~~~~~~Amandas~~~~~~~
Beep beep beep
Jag vaknar upp av mitt dumma alarm som piper. (bara så ni vet jag hatar att gå upp på mornarna) jag vänder mig om och stänger av larmet och ser att klockan är 05.30.
Jag drar min långsamt upp ur sängen och halvsover när jag ska gå in i badrummet för att duscha.Jag tar av mig mina kläder och hoppar in i duschen. När det varna vattnet kommer på min hud så slappnar jag genast av och njuter. Jag tar mitt schampo och gnuggar in det i håret och sen sköljer av det. Åhh det luktar sååå gott för det är luktar cocos , och jag ÄLSKAR cocos !!
Jag tar i balsam och tvättar kroppen med tvål sen hoppar jag ut ur duschen och tar en handduk om mig och en handduk till mitt hår.Jag går till min garderob och tar ut ett par jeans shorts som sitter upp till midjan och en vit tröja som det står"summer" på. Tröjan slutar vid naveln så man ser lite av magen men inte mycket. (Det är sommar ute så det är därför hon har shorts på sig)
Jag tar lite smink, inte mycket för jag vill inte se ut som en clown. Jag tar ett tunt lager av foundation, en tunn linje eyeliner och mascara. Sen fönar jag mitt hår och låter det hänga löst. Jag gillar mitt hår för det har sån fin volym i det.
Jag kollat på klockan och ser att dem är 06.45 och jag börjar skolan 08.00 så jag har en stund på mig.
Jag går ner till köket för att äta frukost.
Jag sätter mig mer på stolen och häller upp lite flingor med mjölk och börjar äta." är du redan uppe? " frågar min mamma samtidig som hon går ner för trappan.
" ja, ville ta en dusch före jag går till skolan så jag vaknade lite tidigare " sa jag.
" jaha " sa hon.
Hon satte sig Mitt i mot mig och började läsa tidningen.
" jo Amanda idag så ska jag ta din bror till din pappa för det var något med nått skolarbete och man var tvungen att ha båda föräldrarna med, så jag måste ta han dit "
" okey.. Och varför säger du det till mig ? "
'' För vi ska va där i två veckor ''
'' Varför ska ni va där så länge ?! ''
'' För det tar lång tid att göra "
'' Jaha .. Men det betyder att jag får va hemma själv va !!! " :)
'' Nej absolut inte Amanda! Jag har en vän som flyttade hit här för några dagar sen och hon har en son som är två år äldre än dig så jag tänkte eftersom att han är ny så kan han behöva en vän och då är det jätte bra om ni bor tillsammans i 2 veckor. "
'' VAAA?!? '',
'' Vadå ? ''
'' Jag tänker inte bo där med några jag inte känner ! ''
'' Och varför inte det? ''
'' För jag vill inte "
'' Men vi har redan bestämt och du ska dit där med grejorna om en halvtimme "
'' Men åååå , varför kan jag inte bara bo hos Josefin? '' (Amandas bästis)
'' För hennes mamma sa att det inte var så smart, för Josefin måste koncentrera sig på sina betyg så det gick inte "
'' Men åhhhh "
'' Så det är nog bäst om du går och packar nu gumman för vi åker 07.30 "
'' Jaja "
De här två veckorna kommer suga..
------------------------------------------------------
Det vag första kapitlet !
Vad tyckte ni ??Kommentera och rösta !
ESTÁS LEYENDO
Den nya killen
Novela JuvenilAmanda är en vanlig tonårig tjej med ett ganska tråkigt liv. Men när hon träffar den nya kille som hon ska bo hos i två veckor börjar det hända lite saker. Hon börjar känna något, men känner han likadant? Vad kommer att hända när Amanda får reda på...