~~~ AMANDA ~~~
''Är han ditt ex'' frågade Alex och tittade på mig chockat. Jag bara tittade ner i marken och nickade. Bara av att titta på Felix fick mig att må dåligt. Han är kille som fick mig att dåligt i minst 6 månader.
**flashback**
Jag och Felix har varit tillsammans i ett och ett halvt år nu. Felix var verkligen den bästa pojkvännen man kunde ha och jag var så otroligt glad att han var min. Idag skulle vår kompis Oliwer ha en hemma fest och vi var bjudna så vi bestämde oss för att gå. Jossan var också bjuden så vi var hemma hos mig och fixade oss. Jag hade på mig en svart glittrig tajt klänning som slutade en bit ovanför knäna, svarta höga klackar och jag hade lockat mitt hår till perfekta lockar. Jossan hade på sig en vit klänning som var kort och ett par vita klackar till det. När vi var klara så ringde det på dörren så jag gick ner och öppnade och där stod min egna underbara pojkvän och han så riktigt bra ut.
''Hej älskling'' sa han och kysste mig på läpparna samtidigt som han kramade om mig. ''du är jätte vacker'' viskade han i mitt öra och jag att jag blev röd som en tomat.
''Tack, du ser inte så dum ut heller'' sa jag och pussade han på kinden snabbt. Efter en stund kommer Jossan ner för trappan och hon ser verkligen vacker ut.
''Hej Felix'' sa hon och tog sin väska för vi skulle åka till festen nu.
''Hej Jossan, vad du ser bra ut idag'' sa han och slingrade som arm runt min midja och vi gick ut till Felix bil. Felix körde, jag satt bredvid honom och Jossan satt själv i baksättet. När vi kom till festen så var det redan fullt ös. Musiken var hög och det var väldigt mycket folk här så jag fattar inte hur alla fick plats i huset. Vi hoppade ut ur bilen och jag och Felix gick hand i hand in i huset. Efter det hade gått 15 minuter så var Jossan och Felix nästan fulla men det var inte jag för jag hade bestämt mig för att inte dricka ikväll så jag drack bara alkoholfri cider istället. Just nu var jag själv för Jossan och Felix hade gått någon annan stans och jag orkade inte leta reda på dem. Klockan var strax efter 11 nu och jag började bli trött på festen så jag gick för att leta upp Jossan och Felix. Jag hittade Jossan i vardagsrummet och hon var upptagen med att hångla med en kille som jag aldrig har sett förut. Jag gick fram till dem och drog väck Jossan.
''Kom Jossan jag vill åka hem''
''Kan vi inte stanna en stund till?'' sluddrade hon och försökte hålla balansen.
''Du kan knappt stå så ja vi måste hem nu'' sa jag bestämt till henne.
''Okej ta det lugnt''
Jag satte henne ner på soffan för att gå och leta efter Felix. Jag hittade inte honom någonstans här nere så jag gick upp och kollade i rummen om han var där men jag hittade inte honom. När jag kom till det sista rummet så öppnade jag och direkt så kände jag att mina ögon dränktes av tårar. där i rummet var Felix med en annan tjej jag aldrig har sett förut. De låg på sängen med ett täcke över sig och jag visste att de var nakna för jag såg kläderna ligga på golvet. Jag gick ut ur rummet snabbt så att han inte skulle se mig. Jag visste inte vad jag skulle göra så jag bara sprang snabbt ut där ifrån och sprang hela vägen hem***nutid***
Jag kände att en tår rann ner för kinden men jag torkade snabbt bort den. Felix och Felicia gick ut ut rummet och det vara bara jag och Alex kvar i rummet. Vi satt och tittade på varandra och till slut sa han något.
''Vad hände mellan er?'' Frågade han försiktigt. Jag kollade ner i marken men kollade sen upp på han igen.
''Samma sak som hände mellan dig och Felicia'' sa jag. Han bara nickade till svars för han fattade vad jag menade. Vi satt helt tysta under hela dagen. Felix och Felicia kom ner 2 gånger och då lämnade dem bara mat till oss men ingen av oss sa ett ord på hela den dagen utan var bara helt tysta.
Jag önskar att detta kommer att ta slut.********************************************
Kort kapitel idag
Kommentera och rösta ❤️
YOU ARE READING
Den nya killen
Teen FictionAmanda är en vanlig tonårig tjej med ett ganska tråkigt liv. Men när hon träffar den nya kille som hon ska bo hos i två veckor börjar det hända lite saker. Hon börjar känna något, men känner han likadant? Vad kommer att hända när Amanda får reda på...