger jag och spelar sårad.

''Jaja, nu gå ''

'' Haha okej''

Jag kom på att jag måste ringa Josefin (min bästa vän) och säga att jag inte behöver skjuts idag till skolan.

Jag tar fram telefonen och bestämmer mig för att jag ska messa till henne istället.

''Hej Jossan, skulle bara säga att jag inte behöver skjuts idag :)''

Jag lägger ner telefonen i fickan och tar mina resväskor och lägger dem i bilen och hoppar in och väntar på att mamma ska komma ut.

Beep beep

Jag tar upp telefonen och ser att det var Josefin som svarade.

''Hej Amanda! Varför ska du inte ha skjuts? Är du sjuk? Behöver jag komma till dig? :(''

Haha Josefin är för gullig, hon är alltid så orolig för mig.

''Haha nej det är lugnt, jag är inte sjuk men mamma ska skjutsa mig för jag ska tydligen bo hos nån som heter Sara och hennes som som heter Alexander i två veckor men jag vet inte ens vem dem är!! Snacka om pinsamt ''

Några sekunder senare så plingar det i mobilen igen.

'' Varför kan du inte bo hos mig istället?

Och hur gammal är han Alexander då? ;)''

''Min mamma frågade faktiskt din mamma om jag kunde sova där men hon sa att du måste koncentrera dig på dina betyg. Han är 2 år äldre än mig tror jag''

Efter jag hade skickat det så ser jag att mamma kommer ut genom dörren och hoppar in i bilen.

''Är du redo att åka gumman?'' Frågar hon.

''Har jag något val?'' Frågar jag. Jag är lite sur att jag måste bo hos dem.

Mamma bara suckar och startar bilen och backar ut ur uppfarten och kör ner på gatan.

Jag sätter i hörlurar i öronen och börjar lyssna på 'cry' med Kelly Clarkson och tittar ut genom rutan när vi kör iväg.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

2 kapitlet!!

Ganska tråkigt jag vet men jag lovar det kommer bli bättre, kommer lägga upp ett nytt i morgon också! :)

Den nya killenWhere stories live. Discover now